Ofițerii financiari ai Comandamentului Provincial din Roma, împreună cu personalul Direcției de Coordonare Metropolitană a I.N.P.S., au descoperit 288 de lucrători angajați neregulamentar în fabrica unei societăți din Roma, situată în Fiumicino, care activează în domeniul comerțului cu ridicata al băuturilor. Ceea ce a trezit suspiciuni au fost condițiile avantajoase ale unui contract de furnizare încheiat de societate, cu o reducere de 25% față de prețurile curente de pe piață.
Din investigațiile Poliției Criminalistice a societății din Fiumicino și ale Serviciului de Inspecție al I.N.P.S. a reieșit că muncitorii fuseseră angajați formal de către o așa-numită societate de “papetărie”, înființată ad-hoc pentru a prelua sarcinile fiscale și sociale, care furniza personalul “angajat” către societățile care aveau nevoie de prelucrare. Prin acest mecanism, se presupune că a fost omisă plata contribuțiilor de asigurări sociale și de asistență socială în valoare de peste 6,5 milioane de euro. În plus, s-a constatat că au fost încălcate anumite prevederi ale Contractului Colectiv Național de Muncă al categoriei, cu înrăutățirea condițiilor de muncă ale angajaților. Reprezentanții legali ai celor două societăți, furnizorul și utilizatorul lucrătorilor, au fost și ei denunțați pentru presupusa infracțiune de furnizare frauduloasă de forță de muncă; acestora li se aplică prezumția de nevinovăție a suspecților, până la judecata finală. Controlul face parte din măsura mai amplă de combatere a “muncii nedeclarate” pusă în aplicare de Guardia di Finanza din capitala Italiei, care urmărește să protejeze operatorii onești și segmentele mai slabe ale populației, precum și să protejeze interesele Trezoreriei.
sursa foto: Guardia di Finanza
Cei care efectueaza cabotaj in Italia cu lucratori ilegali risca o amenda de pana la 10.000 de euro, dupa cum arata Uomini e trasporti.it. Legea exista de un an, prevazand obligativitatea companiilor straine (europene si nu numai) de a comunica in avans (cu 24 h) Ministerului Muncii inceperea detasarii sau a primului transport de cabotaj, insa abia acum Ministerul de Interne, printr-o circulara din 10 iulie, clarifica modul in care trebuie aplicate sanctiunile in cazul in care politia rutiera opreste unul dintre aceste vehicule, descoperind lipsa documentatiei necesare. Comunicarea prealabila din partea companiilor straine cu privire la efectuarea cabotajului in Italia trebuie efectuata exclusiv in format electronic, in cadrul portalului Ministerului Muncii. In caz de necomunicare, se va impune o amenda de la 150 la 500 de euro, pentru fiecare lucrator, dar aplicata angajatorului. Rapoartele trimestriale, care cuprind toate operatiunile soferului detasat in Italia, trebuie sa indice, de asemenea, plata bruta/ora, in euro, a acestuia si regulile de acoperire a cheltuielilor de deplasare, a meselor si cazarii. Mai mult, aceste documente trebuie pastrate la bordul vehiculului si prezentate la control. Un exemplar trebuie de asemenea pastrat de reprezentantul companiei in Italia.
Atunci cand politia opreste un vehicul, verifica prezenta la bord a contractului de munca si documentatiei de plata care trebuie redactata sau tradusa in limba italiana. In cazul in care aceste documente lipsesc de la bord sau nu sunt conforme sau traduse in limba italiana, penalizarile pot fi cuprinse intre 1.000 si 10.000 de euro, afectand soferul, chiar daca proprietarul vehiculului este raspunzator.
In cazul in care amenda nu este platita pe loc, se impune sanctiunea imobilizarii vehiculului pana la maximum 60 de zile.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit