Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, a început testarea primului vagon modernizat cu fonduri din PNRR. Vagonul se află la Centrul de Testări Feroviare Făurei al Autorității Feroviare Române pentru a parcurge teste de traseu, după ce structura sa a trecut de încercările statice.

În 2023, fabrica a câștigat două licitații pentru modernizarea a 42 de vagoane de călători pentru SNTFC CFR Călători SA, contracte finanțate prin PNRR, cu o valoare totală de peste 66 de milioane de euro.

Vagoanele modernizate la Electroputere VFU Pașcani vor circula în România, Austria și Ungaria. Acestea sunt cele mai complexe proiecte de modernizare realizate la Pașcani, respectând Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate și urmând să fie certificate CE după finalizarea testelor. Termenul limită pentru modernizarea celor 42 de vagoane este iunie 2026. Contractele includ și servicii de modernizare a garniturilor, precum și servicii de mentenanță preventivă și corectivă, pe o perioadă de nouă ani după modernizare.

„Industria feroviară este vitală pentru economie. Transportul pe calea ferată este mai sustenabil decât alte tipuri de transport, iar statul român trebuie să sprijine dezvoltarea acestei industrii strategice pentru țară. Vagonul care se află acum în teste este doar primul dintre multe altele și sperăm ca pe viitor să ne putem angaja în numeroase astfel de proiecte, prin care să contribuim la dezvoltarea și modernizarea întregii flote de vagoane de pasageri din România. Starea actuală a rețelei de cale ferată din țară reprezintă pentru noi, companiile din domeniu, o provocare ce odată depășită, va aduce oportunități majore. Pe acestea ne dorim să le putem valorifica în favoarea tuturor, dar mai ales a călătorilor care vor beneficia de condiții de călătorie mai bune.”,

a declarat Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.

GRAMPET Group, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și Europa de Sud-Est, anunță schimbări strategice în echipa de management, marcând 25 de ani de activitate. În contextul unor proiecte ample de dezvoltare locală și regională, Dorin Soare a fost numit Director General al RELOC Craiova, în timp ce Gruia Stoica a preluat funcția de Președinte al Consiliului de Administrație al companiei membre a GRAMPET Group. Costinel Almăjanu a devenit Director General al Train Hungary, iar Rita Basco a fost numită Director Comercial al companiei din Ungaria.

Costinel Almăjanu

„Planurile GRAMPET Group pentru perioada următoare sunt extrem de ambițioase, iar obiectivul nostru este să avem în echipă cei mai buni profesioniști în domeniu. Prin aceste schimbări ne-am dorit să recompensăm performanța, profesionalismul și experiența celor care ne-au fost alături în ultimii ani și suntem convinși că împreună vom reuși să ne menținem poziția de top câștigată în industria de transport feroviar de marfă din România și Europa Centrală și de Sud-Est.”,

a precizat Gruia STOICA, președinte GRAMPET și președinte al Consiliului de Administrație al RELOC Craiova.

Cu o experiență de peste 16 ani în domeniul inovării industriale, cercetării și dezvoltării, precum și în producție și fabricație, noul Director General al RELOC Craiova, Dorin Soare a coordonat anterior timp de doi ani proiecte de management, dezvoltare a afacerilor și optimizare profesională și cercetare în cadrul companiilor RELOC Craiova, Electroputere VFU Pașcani și Reva Simeria. De asemenea, a ocupat și poziții de conducere la nivel de manager în companii de prestigiu, precum AKKA Technologies (Divizia Automotive & Transport) și AVL List GmbH. Inginer de profesie, a fost lector la Universitatea Politehnica din București, unde a obținut doctoratul în teme inovative actuale, concentrându-se pe utilizarea hidrogenului pentru alimentarea motoarelor cu ardere internă în vederea diminuarii emisiilor poluante.

Dorin Soare

După demiterea lui Călin Grațian, Costinel Almăjanu a preluat conducerea companiei Train Hungary, aducând o experiență de 25 de ani în transportul feroviar de marfă, întreținerea și reparațiile liniilor de cale ferată, vagoanelor și locomotivelor. Anterior, a deținut poziții de conducere în GRAMPET Group, inclusiv Director Comercial al Trans Expedition Feroviar și GP Rail Cargo, și Director General al companiei Logistică Feroviară.

Rita Bacso a fost numită Director Comercial al Train Hungary, având o experiență vastă de peste 13 ani în sectorul feroviar.