Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier investește în continuare sume importante în extindere teritorială – depozite, echipamente, flotă – mijloace alternative de livrare, cât mai sustenabile, dar și în digitalizare. În acest an, bugetul de investiții al FAN Courier a fost de aproape 35 milioane de euro, fiind realizate achiziții de autovehicule (unele dintre ele comandate anul trecut), automatizări în depozitele proprii – ținând cont de lipsa forței de muncă – și s-au continuat proiectele de digitalizare, care urmăresc nu numai eficientizarea proceselor companiei, ci și îmbunătățirea experienței clientului care folosește serviciile companiei. În acest sens, FAN Courier a lansat un website nou și un update al platformei selfAWB, implementând și o nouă aplicație mobilă care, prin funcționalitățile multiple pe care le conține, devine un „asistent modern de curierat, mereu la îndemână”. Cu ajutorul aplicației mobile, clienții își pot gestiona și controla mai ușor expedierile: pot urmări livrările, pot chema curierul, pot accesa istoricul coletelor trimise și primite etc.

Cea mai mare investiție în derulare este depozitul din Ștefănești, început de anul trecut și care va fi finalizat în 2024.

„Dezvoltat pe o suprafață de 26.000 mp, noua investiție va cuprinde un depozit dedicat pentru fulfillment, care va acoperi 66% din suprafața construită și un spațiu dedicat exclusiv serviciului FANbox. Astfel, de anul viitor, vom dezvolta o echipă specială de curieri care vor face livrări exclusiv la lockere. Această strategie va avea un impact pozitiv atât pentru clientul final, cât și pentru productivitatea noastră. Creșterea productivității va fi susținută de automatizare, depozitul dedicat livrării la lockere fiind prevăzut cu propria bandă de sortare, cu brațe robotizate. Investiția în acest al treilea depozit de la Ștefănești va fi una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani, estimările noastre de acum fiind de peste 35 de milioane de euro”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

În prezent FAN Courier a instalat circa 1.300 de lockere instalate, urmând să fie instalate până la 2.000 de  lockere până la jumătatea anului viitor. Investiția în lockere a ajuns la aproape 20 de milioane de euro.

Alți 10.000 m² din acest depozit sunt dedicați pentru fulfillment, deoarece FAN Courier își propune să atragă aici clienți care au nevoie de fulfillment, fiind astfel un depozit-suport pentru activitățile de curierat.

O altă investiție importantă în pregătire este depozitul de la Sibiu, care va fi o replică a depozitului pe care FAN Courier îl deține deja la Cluj sau la Brașov. Și depozitul din Sibiu va include o zonă de fulfillment, deoarece poziția geografică a Sibiului oferă avantaje bune de livrare către celelalte zone ale țării.

Compania s-a concentrat în acest an și pe dezvoltarea serviciilor de out-of-home delivery, ajungând la o rețea de 2.500 de puncte de ridicare și predare colete în rețeaua Collect Point.

Excelența operațională și creșterea gradului de satisfacție al clienților rămâne în continuare în focusul principal, motiv pentru care a fost consolidată echipa din operațional prin cooptarea de specialiști cu noi competențe. Efectul implementării acestei strategii a fost creșterea procentului de livrări în 24 de ore și o diminuare a ratei de „damage”. Creșterea gradului de satisfacție al clienților rămâne un obiectiv important pentru FAN Courier și în 2024.

Compania FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, a anunțat achiziția a încă 1.000 de lockere FANbox, extinzând astfel rețeaua la 2.000 de unități în toată țara. Această decizie vine ca urmare a creșterii interesului clienților față de metoda de livrare prin lockere și a cererilor primite din partea clienților și partenerilor pentru instalarea acestora în toate orașele țării.

În octombrie 2022, FAN Courier a lansat investiția în propria rețea de lockere FANbox, estimată inițial la 10 milioane de euro și planificată să fie dezvoltată în etape. Datorită succesului înregistrat de la început, compania a decis să extindă rețeaua și să instaleze încă 1.000 de unități. Lockerele FANbox prezintă mai multe avantaje atât pentru companie, cât și pentru clienții finali.

Aceste lockere vor fi amplasate la nivel național, astfel încât serviciul să fie disponibil pentru un număr cât mai mare de persoane. Ele sunt destinate primirii și expedierii de colete, precum și pentru returnări, și sunt concepute pentru clienții care doresc mai multă flexibilitate și eficiență în organizarea timpului. Lockerele pot fi găsite în apropierea locuințelor, locurilor de muncă, zonelor comerciale și în alte locuri convenabile pentru utilizatori.

Prin utilizarea serviciului de livrare FANbox, clienții beneficiază de mai multe avantaje, printre care tarife de livrare mai mici decât la livrarea door-to-door, posibilitatea de a plăti rambursul cu cardul, de a depune retururile direct la locker și de a efectua trimiteri între persoane fizice în regim non-stop. AWB-ul electronic poate fi completat fără a fi nevoie să fie printat și aplicat pe colet. Lockerele pot primi și expedia colete și plicuri cu o greutate de maximum 30 de kg.

Pentru a permite livrarea prin rețeaua de lockere FANbox, FAN Courier a implementat un mecanism de înrolare dedicat magazinelor online. Retailerii interesați primesc documentația tehnică și suportul necesar pentru integrarea în sistemul de lockere. După înrolare, clienții magazinelor online pot selecta opțiunea de livrare la FANbox pentru produsele comandate, iar termenul de ridicare este de 72 de ore. Magazinele online care încheie un contract cu FAN Courier pentru sistemul de lockere pot oferi clienților beneficii complete, atât în ceea ce privește primirea, cât și expedierea produselor.

Pentru găzduirea lockerelor, FAN Courier invită persoanele interesate să trimită o solicitare la adresa fanbox@fancourier.ro. Compania are criterii de selecție pentru spațiile destinate găzduirii lockerelor, care iau în considerare următoarele aspecte: locații de interes pentru clienți, cu trafic pietonal intens, vizibilitate crescută, acces facil și prevăzute cu o sursă de curent. Echipa dedicată FAN Courier va vizita locația propusă și, în cazul în care aceasta îndeplinește criteriile de eligibilitate, se va lua decizia de instalare a lockerelor.

„În cei 25 de ani de activitate am fost tot timpul atenți la clienți, la nevoile lor, astfel că multe dintre soluțiile implementate de FAN Courier au venit ca răspuns la aceste nevoi. Succesul rapid al lockerelor instalate în primele luni de la startul investiției ne-a determinat să continuăm ritmul de instalare în toată țara. Avem încredere că lockerele reprezintă o soluție eficientă pentru toți cei implicați – retaileri, curieri și destinatari. Cu ajutorul rețelei de lockere creștem independența clientului final – care nu mai este nevoit să fie la adresă pentru primirea coletului, mărim productivitatea curierilor noștri și contribuim la protejarea mediului înconjurător – un curier poate livra un număr crescut de expediții și poate prelua și retururile de la aceeași unitate efectuând un singur drum cu mașina.”,

a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.