Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În octombrie, cea de a doua generație a Mercedes-Benz Actros GenH2 cu pile de combustie pe bază de hidrogen a primit aprobarea autorităților germane pentru utilizare pe drumurile publice. În aprilie, producătorul de camioane a început să efectueze teste ale camionului Mercedes-Benz GenH2, care a fost dezvăluit în 2020, pe pistele de testare ale companiei.

Camionul, care își propune să atingă distanțe de până la 1.000 km și mai mult, fără opriri pentru realimentare în versiunea sa de serie, a acumulat cu succes câteva mii de mile până acum. Acum, testarea este extinsă la drumurile publice, adică pe drumul B462 de lângă Rastatt. Acolo, ca parte a proiectului eWayBW, transportul de marfă va fi electrificat pentru a testa camioanele cu catene aflate în funcțiune. Proiectul va include, de asemenea, teste comparative ale Mercedes-Benz eActros pur electric, tot cu antene, alături de camioanele catenare și camioanele cu pile de combustie de la alți producători.

Daimler Truck nu are planuri pentru camioane cu antene. Din iulie 2019, Mercedes-Benz eActros pur electric cu baterie și-a dovedit valoarea în testări extinse pe teren în regiunea din jurul Rastatt la compania Logistik Schmitt. Odată cu aprobarea pentru utilizarea rutieră a camionului Mercedes-Benz GenH2, Daimler Truck a atins o etapă importantă în drumul către producția de serie.

Primul camion GenH2 produs în serie este de așteptat să fie predat clienților începând cu 2027 și, în plus, Daimler Truck are ambiția de a oferi doar vehicule noi care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Pentru a atinge acest obiectiv, Daimler Truck își electrizează vehiculele și urmărește o strategie cu două căi de rulare cu utilizarea sistemelor de propulsie alimentate cu baterii sau bazate pe hidrogen. Această combinație de tehnologii permite Daimler Truck să ofere clienților cele mai bune opțiuni de vehicule pentru cazurile lor specifice de utilizare: cu cât sarcina este mai ușoară și cu cât distanța este mai mică, cu atât este mai probabil ca soluția oferită să fie camioanele electrice cu baterii. Pentru sarcini grele și distanțe mai mari se va oferi soluția pe bază de pile de combustie.

O rută pilot eWayBW pentru camioane electrice hibride a fost pusă în funcțiune pe drumul principal de acces din Valea Murg, lângă Rastatt (Germania). Este vorba despre un traseu de 18 km lungime, dintre care 4 km au fost electrificaţi, prin instalarea unui cablu de tracţiune la care se pot conecta camioanele electrice hibride. Astfel, pe perioada cât vor fi conectate la sursa de curent, vehiculele vor folosi energia electrică pentru propulsie şi, în acelaşi timp, îşi vor încărca şi bateriile.

Drumul ales (B 462) pentru proiectul pilot este folosit de către 3 producători de hârtie din Obertsrot, care transportă anual 510.000 t de hârtie către centrul logistic din Kuppenheim, în valea Rinului. Camioanele electrice hibride vor parcurge – conectate la cablul de tracţiune – 250.000 km pe an.

Costul total al proiectului este de aproximativ 28 de milioane de euro şi este finanţat în cea mai mare parte de Ministerul Federal al Mediului, Conservării Naturii și Siguranței Nucleare (BMU) ca parte a programului de finanțare „Mobilitate regenerabilă”.

Centrul de mobilitate din Baden-Württemberg va gestiona operațiunile. Proiectul va fi susținut şi de Institutul Fraunhofer pentru Cercetare și Inovare. În proiect sunt implicați Consiliul regional Karlsruhe, districtul Rastatt, Südwestdeutsche Landesverkehrs-AG (SWEG), Netze BW și consorțiul de cercetare eWayBW, care este alcătuit din Institutul Fraunhofer, PTV Transport Consult GmbH, Centrul de cercetare FZI pentru informatică și Institutul Fraunhofer pentru Tehnologie chimică. În plus, există și parteneri asociați, care își plătesc singuri participarea. Este vorba despre compania de transport Fahrner, Huettemann Logistics, Casimir Kast Packaging and Display, Mayr-Melnhof Gernsbach și Asociația de transport și logistică din Baden-Württemberg.

Testele vor dura până în iunie 2024.