Dintre cele 16.470 de autovehicule de până la 3,5 t, 15.959 sunt autoutilitare, față de 13.487 în 2023. Lider de piață este Renault, cu 3.984 de unități, față de 3.731 în perioada similară a anului anterior, urmat de Ford (3.631, față de 2.961), Iveco (1.747/1.402), Fiat (1.307/902), Mercedes-Benz (1.234/1.042) și Volkswagen, cu 1.196 de unități în primele 11 luni din 2024 și 974 în perioada similară din 2023.
Peste 100 de unități noi au avut Toyota (998 în 2024 și 829 în 2023), Peugeot (491/565), Citroën (396/276), Ssangyong (176/93), Isuzu (166/119), Suzuki (161/91), Opel (143/225) și Dacia (104/174).
Peste 10 unități au MAN (65, față de 32 în primele 11 luni din 2023), Maxus (56), Piaggio (29), Cenntro (16) și Ineos și Up (câte 10). Ram are 8 autoutilitare de până la 3,5 t, Fuso și Jep câte 7, Jac 5, DFSK și Dodge câte 4, GMC 2 și Chevrolet și Paragan câte 1.
Pe segmentul autoșasiurilor de până la 3,5 t, unde au fost 353 de unități, mult mai puține decât cele 556 din 2023, conduce tot Renault, cu 41 de unități în 2024, mult mai puține decât cele 183 din 2023, urmat de XGO (38 în 2024 și 26 în 2023), Ford (31/73), Peugeot (25/6), McLouis (16/4), Capron și Socage (câte 15, față de 14, respectiv 10 în 2023), Iveco (14/46), Mercedes-Benz (13/18) și MAN, Oil&Steel și Volkswagen câte 12, față de 2, 11, respectiv 17 în 2023.
Mai puțin de 10 unități au avut în 2024 Benimar și Roller Team (câte 9), Dethleffs și Rimor (câte 7), Mobilvetta, Nobel Art și Veicoli Blindati (câte 6), Autostar și Giottline (câte 5), Hymer și Movex (câte 4), Citroën, LMC, Piaggio și Weinsberg (câte 3), Adria, Challenger, Eura Mobil, Fiat, Forster, GSR, Isuzu și Laika (fiecare câte 2) și Ahorn, CO.ME.T, Integra, Fuso, Nissan, P.LA, Pilote, Possl, Qstomize, Robeta, Sun Living, Toyota și Westfalia (câte 1).
Din categoria autovehiculelor de 3,5-6 t s-au înmatriculat 158 de unități, dintre care 117 autoutilitare și 41 de autoșasiuri, față de 150 (111+39) din 2023. Dintre autoutilitare, cele mai multe 73, sunt Iveco (24 cu temperatură controlată, 17 prelate, 12 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 9 furgoane și 2 cu obloane rabatabile), în condițiile în care în 2023 producătorul italian avusese 63. Îl urmează Mercedes-Benz, cu 11 (4 cu temperatură controlată, 3 basculante, 1 prelată, 1 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile și 1 furgon), față de 18, Ford, cu 10 (4 cu temperatură controlată, 3 prelate, 2 furgoane și 1 basculantă), față de 2, Renault, cu 9 (4 basculante, 3 cu temperatură controlată, 1 prelată și 1 suprastructură deschisă), față de 11, Volkswagen, cu 8 (3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 5, MAN (3 cu temperatură controlată și 1 basculantă, față de 3 unități în 2023) și Fuso (1 furgon și 1 basculantă).
Categoria autoșasiurilor de 3,5-6 t are doi lideri, Iveco (11 platforme de lucru aeriene și 1 autorulantă) și Mercedes-Benz (8 ambulanțe, 3 blindate și 1 pentru alte activități), care au avut anul trecut 15, respectiv 12 unități. Îi urmează Volkswagen (5 ambulanțe, 1 autorulotă și 1 pentru alte activități), Hymer (3 autorulote), Dethleffs (2 autorulote) și Adria, Carthago, Knaus, Niesmann Bischoff, Pilote și Roller Team (câte 1 șasiu de 3,5-6 t)
466 de vehicule electrice de 3,5 t înmatriculate în 2024
Din categoria vehiculelor noi care funcționează cu alți combustibili decât motorina și benzina, în primele 11 luni din 2024 au fost înmatriculate 5 Ford și 2 Fuso de 3,5-6 t electrice, 33 Piaggio și 10 UP de 3,5 t pe benzină și GPL, 30 Ford, 1 Ram și 1 Toyota de 3,5 t hibride și numeroase autovehicule de 3,5 t electrice: 109 Ford, 82 Citroën, 71 Mercedes-Benz, 56 Maxus, 42 Renault, 25 Toyota, 21 Volkswagen, 20 Peugeot, 18 Fiat, 16 Cenntro, 4 DFSK și 2 Iveco.
FIAT Professional Ducato deţine la nivel european o cotă de piață de 11,2% în segmentul său, fiind lider absolut în Italia (cu o cotă de piață impresionantă de 24%), pe locul al doilea în Franța și Polonia şi pe locul al treilea în Spania și Portugalia.
În ceea ce privește segmentul rulotelor, Ducato este liderul absolut în Europa, cu o creștere a cotei de piață de 5 puncte procentuale față de anul trecut. 70% din autovehiculele de agrement care circulă în Europa au la bază un Fiat Ducato, care anul acesta a primit, pentru al șaisprezecelea an consecutiv, premiul „Best Camper Base Vehicle of the Year” din partea cititorilor revistei germane de specialitate Promobil.
Proiectat în întregime in-house, E-Ducato dispune de noua baterie de a doua generație de 110 kWh, de care beneficiază toate vanurile mari din grupul Stellantis, care asigură o autonomie de până la 424 km în ciclul WLTP, opțiuni de încărcare rapidă și configurații multiple care îl fac adaptabil la o varietate de industrii – de la logistică la sectoarele de servicii și nu numai.
Facilitatea de producție Atessa, înființată în 1979 ca un joint-venture între FIAT și PSA-Peugeot Citroën, și-a început activitatea în 1981 lângă Chieti, Italia. Cu o suprafață de peste 1,2 milioane mp, această fabrică emblematică este cea mai mare și cea mai adaptabilă unitate de producție de vehicule comerciale ușoare din Europa, având capacitatea de a produce zilnic până la 1.200 de vehicule. În prezent, 80% din producția sa este exportată în 75 de țări, subliniind importanța internațională a fabricii.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit