Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Guvernul de la Paris vrea ca Renault sa nu-si mai dezvolte capacitatea de productie peste hotare, in schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro, a afirmat duminica ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, transmite Reuters.
Intrebat de informatiile din presa franceza referitoare la un posibil anunt marti al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat ca staul va majora subventiile pentru achizitionarea de vehicule electrice si ii va ajuta pe cei cu venituri scazute sa cumpere masini mai noi, mai putin poluante, potrivit Agerpres. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anuntat pachetul de masuri sau valoarea acestuia. Si ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat intr-un interviu publicat vineri in cotidianul Le Figaro ca grupul Renault se lupta sa supravietuiasca in contextul crizei coronavirusului, adaugand insa ca producatorul auto trebuie sa isi asume unele angajamente cu privire la mentinerea in Franta a celor mai avansate activitati tehnologice.
Potrivit presei, Renault intentioneaza sa inchida mai multe uzine din Franta, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe si Nissan Micra, dar si uzina de asamblare de la Dieppe, in cadrul unui vast plan de economii care ar urma sa fie anuntat saptamana viitoare.

Producatorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anuntat marti incetarea operatiunilor din Spania, in urma declararii starii de urgenta pe fondul pandemiei de coronavirus, transmite Reuters, citat de Agepres. 
„Grupul Renault a decis sa-si opreasca activitatea industriala in Spania pe durata starii de urgenta. Aceasta decizie a fost comunicata ieri sindicatelor“, se arata intr-un comunicat al companiei.
Spania este a doua cea mai afectata tara din Europa, dupa Italia, de epidemia COVID-19. Populatia sa de 47 de milioane de persoane se afla sub un regim de restrictii partiale pentru a reduce raspandirea noului coronavirus. Oamenii au permisiunea de a parasi locuintele numai pentru a merge la serviciu, la farmacii sau la spital.
Luni, Renault a decis sa opreasca productia la toate facilitatile industriale din Franta, din cauza pandemiei. Renault a precizat ca masura va afecta 12 uzine si 18.000 de angajati in Franta.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana. In 2019, vanzarile totale ale grupului auto Renault au scazut cu 3,4% in ritm anual, pana la 3,753 milioane de vehicule. In schimb, vanzarile mondiale de autoturisme si utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% pana la 736.570 unitati.