Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks a anunțat că testul de consum realizat de revista Trucker cu recent actualizatul Volvo FH cu I-Save s-a încheiat cu un consum cu aproape 18% mai mic față de același test cu modelul Volvo Trucks de acum patru ani.

În cadrul testului recent efectuat de revista germană independentă Trucker, Volvo FH 460 cu I-Save de 32 de tone a fost condus pe un traseu de 343 km de drumuri publice, incluzând o varietate de autostrăzi, terenuri accidentate și drumuri mai înguste.

În comparație cu același test efectuat în 2018 – înainte ca Volvo să introducă pachetul de economisire a combustibilului I-Save – Volvo FH 460 cu I-Save testat a obținut o reducere combinată impresionantă de 18% a consumului de motorină și AdBlue, utilizând în medie doar 21,48 l/100 km.

„Efectele pachetului I-Save, care utilizează îmbunătățiri avansate ale motorului turbo-compus, un nou software mai inteligent și o aerodinamică rafinată, se adună pentru a oferi o utilizare foarte eficientă a combustibilului. Acest test independent este încă o dovadă solidă a impactului mare și pozitiv pe care I-Save îl are asupra consumului de combustibil”, spune Helena Alsiö, vicepreședinte Powertrain Product Management la Volvo Trucks.

Consumul redus de AdBlue este din ce în ce mai important

Până acum un an costul AdBlue nu era prea important pentru posesorii de flote. Acest lucru s-a schimbat dramatic, deoarece prețurile pentru acest aditiv au crescut cu peste 100% pe multe piețe. În noul test, Volvo a reușit să mențină și consumul de AdBlue la un nivel scăzut de 6% din consumul de motorină.

„Economia totală de combustibil, care include atât motorina, cât și AdBlue, a devenit din ce în ce mai importantă pentru costul total de proprietate. Ne concentrăm întotdeauna pe menținerea costului total al combustibilului la un nivel cât mai scăzut posibil”, continuă Helena Alsiö.

Motoare eficiente – o cheie pentru reducerea emisiilor de CO2

Chiar dacă obiectivul Volvo Trucks este ca, în 2030, camioanele electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale globale de camioane, motorul diesel va continua să joace un rol important în reducerea emisiilor de CO2. Eficiența îmbunătățită care provine din aceste noi progrese I-Save din cadrul sistemului de propulsie este o modalitate importantă de a contribui la reducerea emisiilor de CO2. Motorul Turbo Compound este, de asemenea, certificat pentru a funcționa cu HVO100, combustibil regenerabil sub formă de uleiuri vegetale hidrogenate, care reduce drastic emisiile de CO2.

Informații despre test și despre camion:

            o 2022: 79,9 km/h;

            o 2018: 79,8 km/h.

             o 2022: 21,48 L/100 km. Consumul de Ad-Blue din motorină: 6,2%;

             o 2018: 26,15 L/100 km.

Informații despre I-Save de la Volvo:

I-Save a fost lansat pentru prima dată în 2019. Motorul de 13 litri cu tehnologia Volvo Turbo Compound, D13TC, face posibilă conducerea cu turații reduse ale motorului și cu viteze mari pentru perioade mai lungi de timp. Noua funcție I-Torque gestionează selecția treptelor de viteză, cuplul motorului și frânarea atunci când este activată funcția I-Cruise. Funcția folosește I-See pentru a privi drumul din față și a evalua cât cuplu motor este necesar pentru ca motorul să funcționeze cât mai eficient din punct de vedere energetic și al consumului de combustibil, în funcție de greutatea totală a autocamionului.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN prezintă câteva detalii din experiența unei firme, Dailycool, care a început să folosească încă din 2020 camioane pe HVO100 (ulei vegetal hidrotratat).

Managerul companiei își amintește că în urmă cu doi ani căuta o modalitate de a conduce mai curat, iar la acel moment vehiculele electrice și cele pe hidrogen nu erau încă o opțiune, și de altfel nu sunt nici în prezent în cazul combinațiilor autotractor+semiremorcă. Deci HVO100 era cea mai bună soluție intermediară și datorită ei emisiile de CO2 ale companiei au scăzut cu circa 90% – cu 13.000 t/an – fără să fie nevoie de investiții în alte camioane. Și consumul de AdBlue a fost redus cu 10-15%, iar firma primește în fiecare an un certificat care atestă cât de mult a redus emisiile de CO2.

Există însă și dezavantaje, începând cu prețul mare al uleiului hidrogenat, cu până la 45 de cenți/l peste cel al motorinei la pompă, deci o diferență semnificativă pe kilometru. Și, deși guvernul olandez oferă subvenții pentru diverși combustibili, ele nu sunt disponibile și pentru HVO100, cu toate că acesta aduce beneficii majore într-o perioadă scurtă de timp.

În ceea ce privește Dailycool, firma și-a permis efortul financiar cu ajutorul celui mai mare expeditor al său, care este, și el, motivat să scadă emisiile de CO2. În plus, transportatorul a început în septembrie să folosească o nouă remorcă frigorifică având agregat electric, un alt pas către un viitor durabil, deoarece nu are emisii când e încărcat cu energie electrică verde. „Când privesc spre viitor, cred că flota noastră va fi o combinație de energie electrică și hidrogen. Dar pentru moment, HVO100 este foarte bun“, concluzionează managerul Dailycool.

Firma este specializată în transport intern și internațional și logistică a cărnii, legumelor și fructelor și are 45 de ansambluri, toate cu autotractoare pe HVO100, și 120 de șoferi.