Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“Salutăm știrea cu privire la eșuarea negocierilor dintre CNH Industrial și FAW Jiefang cu privire la vânzarea Iveco”, spune ministrul Dezvoltării și Economiei din Italia, Giancarlo Giorgetti, într-o postare pe site-ul instituției. Acesta subliniază că “guvernul italian a urmărit tratativele cu multă atenție și discreție, deoarece consideră că producția de autovehicule grele este de interes strategic național”.

În acest moment, ministrul confirmă că este “gata să se așeze la masă pentru a interveni în protejarea și menținerea acestei producții de autovehicule în Italia”.

Potrivit presei italiene, nu numai politicienii din Peninsulă se bucură de eșuarea tratativelor, ci și sindicatele lucrătorilor. Revista italiană Uomini e Trasporti sugerează că întreruperea negocierilor a fost cauzată de propunerea de închidere a tranzacției la 3,6 miliarde de dolari, considerate inadecvată, precum și legislația strictă în vigoare la Beijing.

CNH Industrial este în discuții cu FAW Jiefang din China cu privire la vânzarea acțiunilor majoritare ale producătorului de camioane Iveco, a declarat grupul italo-american după ce Reuters a scris că au fost relansate negocierile suspendate anul trecut. „În acest moment nu s-a ajuns la un acord final cu privire la sfera sau natura cooperării. Informații suplimentare în conformitate cu cerințele legale și de reglementare vor fi dezvăluite în timp util”, a declarat un purtător de cuvânt al CNH Industrial.

Compania chineză de stat a făcut o ofertă preliminară care a evaluat Iveco la puțin peste 3 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari). CNH a respins oferta deoarece a considerat evaluarea scăzută, a raportat Reuters în septembrie. Acțiunile CNH cotate la Milano au crescut după reînceperea discuțiilor cu până la 4,5%.

Ultimele negocieri despre viitorul Iveco vin ca urmare a planului companiei FAW, care produce camioane grele sub marca Jiefang, de extindere în afara Chinei în următorii câțiva ani. Reuters mai scrie că FAW intenționează să achiziționeze o participație minoritară la FTP, compania grupului FCA care proiectează și produce motoare, dar această veste nu a fost confirmată.

Vânzarea Iveco ar fi o alternativă la planul ilustrat de CNH Industrial în 2019, care prevedea scindarea Iveco și FPT în 2021, operațiune care venea dintr-un efort de a spori valorile activelor și de a-și eficientiza afacerile, dar care a fost amânată din cauza pandemiei de Covid-19.

CNH a purtat, de asemenea, discuții și cu chinezii de la Shandong Heavy Industry Group la sfârșitul anului trecut. Oferta Shandong Heavy Industry a fost de cel puțin 3,5 miliarde de euro, dar ulterior a fost depășită de FAW. În mod separat, Iveco se pare că este în discuții pentru a dezvolta în comun tehnologii pentru camioane și cu startup-ul chinezesc Plus.