Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a-și susține operațiunile locale în județul Cluj, FAN Courier aduce personal de la o distanță de 70 de km pe sens, au declarat oficialii companiei în cadrul conferinței de lansare a celui mai nou hub din rețea, cel din Cluj-Napoca. În contextul unor extinderi importante pe următorii ani, începând cu perioada următoare FAN Courier va angaja la Sibiu și primii 16 manipulanți din Sri Lanka.

Activitatea noului HUB logistic al FAN Courier de la Cluj-Napoca, cel care asigură tranzitul pe toată zona de Vest și care face legătură directă cu nord-estul țării, în Moldova, este asigurată de peste 250 de oameni, însă în următoarele două luni volumul va crește, astfel că se preconizează o nevoie suplimentară de alți 50-60 de curieri și manipulanți.

Nu mai găsim oameni din Cluj, ajungem în zona Câmpiei Turzii, localități precum Jucu, Mociu, Aghireșu, avem rute de câte 70 km pe sens de unde aducem oameni“, a spus Alexandru Mureșan, Branch Manager FAN Courier Cluj-Napoca.

În căutare de personal pe o piață a muncii extrem de dificilă, compania implementează o nouă strategie la nivel național și încearcă să aducă oameni din alte județe ale țării acolo unde sunt puncte „fierbinți“, așa cum este județul Cluj. „Am făcut un pachet de angajare pentru acești oameni care vor veni din țară. Le oferim cazare, transport asigurat către casă o dată pe lună.“, a mai spus directorul filialei locale.

Cea de-a doua soluție, studiată de compania de curierat de un an de zile, este aducerea muncitorilor asiatici. Singura problemă legată de curieri este recunoașterea valabilității permisului de conducere, astfel că timpul de înrolare durează mai mult, chiar și jumătate de an. Însă pentru partea de manipulanți de depozit lucrurile avansează mai rapid. Anul acesta, în cadrul filialei din Sibiu, acolo unde FAN Courier vizează o extindere cu un nou hub, compania va angaja și primii 16 muncitori din Sri Lanka.

Anul trecut am început demersurile, este un prim proiect“, a explicat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, completat de Felix Pătrășcanu, cofondator al companiei:

Actele sunt gata, vor lucra în zona de depozitare. Este mai greu să îi angajezi pe activitatea de curierat până nu învață puțin limba și cultura locală, dar prin tehnologie toate aceste lucruri pot fi facilitate. Ar fi utilă debirocratizarea acestui proces de angajare străini, însă trebuie să fim atenți cum integrăm acești oameni pentru a nu avea problemele pe care cei din vest le au cu migranții.

FAN Courier estimează că va încheia anul 2020 cu o cifră de afaceri de 205 milioane de euro – aproape de „borna“ de 1 miliard de lei, în creștere cu peste 22% față de anul anterior, totul ca efect al creșterii cererii de servicii de curierat, pe fondul crizei provocate de pandemie.

Compania estimează că în urma creșterii pe fondul crizei sanitare, piața de curierat locală va depăși 750 de milioane de euro, cu 20% peste nivelul de anul trecut.

Cifra de afaceri a FAN Courier se apropie, anul acesta, de 1 miliard de lei, obiectiv financiar pe care îl luam în calcul în scenariile noastre de dezvoltare pe termen mediu. Este un rezultat de excepție, obținut în condiții atipice, cu eforturi excepționale din partea întregii echipe, după un an dificil. Dacă în decembrie 2019 vorbeam de consolidarea poziției de lider printr-o creștere similară anilor anteriori, în 2020 ne-am trezit aruncați într-un maraton pe care l-am parcurs în ritm de sprint. A fost un an care ne-a pus la încercare limitele, personale și profesionale, capacitatea de adaptare rapidă la schimbări, responsabilitatea. A fost anul în care am înțeles, mai mult decât oricând, cât de important este să construiești pe baze solide, să ai o strategie clară în minte, să ai o echipă sudată, responsabilă și capabilă să se adapteze din mers, să fii pregătit să faci față schimbărilor rapide intervenite în piață”, a declarat Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.

Pentru anul viitor, compania ia în calcul două scenarii de creștere și un avans al afacerilor între 10-20%, ținând cont de contextul economic, dominat în continuare de incertitudini privind soluționarea crizei sanitare, de reculul existent sau prognozat al unor industrii, dar și de avansul altor sectoare economice.

Din cauza dinamicii actualei crize, nu este foarte ușor de previzionat evoluția pentru anul viitor. De aceea, lucrăm pe două scenarii majore care iau în calcul două tipuri de creștere: una prudentă și una optimistă. În varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze, dar ținând cont de o ușoară contracție estimată pentru unele ramuri economice, pentru 2021, luăm în calcul o creștere de 10%. În scenariul în care situația sanitară nu dă semne de relaxare, iar presiunea pe serviciile de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată, estimăm un avans al afacerilor de peste 20%”, a declarat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.