Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legea bugetului 2023 și decretul Milleproroghe aferent au dezamăgit așteptările Federauto. Într-o notă recentă, Massimo Artusi, vicepreședintele și managerul Trucks&Van al asociației care reunește dealerii, și-a exprimat regretul pentru nereînnoirea ecobonusului, subliniind că „nu numai că nu au reînnoit creditele fiscale care există de mai mulți ani pentru investiții în bunuri de capital tradiționale și inovatoare, dar nu au prevăzut nici măcar o prelungire a termenelor de livrare pentru bunurile deja comandate (și confirmate prin plata avansului de 20%), în ciuda întârzierilor foarte grave pe care criza de disponibilitate a materiilor prime și a semiconductorilor le provoacă în lanțurile de producție și de distribuție”.

Vicepreședintele Federauto speră „că Ministerul pentru Întreprinderi va da curs acestui apel și se va angaja, în momentul conversiei decretului, să facă modificările necesare, prelungind termenele cu cel puțin 6 luni, pentru a evita ca întreprinderile să se confrunte cu dificultăți din cauza unui termen formal banal, stabilit într-un moment în care condițiile sunt complet diferite de cele actuale (modificate de evenimente precum blocada Canalului Suez, pandemia și războiul din Ucraina)”.

Un alt aspect dezamăgitor, pentru care Artusi solicită o corecție, este reînnoirea pentru achiziționarea de vehicule comerciale electrice, cele mai utilizate în logistica urbană și regională, „care continuă să prezinte aceleași constrângeri de implementare care au făcut ca resursele disponibile în 2022 să fie aproape complet nefolosite. Și în acest caz, concluzionează Artusi, „este nevoie de o acțiune imediată pentru a corecta normele privind aceste subvenții, eliberând în cele din urmă resurse care, altfel, sunt destinate să rămână nefolosite în detrimentul tuturor”.