Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numărul camioanelor cu cel puțin patru axe care au plătit taxe pe autostrăzile germane a crescut în decembrie 2020 cu 4,4%, comparativ cu luna noiembrie, arată un raport publicat de Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) și Oficiul Federal de Statistică (Destatis).

Comparativ cu decembrie 2019, numărul de km în 2020 a fost cu 6,4% mai mare. Specialiștii germani au comparat datele și cu cele de dinaintea crizei generată de virusul gripal COVID-19, cel care a afectat creșterea indicelui privind kilometrajul parcurs de camioane pe autostrăzile din republică timp de câteva luni. Astfel, comparativ cu perioada martie 2019- februarie 2020, adică exact cu o lună înainte de instalarea pandemiei, numărul de km efectuați în decembrie 2020 este mai mare cu 5,5%, mai arată sursa citată.

BAG mai spune că există o conexiune puternică între traficul de camioane și dezvoltarea economică. Practic, kilometrajul camioanelor care circulă pe autostrăzile germane este reprezentat de index este strâns legat de producția industrială din Germania și oferă informații timpurii despre evoluția economică actuală.

Cresterea economica globala a atins pragul de 2,6% in 2019. Cresterea economiilor emergente si in curs de dezvoltare este estimata sa ajunga la 4,6% in 2020, de la 4% in 2019. Evolutia va fi vulnerabila in fata perturbarilor financiare generate de comertul mondial. Cel mai recent Barometru Comercial Global (Global Trade Barometer  GTB) emis de DHL a indicat o scadere de doua puncte, ajungand la un index de 45 de puncte, ceea ce inseamna o contractie a pietei pentru urmatoarele trei luni in mai toate economiile mari al lumii, exceptie facand India, unde volumul de marfa transportata maritim ramane la un nivel optimist.

Cresterea economica globala, potrivit estimarilor, va fi mai mica decat se prognozase. Astfel, de la pragul de 2,6% atins in 2019 se va ajunge la 2,7% in 2020. Pe pietele emergente si in economiile in curs de dezvoltare, cresterea se asteapta sa se stabilizeze in 2020, deoarece unele tari vor depasi dificultatile financiare, dar impulsul economic ramane slab.
Cresterea in economiile emergente si in curs de dezvoltare este limitata de investitiile scazute si exista posibilitatea ca tendinta sa devina descendenta. Printre riscuri se numara aparitia unor bariere in calea dezvoltarii comertului, reaparitia tensiunilor financiare si o incetinire mai mare decat era de asteptat in mai multe economii importante. Problemele structurale care duc la alocarea necorespunzatoare sau descurajarea investitiilor au, de asemenea, un impact asupra perspectivelor.
GTB indica o contractie a comertului global pentru urmatoarele trei luni, exceptie facand doar India.
Fata de actualizarile anterioare, tendinta descendenta este totusi moderata si constanta si nu indica nici accelerarea declinului, nici scaderea situatiei pietei.
Nivelul indexului trimestrial a scazut constant de la scorul de 60 in decembrie anul trecut la 56 in martie, semnaland in continuare o usoara crestere, inainte sa se duca sub 50 de puncte, nivel ce marcheaza pragul dintre pozitiv si negativ in metodologia GTB. In iunie, indicatorul global a ajuns la 48 de puncte, iar in septembrie la 47, inainte sa alunece catre nivelul de 45 din prezent.
India este exceptia. Toate celelalte tari care au facut parte din studiu au fost afectate de aceasta scadere si au inregistrat un index sub pragul de 50 de puncte.
Declinul general a fost cauzat de scaderi minore atat ale schimburilor comerciale transportate aerian, cat si containerizat maritim. Transportul aerian de marfuri a scazut cu doua puncte, atingand un nivel de 42, iar transportul maritim containerizat a ajuns la 46, dupa o scadere de doua puncte.
Totusi, Tim Scharwath, CEO DHL Global Forwarding, Freight, a oferit o interpretare destul de optimista a celor mai recente valori ale GTB. „Potrivit barometrului comercial global DHL, 2019 se va incheia probabil cu un schimb comercial moderat. Totusi, trebuie sa avem in vedere de la ce nivel a pornit piata. Cresterea din trecut a fost extrem de rapida. Acum, suntem in coborare, dar este inca un nivel satisfacator.“