Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rata de utilizare a centurii de siguranță a scăzut în rândul șoferilor și al pasagerilor de pe locurile din față între 2022 și 2023, arată un studiu recent al Autorității irlandeze pentru siguranța rutieră (RSA). Cercetarea reprezentativă la nivel național a fost efectuată în septembrie-octombrie 2023 în toate cele 26 de comitate ale țării.

Principalele constatări includ faptul că ratele de purtare a centurii de siguranță de către șoferi au scăzut cu 4% (de la 99% la 95%) în comparație cu 2022. O scădere de 5% a fost înregistrată pentru pasagerii de pe locurile din față (de la 99% la 94%). În timp ce ratele de purtare a centurii de siguranță de către pasagerii de pe locurile din spate au crescut în general cu 2% (de la 93% la 95%), conformitatea a fost mai scăzută (92%) pentru cei care călătoresc pe drumuri rurale.

În plus, rezultatele irlandeze ale sondajului european electronic 2023 privind atitudinile participanților la trafic (“ESRA”) arată niveluri îngrijorătoare de nepurtare a centurii de siguranță. Sondajul online ESRA3 a fost realizat în 39 de țări în 2023, colectând date de la peste 37.000 de utilizatori ai drumurilor (901 în Irlanda). Unul din zece (10%) a declarat că a condus fără să poarte centura de siguranță cel puțin o dată în ultimele 30 de zile, la fel ca și cei care călătoreau pe scaunul din față. Unul din cinci (18%) a declarat că a călătorit fără să poarte centura de siguranță pe bancheta din spate.

Analiza RSA a datelor privind coliziunile din Irlanda arată că 22% dintre utilizatorii de autovehicule decedați între 2019-2023 nu purtau centura de siguranță. De asemenea, 7% dintre utilizatorii de autovehicule răniți grav între 2019 și 2023 nu purtau centura de siguranță în momentul coliziunii. Săptămâna trecută, RSA a lansat o campanie publicitară care încurajează șoferii să le ceară pasagerilor să poarte centura de siguranță. Campania este difuzată până pe 14 iulie la TV, video la cerere, radio, audio digital și social media.“Le cerem șoferilor să dea un exemplu purtându-și centura de siguranță și cerându-le pasagerilor să și-o pună și ei. Purtarea centurii de siguranță poate face diferența între a supraviețui sau nu unei coliziuni – acestea s-au dovedit a fi salvatoare de vieți. Acestea îi protejează atât pe cei care le poartă, cât și pe celelalte persoane din vehicul, deoarece o persoană care nu poartă centura poate lovi și răni grav alte persoane în cazul unei coliziuni. Este alarmant să constatăm acest declin în utilizare. Este un risc enorm să nu porți un astfel de dispozitiv, indiferent dacă călătoria este scurtă sau lungă sau necesită opriri multiple”, a comentat Sam Waide, CEO al RSA.

Coca-Cola HBC AG a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru (T1) din acest an, demonstrând o performanță stabilă și o direcție promițătoare pentru restul anului. Coca-Cola HBC AG continuă să își pună în aplicare strategia 24/7, raportând o creștere organică a veniturilor de 12,6%. Această performanță este susținută de o creștere organică a volumului de 1,8%, cu rezultate solide pe piețele emergente și în curs de dezvoltare.

În particular, volumele de băuturi carbonatate au rămas stabile, în timp ce volumele de băuturi energizante și cafea au generat o creștere de două cifre, cu +37,3% și, respectiv, +34,3%.

În ultimele douăsprezece luni, Coca-Cola HBC AG a reușit să-și majoreze veniturilor per unitate, înregistrând un avans de 10,6%, ceea ce reflectă eficiența inițiativelor sale de gestionare a veniturilor. Cu toate că veniturile raportate au înregistrat o creștere de 1,0%, acest rezultat a fost eclipsat de performanța solidă a creșterii organice. Efectele negative ale cursului de schimb valutar în Nigeria și Egipt au exercitat presiuni asupra veniturilor raportate, însă creșterea organică puternică a compensat aceste influențe.

De asemenea, compania continuă să își consolideze poziția pe piață prin îmbunătățirea cotei de valoare. În plus față de creșterile puternice din 2023, Coca-Cola a înregistrat câștiguri în segmentele băuturilor răcoritoare non-alcoolice gata de consum (NARTD) și al băuturilor carbonatate, generând o creștere de 120 de puncte de bază și, respectiv, 70 de puncte de bază.

În piețele dezvoltate, veniturile organice au crescut cu până la 5,1%, în principal datorită creșterii veniturilor per unitate, chiar dacă volumele au fost afectate de comparații dificile. În schimb, pe piețele în curs de dezvoltare, compania a înregistrat o creștere organică a veniturilor de 12,5%, cu o îmbunătățire încurajatoare a volumelor după un an dificil 2023. În piețele emergente, veniturile organice s-au majorat cu până la 19,0%, o performanță susținută de expansiunea venitului per unitate și de o performanță rezilientă a volumelor, în ciuda turbulențelor macroeconomice și a devalorizării monetare.

Coca-Cola HBC AG anunță investiții suplimentare în portofoliul său unic 24/7 și în capacitățile sale personalizate. Mixul de produse single-serve pe segmentul băuturilor carbonatate a crescut cu 230 de puncte de bază, datorită inițiativelor de gestionare a creșterii veniturilor.

De asemenea, Monster Energy Green Zero Zahăr a fost lansat pe 16 piețe, susținând creșterea continuă și în forță a gamei Monster. În segmentul cafelei, a înregistrat o creștere determinată de extinderea parteneriatelor premium în industria de HoReCa. În paralel, distribuția Finlandia Vodka s-a extins pe alte 17 piețe, consolidând poziția companiei în segmentul băuturilor alcoolice.

Coca-Cola HBC AG a anunțat un acord de achiziție a BDS Vending din Irlanda, consolidându-și astfel capacitățile interne în domeniul automatelor de vending și îmbunătățindu-și capacitățile de distribuție pe piață.

„Am avut un început de an puternic, cu un progres continuu datorită strategiei noastre 24/7. Veniturile organice au crescut cu 12,6% datorită categoriilor strategice prioritare de băuturi carbonatate, energizante și cafea. De asemenea, suntem încântați să raportăm încă un trimestru de creștere a volumului și a cotei de piață.

În această perioadă, bazându-ne pe date și analize, am accelerat investițiile în portofoliul nostru unic 24/7 și în capacitățile noastre personalizate, cu mai multe lansări de branduri noi și inițiative specifice pe piețele pe care suntem prezenți. Acest lucru ne asigură o execuție puternică și continuă pe piață, în strânsă colaborare cu clienții noștri.

Deși cunoaștem contextul macroeconomic mai larg, suntem încrezători în ceea ce privește realizarea previziunilor noastre financiare pentru anul în curs și realizarea de noi progrese în raport cu obiectivele noastre de creștere pe termen mediu.”,

a declarat Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer Coca-Cola HBC AG.