Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Milence, joint-venture-ul dintre grupurile Traton, Volvo și Daimler Truck, a finalizat prima fază de construcție a centrului său de încărcare cu energie electrică din Heudebouville, la 40 km sud de Rouen, o poziție strategică, în zona logistică a aglomerării Sena-Eure și la doar patru minute de A13.

Aici sunt disponibile patru încărcătoare CCS (sistem combinat de încărcare) de 400 kW, pentru toate camioanele, indiferent de marcă, la un tarif de 0,4 euro/kWh, fără taxe și comisioane de tranzacție.

A doua fază a proiectului se așteaptă să fie operațională până la sfârșitul lui 2024 și va include stații de încărcare MCS de 750 kW și alte facilități (toalete și dușuri adaptate nevoilor șoferilor de camioane). Iar pe termen lung vor fi disponibile capacități de până la 1 MW.

În plus, Milence construiește a doua stație de încărcare pentru camioane în Perpignan, la 40 km de granița Franței cu Spania, pe A9, care va avea trei stații CCS și a cărei punere în funcțiune este programată pentru septembrie 2024.

Producătorii de camioane au colaborat pentru acest proiect cu Enedis, TotalEnergies și Vinci Autoroutes, iar studiul realizat pentru a determina locurile optime pentru montarea de stații de încărcare ține cont de rețeaua rutiere totală din Franța și de analiza fluxurilor, a punctelor de oprire a camioanelor și a nevoii de electrificare a flotei până în 2035. Aceste analize arată că în Franța va fi nevoie de 12.200 de puncte de încărcare pentru vehiculele grele de transport de marfă, situate în 519 zone de servicii și de odihnă, dintre care 10.000 să poată fi utilizate în pauzele lungi ale șoferilor și 2.200 în pauzele scurte, adică încărcarea să se facă rapid.

Având în vedere faptul că este nevoie de mai mulți ani pentru a efectua lucrările electrice, Enedis trebuie să anticipeze consumul de energie pe care vehiculele l-ar avea în 2035 și estimează că acesta va depăși 3,5 TWh/an, ținând cont de un consum anual francez de 615 TWh și de o cerere de energie care atinge 1,1 GW în perioadele de vârf, așa cum subliniază publicația franceză Les Routiers. Din fericire, nu este de așteptat ca nevoile de încărcare să apară în același timp pentru autoturisme și camioane. Implementarea infrastructurii de alimentare cu energie va reduce numărul de locuri de parcare disponibile pentru vehiculele grele: până în 2035, jumătate dintre acestea vor trebui să fie echipate cu puncte de încărcare pe un sfert din tronsoanele de drum.

Sursă foto: Heudebouville – Milence

Renault Trucks a încheiat un parteneriat cu Enedis, distribuitor francez de electricitate, cu scopul de a accelera accesul transportatorilor și distribuitorilor de marfă la rețeaua de alimentare cu energie electrică.

Problema infrastructurii de reîncărcare este fundamentală pentru transportatorii care doresc să-și convertească flota la energie electrică. Pentru a fi încurajați să cumpere autovehicule electrice, transportatorii trebuie să își rezolve în primul rând accesul la energie electrică de mare putere. Renault Trucks face eforturi de a facilita contactul clienților săi cu furnizorul de electricitate francez pentru a accelera instalarea infrastructurii necesare pentru încărcarea camioanelor electrice.  

Concret, aceștia vor beneficia de un studiu preliminar realizat de Enedis pentru a evalua fezabilitatea proiectului lor de conectare în maximum 15 zile. Se verifică dacă conexiunea este fezabilă fără modificarea substanțială a rețelei electrice din amonte, dacă trebuie efectuată o analiză suplimentară sau dacă este necesară o adaptare a rețelei.