Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In 2021, compania finlandeza Finnlines, controlata de italianul Grimaldi, va pune in functiune prima nava hibrida Ro-Ro, a carei productie a fost demarata la inceputul acestei luni in santierul naval chinez Nanjing Jinling. Comanda include trei unitati similare, din care prima va intra in functiune in 2021, iar celelalte doua in anul urmator.
Grupul tehnologic Wärtsilä va furniza sistemul hibrid de conversie a energiei electrice. Solutia, care include un sistem de stocare a energiei de 5.000 kWh, le va permite acestor nave sa functioneze cu zero emisii in timp ce se afla in port si sa indeplineasca notatia de clasa Green Plus a Registrului Naval Italian (RINA). De asemenea, acestea vor beneficia de clasificarea Ice 1A Super, potrivit celor mai ridicate cerinte anti-gheata din legislatia finlandeza si suedeza.
Nava va avea lungimea de 238 m si latimea de 34 m, oferind o capacitate de incarcare de 5.800 de metri liniari pentru material rulant si 300 TEU.

Mercedes-Benz propune pentru transportul urban o gama completa de autobuze Citaro, in versiuni de la 10,5 la 18 m lungime si cu diferite motorizari: diesel, hibrid, electric, gaz natural (NGT).
Modelul electric eCitaro, intrat in productia de serie la inceputul lui 2019, este construit pe structura autobuzului conventional. Aspectul exterior este stilizat, fiind imprumutat de la conceptul Future Bus insa tehnologia de constructie e aceeasi. Partea superioara, unde sunt amplasate o parte din baterii, a fost preluata de la modelul NGT. Axa motoare ZF AVE 130 include doua propulsoare electrice a cate 125 kW fiecare, ce dezvolta o putere totala de 250 kW si un cuplu motor maxim de 970 Nm. Energia electrica este inmagazinata in baterii Litiu-ion de ultima generatie, avand o capacitate totala de stocare de 292 kWh. De remarcat greutatea proprie redusa a eCitaro, de 14,1 t, care permite o sarcina utila de 5,4 t si transportul a 75 de pasageri.

Pentru cei care doresc sa reduca poluarea, dar bugetul este limitat, solutia este Citaro hibrid. Vehiculul, desemnat Autobuzul Anului 2019, a fost deja achizitionat de municipalitatile din Bucuresti si Sinaia, gratie sistemului hibrid diesel electric serial si are un consum redus de carburant. Practic, propulsorul electric sustine motorul diesel OM-936 cu un cuplu motor maxim de 1.200 Nm (atunci cand exista energie stocata in capacitori). Axa motoare ZF AV 133 asigura performante optime la rulare, iar vehiculul se remarca prin silentiozitate. Tehnologia hibrida e simpla si presupune un plus de doar 156 kg, iar avantajul Citaro hibrid este ca se poate integra usor intr-o flota deja existenta, nefiind necesara o infrastructura anume sau conditii speciale de exploatare.