Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Sectorul vehiculelor de transport prezinta inca dificultati evidente in recuperarea vanzarilor si a nivelului de productie de dinainte de criza. Din analizele Asociatiei Nationale a Industriei Autovehiculelor (ANFIA) reiese ca, in iunie, inmatricularile de remorci si semiremorci au dat un prim semn pozitiv timid, de + 6,2%, cu 1.138 de noi unitati vandute: 98 de remorci (-38%) si 1.040 de semiremorci (+ 13,8%).
Pe de alta parte, datele referitoare la inmatricularile de camioane noi au ramas pe un minus profund (-48,3%), in iunie fiind eliberate numai 1.619 certificate de inmatriculare.
In prima jumatate a anului au fost inmatriculate 9.250 de vehicule noi (-33,7% fata de ianuarie-iunie 2019) si 5.549 de remorci grele si semiremorci noi (-36,1% fata de ianuarie-iunie 2019), din care 469 de remorci (-42.5%) si 5.080 de semiremorci (-35.5%).

Vanzarile de vehicule comerciale de peste 3,5 t au scazut cu 47,2% in iunie (de la 3.231 de unitati in iunie 2019, la 1.705), inchizind astfel o prima jumatate de an intunecata, marcata de o contractie de 34,5% (9.227 de unitati fata de 14.080 in prima jumatate a lui 2019). In plus, prognozele pentru intregul an arata un scenariu si mai grav, de -40%, potrivit datelor inregistrate de MIT si de Centrul de Studii si Statistica al asociatiei italiene Unrae. "Descurajant. Cu atat mai dezamagitoare si inexplicabila devine neatentia persistenta a Guvernului fata de sectorul transportului rutier, care, dupa ce a fost aclamat pentru asigurarea aprovizionarii in timpul perioadei de restrictii in ciuda riscurilor, este uitat din nou cand vine vorba de un sprijin valabil – nu numai economic – pentru recuperare si pentru consolidarea competitivitatii sale in Europa“, a spus Franco Fenoglio, presedintele Sectiei Vehicule Industriale al Unrae.
Presedintele subliniaza ca „astfel se pierde oportunitatea de a da o mana de ajutor substantiala sistemului de transport rutier, nu numai prin interventii fiscale sau financiare, ci si prin reduceri ale taxelor catre stat, posibile, de exemplu, in operatiunile de testare a vehiculelor pentru omologare si inmatriculare sau pentru servicii de asistenta si mentenanta, pentru a incuraja nu numai reinnoirea parcului, ci si un management mai rational.