Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sindicatul de bază SiCobas contestă modul în care a fost pusă în aplicare internalizarea lucrătorilor de pe platforma logistică DHL, care a început în octombrie 2022 și a fost convenită de multinaționala germană cu sindicatul Filt CGIL, în cadrul unei lungi negocieri. Potrivit sindicatului autonom, acest acord ar urma să definească „fără echivoc și în jos” condițiile de muncă, determinându-i pe lucrători să piardă o parte din drepturile lor. În special, SiCobas contestă creșterea flexibilității, tăierea unor acorduri de ameliorare din trecut și cere o creștere a unor aspecte salariale.

Din acest motiv, SiCobas desfășoară o grevă națională la fabricile DHL din Italia începând de vineri, 26 mai, inclusiv pichetări la porți, dintre care unele au fost desființate de poliție. Protestul afectează în principal platformele în care SiCobas este înrădăcinată, cum ar fi cele din Piacenza, Corteolona, Settala și Liscate.

Așa cum v-am anunțat zilele trecute, asociația transportorilor de autovehicule din Spania Transportave a acordat companiilor de logistică 15 zile pentru a negocia și a adopta un document ce conține opt propuneri, dintre care cea mai importantă este clauza de modificare a tarifului în funcție de prețul motorinei. Dată fiind însă lipsa de răspuns din partea acestora, federația cărăușilor spanioli FENADISMER, din care face parte și Transportave, a anunțat că va avea o întrunire extraordinară pe 26 februarie și că va decide atunci dacă va organiza grevă națională pe perioadă nedeterminată.

Mii de firme spaniole mici și mijlocii de transport și de șoferi independenți care fac transport de vehicule și-au redus activitatea din cauza pandemiei și a scăderii capacității de producție a fabricilor auto pe fondul crizei de microcipuri. De aceea ele le-au dat un ultimatul companiilor de logistică din industria auto și companiilor cu flote mari ce controlează acest sub-sector de transport, cerând adoptarea urgentă a unor măsuri menite să le permită să supraviețuiască și să-și îmbunătățească starea economică și financiară, în primul rând prin ajustarea tarifului în funcție de scumpirea combustibilului din ultimul an, dar și prin îmbunătățirea condițiilor de muncă de la încărcare și descărcare și prin oferirea de spații adecvate pentru șoferii care așteaptă la platforme.