Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Departamentul pentru Transport și Mediu al Berlinului derulează o companie de verificare a traficului în oraș prin monitorizarea video a traficului de pe 11 străzi-cheie ale orașului. Camerele înregistrează video numerele de înmatriculare ale mașinilor care circulă pe cele 11 tronsoane de drum selectate timp de o săptămână (30 octombrie – 7 noiembrie). În acest fel, se determină date tehnice despre vechimea vehiculelor și performanța motorului și astfel și emisiile poluante, așa cum a anunțat administrația de trafic din Berlin. 

După cum asigură administrația traficului, nu se fac nici înregistrări ale vehiculului, nici ale ocupanților și nu se solicită date de proprietar. Sondajul nu este în mod expres în scopuri de control. Scopul este de a investiga ce vehicule se află pe drum și cum s-au modificat emisiile medii de poluanți, în special pe rutele cu interdicție de circulație. Au existat sondaje video comparabile aproape în fiecare an din 2008, cel mai recent în 2020. Potrivit propriilor informații, administrația rutieră se așteaptă să verifice până la 400.000 de plăcuțe de înmatriculare.

Potrivit informațiilor, rezultatele sunt necesare pentru a decide, de exemplu, măsuri precum interzicerea circulației vehiculelor pe motorină. La începutul anului 2020, pe 8 străzi din Berlin au fost impuse interdicții de conducere pentru toate vehiculele diesel până la și inclusiv Euro 5, restricții extinse acum pe încă 4 rute. Calitatea aerului acolo este acum atât de bună încât valorile limită pot fi respectate fără interdicție de conducere. Anularea celor 4 rute rămase urmează să fie reexaminată în primăvara anului 2022. 

Autostrade per l’Italia a primit o amenda de 5 milioane de euro pentru că „nu a redus încă costul taxei pe tronsoanele cu probleme semnificative de trafic”. Autoritatea precizează că compania de autostrăzi nu a redus taxele pe A16 Napoli-Canosa, A14 Bologna-Taranto, A26 Genova-Voltri-Gravellona Toce și pentru portiunile aflate sub responsabilitatea sa, A7 Milano-Serravalle-Genova, A10 Genova-Savona -Ventimiglia și A12 Genova-Rosignano.

Este a doua oară când compania de autostrazi din Italia primește o sancțiune de la Autoritatea pentru Concurență pentru ca pe portiunile de autostrada administrate „s-au înregistrat reduceri semnificative ale benzilor și/sau limitări specifice ale vitezei maxime permise, rezultând un inconvenient considerabil nu numai pentru consumatori, ci și pentru transportatori, în ceea ce priveste cozile, încetinirile și o creștere semnificativă a timpilor de deplasare”. 

Autoritatea antitrust a inițiat procedura după ce Autostrade nu a întreprins nicio acțiune în urma avertismentului care impunea reducerea și rambursarea taxelor de drum “pentru secțiunile de autostradă în care apar probleme semnificative de trafic din cauza unor lucrări extraordinare pentru asigurarea infrastructurilor de siguranță care suferă de deficiențe grave în gestionare și întreținere”.

Autostrade per l’Italia se apără susținând că implementează o campanie de informare care permite utilizatorilor să aleagă dacă să folosească sau nu autostrada. 

Cu toate acestea, sunt măsuri pe care Autoritatea pentru Concurenta le consideră „insuficiente”. Adăugăm că, dacă alternativa la autostradă poate fi valabilă pentru șoferi, în multe cazuri nu este valabilă pentru camioane, din cauza interdicțiilor de conducere impuse pe porțiuni mari de drumuri obișnuite.