Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația transportatorilor de mărfuri supradimensionate ESTA Europe protestează împotriva planurilor guvernului german de a muta transportul de mărfuri agabaritice pe râuri. Industria subliniază că este de 4 până la 10 ori mai scump să livrezi încărcături agabaritice folosind transportul naval.

„Sunt uimit de câte probleme își creează germanii, de exemplu: transportarea unei încărcături de 80 de tone pe uscat costă aproximativ 30.000 de euro, în timp ce utilizarea Rinului costă 120.000 de euro. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că fabricile sunt reticente în ceea ce privește utilizarea transportului fluvial”, subliniază Łukasz Chawalczuk, membru al consiliului de administrație al ESTA Europe.

Transportul naval intern nu oferă o rețea de transport la fel de densă ca cea rutieră, iar nivelurile scăzute ale apei reprezintă, de asemenea, o problemă. Elba și Rinul sunt folosite doar în anumite cazuri.

Industria se teme că autoritățile ar putea forța trecerea la utilizarea căilor navigabile interioare încă de anul viitor. În mod surprinzător, au avut loc consultări cu comunitatea transportatorilor de mărfuri de dimensiuni normale și abia la finalul lucrărilor legislative, Berlinul a solicitat opinia asociației transportatorilor de mărfuri agabaritice.

Comenzile pentru transportul agabaritic sunt plasate de industria energetică, industria grea și industria alimentară. Creșterea costurilor de transport va afecta prețurile serviciilor, pe care le vor plăti consumatorii.

Nemții încep să pună la punct baza de date de terminale de transbord

În luna iulie, Ministerul Federal al Digitalizării și Transporturilor (BMDV) a lansat crearea unei baze de date online, denumită VEMAGS, pentru a colecta date privind punctele de transbordare pentru transportul agabaritic pe căile navigabile federale, cum ar fi porturile, punctele de transbordare și rampele RoRo, printre altele, care va fi utilă pentru transportul voluminos și greu.

Cu ajutorul VEMAGS, funcționarii vor indica traseul încărcăturilor agabaritice. Autoritățile germane cred că trebuie mutate încărcăturile mai grele de pe drumurile deja congestionate pe apă. Odată cu crearea bazei de date, se pune bazele pentru rutarea intermodală. Scopul este de a crește vizibilitatea alternativelor la șosea.

În Germania, cea mai mare parte a transportului supradimensionat și greu are loc pe șosea. Trecerea la calea ferată și la căile navigabile este un element important al politicii de transport pentru BMDV, care va facilita atingerea obiectivelor climatice și va ușura povara asupra drumurilor. Industria portuară va contribui la acest proiect prin furnizarea de date actualizate privind sarcina utilă pentru transporturile supradimensionate.

Toți transportatorii europeni vor fi afectați

Companiile specializate în acest tip de servicii sunt îngrozite de ideile guvernului german, deoarece manipularea suplimentară de la mașină la barjă și de la barjă la mașină crește costurile cu câteva zeci de mii de euro. Uneori, acest lucru duce la o dublare a prețului serviciului.

Planurile germane vor afecta industria din întreaga Europa. Asociațiile de transportatori din Franța și Olanda, ai căror membri efectuează o mare parte din traficul de tranzit prin Germania, protestează împotriva acestor planuri.

Chwalczuk amintește că Germania îngreunează deja de 2 ani transportul rutier de mărfuri agabaritice. Transportatorii polonezi care dețineau autorizații-cadru de tranzit pentru transporturi din Polonia în Franța au fost notificați că documentele au fost anulate și că trebuie să solicite autorizații individuale: o soluție mai scumpă și mai de durată decât cea anterioară.

În plus, autoritățile germane au renunțat la pilotarea acestor transporturi de către poliție și au mărit cerințele de escortă de la două la cinci mașini. Companiile private au crescut dramatic prețul acestui serviciu.

Autoritățile explică faptul că este vorba de ecologie și de uzura podurilor și drumurilor. Transportatorii nu sunt de acord, citând ca exemplu transportul de elice, care sunt ușoare și singurul inconvenient este lungimea lor considerabilă. Aceștia se tem că majorarea prețurilor va face ca industria europeană să piardă comenzi în favoarea companiilor din China sau India, care vor livra direct în porturile europene. Dar când au ținut cont autoritățile germane de astfel de argumente?