Regulamentul de exceptare pe categorii a consorţiilor de transport maritim de linie (Consortia Block Exemption Regulation – CBRE), care stabileşte o scutire automată pentru anumite acorduri între companiile de transport maritim de linie, va expira la 25 aprilie 2024.
Aceste acorduri între companiile de transport maritim de linie includ operarea în comun, ajustări de capacitate, ca răspuns la fluctuaţiile cererii şi ofertei, operarea sau utilizarea în comun a terminalelor portuare etc.
FIATA şi partenerii săi sunt preocupaţi de menţinerea concurenţei loiale în domeniu şi reclamă abuzul de dominaţie din partea transportatorilor maritimi. Mai mult, în condiţiile în care venitul net al liniilor maritime se estimează că va ajunge la 256 de miliarde de dolari în 2022, acest lucru – împreună cu regimuri fiscale benefice – va continua să distorsioneze condiţiile concurenţiale pentru casele de expediţii.
În urma solicitărilor primite din partea FIATA şi a celorlalţi actori din lanţul de aprovizionare, Comisia Europeană a anunţat, luna trecută, revizuirea regulamentului CBRE. Puncte de vedere din partea celor interesaţi pot fi transmise la Bruxelles până pe 3 octombrie 2022, CE având la dispoziţie până la finalul anului pentru a-şi publica concluziile.
Federația Internațională a Asociațiilor Expeditorilor (FIATA) și Asociația Internațională de Coordonare a Manipulării Mărfurilor (ICHCA) au reînnoit Memorandumul de înțelegere (MoU) în cadrul unei ceremonii online, care a avut loc pe 29 iunie.
Acordul facilitează coordonarea între FIATA și ICHCA cu scopul de a urmări obiectivele comune și, de asemenea, creează cadrul de cooperare pentru a permite ambelor organizații să beneficieze de acțiuni și inițiative comune.
„Cooperarea cu organizațiile cheie din industrie este esențială pentru performanța sigură și eficientă a lanțurilor de aprovizionare din ce în ce mai complexe de astăzi ”, a declarat președintele FIATA, Basil Pietersen. „Reînnoirea MoU cu ICHCA oferă o oportunitate valoroasă de a ne consolida colaborarea și de a ne revizui obiectivele comune. Pe măsură ce ne îndreptăm spre acest nou capitol al parteneriatului nostru, sunt încrezător că vom atinge obiectivele stabilite în acest nou acord de cooperare.”
Domeniile identificate în memorandum includ teme legate de siguranță și securitate, digitalizarea lanțului de aprovizionare, îmbunătățirea și consolidarea eficienței operaționale și evoluțiile de reglementare și politici globale care pot avea impact asupra activitățile lanțului de aprovizionare.
Colaborarea dintre cele două asociații durează de peste 25 de ani, mai precis din 2006, atunci când a fost semnat primul memorandum de înțelegere. Ambele organizații s-au angajat în diferite acțiuni și activități pentru a îmbunătăți transportul mărfurilor periculoase, pentru a elabora și publica materialul informativ referitor la transportul de mărfuri periculoase și a lua inițiative pentru a influența activ activitatea de reglementare a ONU.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit