Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției bunurilor de larg consum din România și regiune, cu o experiență de peste 30 de ani în industrie, AQUILA Corporation (cod bursier AQ) a înregistrat venituri de peste 1,5 miliarde de lei în primul semestru al lui 2025, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului anterior. Această evoluție a fost determinată în principal de creșterea organică a segmentului de distribuție și de companiile achiziționate în 2024 și 2025, care reprezintă aproximativ 6% din veniturile totale.

Cătălin Vasile, CEO AQUILA a declarat: „Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung.”

În ceea ce privește structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat o creștere de 20% și, respectiv, 23%, în timp ce segmentul de activitate transport a scăzut cu 5%. Canalele de distribuție cu cea mai rapidă creștere au fost HoReCa și canalele de vânzare tradiționale, care au generat o creștere a vânzărilor de peste 20%.

În S1 2024, vânzările aferente brandurilor proprii au crescut cu 20% față de anul precedent, ajungând la aproape 64 de milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au crescut cu 14%, în timp ce veniturile aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat.

EBITDA a crescut cu 17%, ajungând la 91 milioane lei. Profitul net înregistrat în S1 2025 a totalizat 29 milioane lei, cu 17% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a costurilor salariale mai mari și a diferențelor de curs valutar din ultimele luni ale lui 2025.

Informații mai detaliate privind activitățile AQUILA și rezultatele financiare înregistrate în S1 2025, pot fi consultate în raportul companiei.

AQUILA a încheiat primul semestru din 2024 cu venituri de aproape 1,3 miliarde de lei, cu 18% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele obținute au fost susținute de creșterea organică în segmentul de distribuție și de cele trei companii a căror achiziție a fost finalizată în 2024.

„Prioritatea noastră în primele șase luni a fost consolidarea poziției pe piața serviciilor integrate de distribuție și logistică din România și Republica Moldova, precum și setarea cadrului pentru realizarea sinergiilor în urma celor trei companii achiziționate în acest an. De asemenea, continuăm discuțiile pentru achiziționarea altor companii deja atent analizate. Deși am înregistrat venituri record în acest semestru, suntem în continuare atenți la oportunitățile care ne pot conduce spre dublarea EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021, conform strategiei asumate. Am continuat creșterea organică și dezvoltarea brandurilor proprii. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare organizat, care au înregistrat vânzări mai mari cu 35%, respectiv 29%. Integrarea companiilor Romtec Europa, Parmafood Group Distribution și Parmafood Trading a contribuit la extinderea portofoliului AQUILA cu peste 120 de branduri, locale și internaționale, cu o contribuție adițională de 5% la vânzări”, a declarat Cătălin Vasile, CEO AQUILA.

Brandurile proprii, Gradena, La Masă și Yachtis, continuă să reprezinte unul din obiectivele strategice de dezvoltare ale companiei, în acest sens fiind înregistrată o creștere a veniturilor aferente de 16% în primul semestru al anului comparativ cu perioada similară din 2023.

EBITDA a înregistrat o creștere de 11% față de primul semestru al anului anterior, ajungând la 77 milioane de lei, cu o marjă EBITDA realizată de grup de 6%. Profitul net înregistrat în primul semestru din 2024 este de 35 milioane de lei, influențat și de noile măsuri suplimentare de taxare impuse de către autoritățile centrale.  Prioritățile companiei pentru anul acesta rămân integrarea celor trei companii recent achiziționate, precum și creșterea vânzărilor brandurilor proprii. Pentru 2024, compania și-a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru mijloace de transport și echipamente de depozit, în linie cu obiectivele de sustenabilitate.