Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Specialistul în logistică utilizează combustibil biogenic pentru a transporta bunuri în mod durabil

Aprobarea oficială pentru vânzarea combustibilului biogen, HVO100, este disponibilă în Germania de la sfârșitul lunii mai. Grupul Duvenbeck a fost una dintre primele companii de logistică care și-a asigurat cota de combustibil pentru a trece părți din flota sa de camioane la operațiuni normale cu HVO100.

Duvenbeck a fost prima companie germană de logistică care a testat combustibilul pe bază de plante în situații practice zilnice pe o perioadă destul de lungă, ca parte a unui proiect pilot. Experiența acumulată a fost pozitivă. În comparație cu motorina, HVO este una dintre sursele de energie regenerabilă, arderea cu acesta este mai curată și rămâne lichid chiar și la temperaturi scăzute, mult sub zero.

“A avea HVO în rezervoarele camioanelor noastre ne ajută să reducem semnificativ amprenta noastră de CO2 și pe cea a clienților noștri”, spune Hakan Bicil, directorul general al Duvenbeck, explicând ramificațiile. “Utilizarea HVO ca înlocuitor al combustibilului diesel fosil sprijină planurile noastre de a neutraliza emisiile relevante pentru climă rezultate din exploatarea flotei noastre până în anul 2040. Pe lângă camioanele alimentate cu baterii și sistemele de propulsie care utilizează biogaz, putem utiliza acum o altă alternativă, care intră în vigoare imediat, pentru a ne reduce emisiile de gaze cu efect de seră în traficul de transport rutier în cadrul flotei noastre existente.”

Șoferii profesioniști de la Duvenbeck sunt, de asemenea, convinși de noul combustibil. “Camioanele alimentate cu HVO sunt mult mai silențioase și oferă aceleași performanțe ca vehiculele diesel”, spune Bernd Reining, managerul flotei de vehicule de la Duvenbeck. “Și nu există mirosul tipic de motorină atunci când faci plinul. Șoferii noștri au sentimentul plăcut că sunt pe drum fără să afecteze clima.” Nu este necesară retehnologizarea vehiculelor pentru a utiliza HVO.

Cu toate acestea, Reining recomandă companiilor să obțină de la furnizorii de camioane aprobarea ca vehiculele să utilizeze HVO. Materialul rezidual de motorină veche de la punctele de alimentare ale companiilor ar trebui eliminat înainte de acceptarea HVO. HVO este fabricat din materii prime biogene, cum ar fi uleiurile de gătit uzate, grăsimile vegetale și animale, precum și elementele organice din deșeurile menajere. Aceste materii prime sunt transformate (hidratate) în hidrocarburi combustibile. Deși HVO emite cu până la 90% mai puține emisii de CO2 în comparație cu motorina fosilă, nu există nicio diferență între cele două în ceea ce privește taxele din Germania. Carsten Sanders, manager de proiect pentru sisteme de propulsie durabile la Duvenbeck, comentează: “Un model al nivelului de maturitate stă la baza gestionării CO2 și ne permite să urmărim în orice moment situația emisiilor noastre, astfel încât să putem lua măsuri suplimentare de reducere. Datorită introducerii HVO, am făcut un pas semnificativ pe drumul nostru către neutralitatea climatică.”

Volvo Trucks a anunțat că testul de consum realizat de revista Trucker cu recent actualizatul Volvo FH cu I-Save s-a încheiat cu un consum cu aproape 18% mai mic față de același test cu modelul Volvo Trucks de acum patru ani.

În cadrul testului recent efectuat de revista germană independentă Trucker, Volvo FH 460 cu I-Save de 32 de tone a fost condus pe un traseu de 343 km de drumuri publice, incluzând o varietate de autostrăzi, terenuri accidentate și drumuri mai înguste.

În comparație cu același test efectuat în 2018 – înainte ca Volvo să introducă pachetul de economisire a combustibilului I-Save – Volvo FH 460 cu I-Save testat a obținut o reducere combinată impresionantă de 18% a consumului de motorină și AdBlue, utilizând în medie doar 21,48 l/100 km.

„Efectele pachetului I-Save, care utilizează îmbunătățiri avansate ale motorului turbo-compus, un nou software mai inteligent și o aerodinamică rafinată, se adună pentru a oferi o utilizare foarte eficientă a combustibilului. Acest test independent este încă o dovadă solidă a impactului mare și pozitiv pe care I-Save îl are asupra consumului de combustibil”, spune Helena Alsiö, vicepreședinte Powertrain Product Management la Volvo Trucks.

Consumul redus de AdBlue este din ce în ce mai important

Până acum un an costul AdBlue nu era prea important pentru posesorii de flote. Acest lucru s-a schimbat dramatic, deoarece prețurile pentru acest aditiv au crescut cu peste 100% pe multe piețe. În noul test, Volvo a reușit să mențină și consumul de AdBlue la un nivel scăzut de 6% din consumul de motorină.

„Economia totală de combustibil, care include atât motorina, cât și AdBlue, a devenit din ce în ce mai importantă pentru costul total de proprietate. Ne concentrăm întotdeauna pe menținerea costului total al combustibilului la un nivel cât mai scăzut posibil”, continuă Helena Alsiö.

Motoare eficiente – o cheie pentru reducerea emisiilor de CO2

Chiar dacă obiectivul Volvo Trucks este ca, în 2030, camioanele electrice să reprezinte jumătate din vânzările sale globale de camioane, motorul diesel va continua să joace un rol important în reducerea emisiilor de CO2. Eficiența îmbunătățită care provine din aceste noi progrese I-Save din cadrul sistemului de propulsie este o modalitate importantă de a contribui la reducerea emisiilor de CO2. Motorul Turbo Compound este, de asemenea, certificat pentru a funcționa cu HVO100, combustibil regenerabil sub formă de uleiuri vegetale hidrogenate, care reduce drastic emisiile de CO2.

Informații despre test și despre camion:

            o 2022: 79,9 km/h;

            o 2018: 79,8 km/h.

             o 2022: 21,48 L/100 km. Consumul de Ad-Blue din motorină: 6,2%;

             o 2018: 26,15 L/100 km.

Informații despre I-Save de la Volvo:

I-Save a fost lansat pentru prima dată în 2019. Motorul de 13 litri cu tehnologia Volvo Turbo Compound, D13TC, face posibilă conducerea cu turații reduse ale motorului și cu viteze mari pentru perioade mai lungi de timp. Noua funcție I-Torque gestionează selecția treptelor de viteză, cuplul motorului și frânarea atunci când este activată funcția I-Cruise. Funcția folosește I-See pentru a privi drumul din față și a evalua cât cuplu motor este necesar pentru ca motorul să funcționeze cât mai eficient din punct de vedere energetic și al consumului de combustibil, în funcție de greutatea totală a autocamionului.