Daimler Truck expune la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice cu baterii, ci și modele pe bază de hidrogen, pe care le consideră, de asemenea, o soluție adecvată pentru decarbonizarea transportului greu pe distanțe lungi.
Prototipul Mercedes-Benz GenH2, omologat deja pentru circulația rutieră, a parcurs anul trecut 1.047 km prin Germania, în condiții reale, cu o singură alimentare cu hidrogen lichid.
Iar după o fază de testare riguroasă pe pistă și pe drumuri publice, cinci camioane GenH2 au ajuns într-un stadiu avansat de dezvoltare și au început să fie utilizate recent în diverse aplicații, în flotele primilor clienți: Air Products, Amazon, Holcim, INEOS și Wiedmann & Winz.
Testul va dura aproximativ un an și va ajuta departamentul de dezvoltare din cadrul Daimler Truck să obțină informații valoroase despre comportamentul camioanelor alimentate cu hidrogen lichid și despre cerințele specifice ale clienților, care să fie luate în considerare pentru dezvoltarea în serie.
Martin Daum, CEO Daimler Truck, subliniază faptul că în ultimii ani compania a demonstrat că este pe drumul cel bun cu strategia sa de sustenabilitate bazată atât pe camioane și autobuze electrice, cât și pe GenH2 pe hidrogen, cele două tehnologii având fiecare meritele ei și clienții având nevoie de ambele. “De aceea ne trebuie un impuls și mai puternic din partea politicii și a sectorului energetic, în special în ceea ce privește tehnologiile pe bază de hidrogen, astfel încât, pe lângă vehicule, să poată fi creată infrastructura corespunzătoare și să se poată ajunge la un cost avantajos pentru clienții noștri.”
Mercedes-Benz Trucks a prezentat pe 21 septembrie, în cadrul evenimentului „Shaping the Now & Next 2021”, mai multe inovații, cu accent pe electrificare, iar reprezentanții companiei subliniază identificarea acesteia cu Acordul de la Paris privind schimbările climatice și cu obiectivul de decarbonizare, având ca obiectiv final, până în 2050, un transport rutier neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
De aceea Karin Rådström, membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, responsabilă pentru Mercedes-Benz Trucks, a declarat că „ne dorim ca mai mult de jumătate din autovehiculele noastre noi vândute în Europa în 2030 să fie nu aibă emisii. Pentru ca acest lucru să se întâmple nu există o rețetă universală. În conformitate cu diferitele nevoi de utilizare ale clienților noștri, urmăm o strategie dublă de electrificare bazată pe camioane electrice cu baterii și pile de combustie. Sunt necesare însă mai multe măsuri în ceea ce privește infrastructura, precum și un cadru de reglementare fiabil.”
eActros destinat transportului/distribuției de mare tonaj, prezentat în iunie 2021 și programat să intre în producție la scară largă în Wörth în octombrie 2021, precum și eEconic pentru uz municipal, care urmează în a doua jumătate a lui 2022, sunt deja complet electrificate și neutre la nivel local din punct de vedere al emisiilor de CO2. Testarea intensivă este încă în curs de desfășurare, după care eEconic va trece la teste practice cu clienții. Specificațiile tehnice principale sunt în mare parte identice cu cele ale eActros. Vehiculul de colectare a deșeurilor eEconic este proiectat pentru a acoperi cele mai multe rute tipice de colectare parcurse de un Econic, fără a fi nevoie de încărcare intermediară. Chiar înainte de începerea producției la scară largă, o companie de eliminare a deșeurilor din Danemarca a plasat o comandă pentru 11 eEconic.
eActros LongHaul, care folosește, de asemenea, baterie electrică, este planificat să fie gata pentru producția de serie în 2024, iar în 2027 primele modele din producția de serie a GenH2 Trucks, camionul cu pile de combustie pe bază de hidrogen, vor pleca spre clienți. Ambele autovehicule sunt dedicate transportului rutier de mărfuri pe distanțe lungi neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
În cadrul evenimentului Mercedes-Benz Trucks „Shaping the Now & Next 2021”, producătorul a furnizat informații despre vehiculele sale complet electrice și a prezentat și servicii de consultanță precum eConsulting și parteneriate strategice în domeniile integrării flotei, infrastructurii de încărcare și conectării la rețea. Tot aici au fost expuse cele mai noi modele diesel clasice: Actros F, Actros L și Edition 2.
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit