Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deși expedierile de mărfuri mici folosind vagoanele de bagaje sau compartimentele speciale ale trenurilor de călători nu reprezintă o practică nouă, schimbarea nevoilor logistice eliminase acest tip de transport. Acum, de când urgența de sănătate determinată de pandemie a schimbat piața, această oportunitate revine, evident, într-o notă complet reînnoită, susținută de tehnologie.

Suedia crede în potențialul acestei soluții. Ca urmare, agenția suedeză de inovare Vinnova a decis să finanțeze un proiect care urmărește să utilizeze capacitatea reziduală a trenurilor de călători pentru a transporta colete mici, dar cu valoare adăugată mare, cum ar fi produse farmaceutice și de sănătate, pe lângă livrările de comerț electronic. Proiectul pilot este planificat pe ruta Stockholm-Malmö și implică furnizorul de bilete electronice SilverRail, care are sarcina de a dezvolta o platformă digitală care să le permită companiilor de distribuție finală să achiziționeze spațiu pe trenurile de călători, operatorul feroviar Snälltåget, deținut de Transdev, și compania de logistică Airmee.

Chiar dacă proiectul suedez intenționează să ofere o soluție inovatoare, revizuită grație tehnologiei, câștigătorul pariului este pus sub semnul întrebării, deoarece calea ferată nu are încă flexibilitatea de a face față cererii rapide și imediate și nu permite, cel puțin până acum, o rezervare la cerere, esențială pentru retailerii din online.

Investitorul Advent International va prelua o participatie de 75% din furnizorul de servicii logistice Hermes, filiala din Marea Britanie, si 25% din Hermes Germania, precum si o serie de activitati mai mici, refuzand sa precizeze cifre legate de venituri sau profit.

Desi nu s-au dezvaluit detalii despre pretul tranzactiei, surse citate de Reuters arata ca acordul valorizeaza Hermes Marea Britanie si Germania la aproximativ un miliard de euro (900 milioane de lire sterline), inclusiv datorii.

Compania-mama, Otto, a spus ca Advent cumpara in exercitiul financiar curent, cand „ambele filiale inregistreaza o crestere a volumului in contextul pandemiei de coronavirus”.

In Marea Britanie si in Germania, Hermes a transportat peste 760 de milioane de expedieri in perioada fiscala 2019/2020. In contextul cresterii continue a segmentului de livrare de colete si a comenzilor online, Hermes investeste in personal nou, extinzandu-si si mai mult capacitatea de resurse umane.

Parteneriatul nu afecteaza activitatile Hermes din Rusia, Franta si Austria, compania-mama Hermes Europe si companiile care nu sunt active in livrarea coletelor, respectiv Hermes Fulfillment, Hermes Einrichtungs Service, Girard Agediss, Hansecontrol si Otto International.