În următorii ani, administratorul de infrastructură belgian Infrabel și guvernul belgian vor investi 33,5 milioane de euro în zona portului de interior Gent, care aparține zonei portuare transfrontaliere Portul Mării Nordului. Planurile prevăd adăugarea de noi drumuri și renovarea și extinderea celor existente pentru a asigura un acces mai rapid la terminale și un acces mai bun la hinterlandul european.
Portul Mării Nordului este zona portuară transfrontalieră cu o lungime de 60 de kilometri, care se întinde de la Vlissingen, pe coasta Mării Nordului, în Țările de Jos, la aproximativ 32 de kilometri în interior până la Gent în Belgia.
Infrabel dorește să crească transportul de marfă pe calea ferată și, prin urmare, investește în fluxuri mari de marfă. Portul Mării Nordului dorește ca ponderea transportului de mărfuri pe calea ferată să crească de la 9 la 15% pentru a face transportul între port și hinterlandul european mai durabil. Drept urmare, cele două entități vor investi în infrastructura feroviară atât la docul Kluizendok de pe malul stâng al Canalului Gent-Terneuzen, cât și la docul Mercatordok de pe malul drept.
La Kluizendok va fi construită o nouă cale ferată inelară care se va conecta la terminalul de containere ITM de lângă canal și care va oferi un acces mai bun companiilor din jurul docului. În cele din urmă, va fi un studiu pentru conectarea Kluizendok cu o nouă cale de cale ferată până la Terneuzen. Liniile de lângă docul Mercatordok vor fi, de asemenea, reconstruite: cele șase șine existente vor fi extinse la 750 de metri pentru a găzdui, printre altele, trenuri de containere. Extinderea permite companiilor precum Volvo Car Gent, Stukwerkers și DFDS să îmbunătățească accesul la serviciul programat Gent-Göteborg și să mărească capacitatea feroviară.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit