Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GEODIS a anunțat aprobarea strategiei sale pe termen scurt pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) de către Inițiativa privind Obiectivele Bazate pe Știință (SBTi). Această validare confirmă că planurile companiei respectă obiectivele Acordului de la Paris din 2015, care urmăresc limitarea creșterii temperaturii globale la 1,5°C până la sfârșitul secolului.

Începând cu anul de referință 2022, GEODIS își propune să reducă emisiile de GES legate de consumul de energie cu 42% până în 2030, în cadrul domeniilor de aplicare care vizează operațiunile interne. În ceea ce privește lanțurile logistice și activitățile externe, compania urmărește o reducere absolută cu 25% a emisiilor generate de activități legate de combustibil și energie, o reducere a intensității emisiilor cu 25% pentru transporturile subcontractate și o diminuare cu 42% a emisiilor asociate utilizării produselor vândute.

Aceste angajamente reflectă angajamentul GEODIS de a aborda schimbările climatice și de a contribui la o economie mai sustenabilă. Strategia validată de SBTi consolidează poziția companiei ca lider în logistica ecologică și demonstrează că este posibilă combinarea creșterii economice cu reducerea impactului asupra mediului. Validarea SBTi este un pas important pentru GEODIS în atingerea obiectivelor sale ambițioase, oferind un exemplu pentru alte companii care doresc să contribuie la protejarea mediului și la dezvoltarea durabilă.

Aceste obiective încadrează strategia cuprinzătoare a Grupului de a stimula decarbonizarea în toate domeniile de activitate și regiunile. Expertiza Grupului, parteneriatele strategice, inovarea și angajamentul față de îmbunătățirea continuă sunt elemente-cheie ale acestei strategii, care se concentrează pe realizarea de progrese măsurabile în reducerea emisiilor.

„Prin primirea acestei validări din partea SBTi, ne consolidăm hotărârea de a contribui semnificativ la lupta împotriva schimbărilor climatice”, a declarat Marie-Christine Lombard, CEO al GEODIS. „Sustenabilitatea se află în centrul strategiei noastre pe termen lung și credem că angajamentul nostru social și de mediu va aduce beneficii nu numai operațiunilor noastre, ci și clienților, partenerilor și comunităților pe care le deservim.”

Compania a trasat căi clare de decarbonizare pentru fiecare linie de activitate, cu un accent deosebit pe tranziția flotei proprii către surse alternative de energie și pe selectarea partenerilor care acționează în aceeași direcție. Acest lucru înseamnă accelerarea dezvoltării tehnologiei electrice, a combustibililor de origine biologică și construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini aceste schimbări.

„Pe lângă transformarea flotei noastre proprii, ne angajăm să reducem emisiile în toate formele de transport din cadrul operațiunilor noastre”, a declarat Virginie Delcroix, vicepreședinte executiv pentru sustenabilitate la GEODIS. „Prin utilizarea celei mai bune combinații de moduri de transport, prin creșterea utilizării combustibililor navale și de aviație sustenabili și prin optimizarea eficienței tuturor resurselor de transport, ne sprijinim clienții în atingerea propriilor obiective climatice. Suntem mândri că obiectivele noastre au fost validate de SBTi. Această etapă importantă reflectă leadership-ul și angajamentul nostru în această tranziție critică.”

Acțiunea GEODIS privind clima se extinde dincolo de decarbonizarea flotei. Aceasta include un plan ambițios de reducere a emisiilor de carbon la sediile companiei până în 2030, vizând o îmbunătățire cu 40% a eficienței energetice și asigurându-se că cel puțin 90% din energia utilizată provine din surse cu emisii reduse de carbon. Toate proiectele privind noile amplasamente includ criterii stricte de mediu.

Pentru a asigura succesul pe termen lung al acestor inițiative, GEODIS utilizează instrumente digitale pentru optimizarea rutei, a încărcării și a eficienței energetice și organizează în permanență campanii de sensibilizare pentru a oferi echipelor sale cunoștințe despre climă. Echipa de conducere a companiei este direct implicată, criteriile legate de climă fiind deja integrate în remunerația variabilă a cadrelor superioare. Factorii de mediu sunt, de asemenea, luați în considerare în procesele decizionale cheie, cum ar fi investițiile și achizițiile.

Prin aceste măsuri, Grupul își demonstrează angajamentul de a aborda schimbările climatice și de a contribui la eforturile internaționale de reducere a emisiilor globale.

În cadrul EU ETS pentru transportul maritim ar trebui să se ia în considerare întreaga amprentă climatică, de la producție până la ardere. Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime se alătură Danish Shipping și producătorilor de energie regenerabilă, armatorilor și altor organizații într-o scrisoare deschisă adresată factorilor de decizie din UE.

Comisia Europeană a propus includerea transportului maritim în sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) începând cu 2023. Detaliile esențiale ale regulamentului sunt în curs de negociere și, prin urmare, Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime, Danish Shipping și alte câteva organizații care reprezintă întregul lanț valoric al combustibililor verzi le cer factorilor de decizie politică să împingă regulamentul în cea mai ecologică direcție posibilă.

Într-o scrisoare deschisă trimisă reprezentanților centrali în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă, semnatarii subliniază importanța analizării impactului asupra climei al noilor combustibili verzi, de la extracție la sursă până la ardere.

Printre semnatari se numără Danish Shipping, Methanol Institute, Renewable Hydrogen Coalition, Royal Association of Netherlands Shipowners, Swedish Shipowners’ Association și World Shipping Council.

„Pentru a sprijini tranziția transportului maritim către combustibilii marini produși din surse regenerabile, EU ETS trebuie să ofere semnalul corect, luând în considerare emisiile de GES ale combustibililor pe tot parcursul ciclului lor de viață. Suntem îngrijorați de faptul că actuala formulare ETS pentru transportul maritim favorizează în mod neintenționat așa-numiții combustibili bruni proveniți din producția fosilă, care sporesc emisiile de GES”, a declarat Jim Corbett, directorul de mediu pentru Europa al World Shipping Council.

Cu alte cuvinte, atunci când se stabilește un preț pentru emisiile de combustibil, este important ca un combustibil să nu fie considerat verde dacă a lăsat o amprentă climatică semnificativă în timpul extracției și producției.

Transportatorii de linie investesc deja în combustibili și tehnologii alternative și îndeamnă UE să se asigure că politicile sunt orientate spre accelerarea investițiilor în combustibilii necesari derivați din surse regenerabile, adoptând o perspectivă bazată pe întregul ciclu de viață. Alinierea tarifelor EU ETS cu alte măsuri ale UE în materie de „Green Deal” sprijină, de asemenea, potențialul Europei de a deveni un producător major de combustibili marini regenerabili.

„Scrisoarea deschisă” este trimisă reprezentanților Parlamentului European, Consiliului și Comisiei în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă.