Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Yusen Logistics va lansa un nou serviciu intermodal ce va lega sudul țării cu granița de vest, asigurând extensia serviciului intermodal regulat din și către Portul Constanța, atât pentru containerele maritime, cât și pentru cele continentale. Este vorba despre ruta feroviara București – Curtici, cu un timp de tranzit de 36 de ore pe sens.

Noul serviciu intermodal va fi inaugurat sâmbătă, 6 februarie. Plecarea către Railport Curtici va avea loc de la Yusen-Bucharest International Rail Freight Terminal (BIRFT), tracțiunea urmând a fi asigurată de către Unicom Tranzit, arată compania într-un comunicat remis Tranzit. Garnitura de tren va avea în componență 33 vagoane – 14 x 90’ (Sggmrss) pentru trafic intra-european (45’pallet wide), cât și 19 x 40’ (n.r – picioare) pentru trafic containere maritime (20’/40’), timpul de tranzit estimat fiind de 36 ore/sens. Pentru început, frecvența trenurilor este săptămânală, cu plecare din Yusen-BIRFT în fiecare zi de Sâmbăta/12:00 și sosire în Railport Curtici Luni/10:00, plecare din Curtici Marți/02:00 și sosire în Yusen-BIRFT Miercuri/16:00.

Până la startul acestui nou proiect, serviciile intermodale din Europa se opreau la granița de Vest a României (Curtici, Oradea) sau la Ploiești, fără a avea o soluție reală de conectare feroviară cu zona București, principalul pol de importuri al României, având în vedere concentrarea de centre de distribuție și spatii logistice de clasa A. Consideram că în acest moment piața este pregătită pentru un nou pas în dezvoltarea rețelei intermodale din România, clienții noștri exprimându-și interesul pentru serviciile de transport mai prietenoase cu mediul, mai eficiente din punct de vedere al costurilor și nu în ultimul rând care oferă mai multă predictibilitate“, a arătat Yusen Logistics.

2020 este un an al investitilor in flota pentru Yusen Logistics, in special in vehicule CNG, desi anul se anunta dificil de prognozat, „comportamentul consumatorilor fiind diferit de la zi la zi“. Incepand cu acest an, compania a facilitat si organizarea transportului intermodal al containerelor frigorifice din Portul Constanta.
Furnizorul de servicii logistice 3PL detine o flota proprie ce numara 75 de semiremorci frigorifice de 20 t, pe care doreste sa o suplimenteze in acest an cu inca 10 unitati, si alte 20 de unitati de 3,5 t. Planul de investitii pentru 2020 include si achizitia de 15 unitati pe gaz natural comprimat (CNG) cu MTMA intre 3,5 si 7,5 t, pentru distributia de proximitate. Asta pentru ca, remarca reprezentantii Yusen, exista un interes din partea clientilor pentru transportul eco-friendly, dar acest beneficiu nu poate fi oferit pentru toate modurile de transport din portofoliul de servicii. De exemplu, incepand din acest an, compania a inceput sa transporte saptamanal containere maritime frigorifice din Portul Constanta in Bucuresti prin intermediul serviciului de transport intermodal. 
In prima parte a anului, Yusen Logistics a transportat 20.000 de paleti ce au necesitat temperatura controlata, volumele fiind cu 20% mai mari fata de o luna normala la inceputul pandemiei si cu 30% mai mici decat in perioada starii de urgenta. Cele mai multe dintre acestea, 98% s-au realizat catre platforme si catre IKA, doar 2% fiind destinate magazinelor de proximitate. „Perioada de pandemie a aratat ca, desi au fost deviatii si de 100% de la zi la zi, productia s-a adaptat, iar noi am tinut pasul, astfel ca nu am intampinat probleme pe lantul de supply chain.“