Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul de anvelope, Continental va expune la târgurile internaționale de top, inclusiv la IAA Mobility, tehnologii inovatoare cu accent pe sustenabilitate.

Proiectul Conti GreenConcept a evidențiat, încă din 2021, angajamentul producătorului față de materiale reciclabile, așa cum siliciu din deșeuri agricole și poliester din PET reciclat, sau alte materiale regenerabile și reciclabile. Multe dintre aceste inovații au fost integrate în producția anvelopelor în serie, culminând anul trecut cu lansarea modelului UltraContact NXT, considerată cea mai sustenabilă anvelopă din portofoliul companiei. Astfel, Continental reconfirmă poziția de lider progresist în industria anvelopelor, evidențiind preocuparea constantă pentru sustenabilitate.

„Inovațiile sustenabile își au locul pe șosea și nu într-un showroom. Ne asigurăm că inovațiile și conceptele de anvelope sunt puse la dispoziția clienților noștri și intră în producție cât mai repede posibil, fără niciun compromis în ceea ce privește siguranța și performanța. Am fost primii care au integrat tehnologii de pionierat, precum PET-ul reciclat, în producția de anvelope de serie. Am fost, de asemenea, primul producător de anvelope care a lansat un model cu o pondere deosebit de mare de materiale regenerabile și reciclate. Ne ținem de cuvânt atunci când vine vorba de a transforma lumea actuală într-o lume mai sustenabilă.”,

a declarat Jorge Almeida, Head of Sustainability la Continental Tires.

Sticlele de plastic, adesea destinate incinerării sau depozitelor de deșeuri, găsesc o nouă utilitate prin tehnologia ContiRe.Tex dezvoltată de Continental și partenerii săi. Acest sistem transformă sticlele PET reciclate în fire de poliester de înaltă calitate pentru anvelope. În funcție de mărimea acestora, pot fi reutilizate între nouă și cincisprezece sticle din plastic pentru fiecare anvelopă, contribuind la reducerea impactului asupra mediului. Sticlele PET folosite provin exclusiv din regiuni fără un circuit închis de reciclare.

Tehnologia Conti-Re.Tex a implicat nu doar adaptarea proceselor de producție în fabricile de anvelope, ci și gestionarea echilibrului complex al noilor materii prime. Inginerii și experții în materiale de la Continental au reușit să coordoneze perfect aceste elemente, oferind clienților anvelope de înaltă performanță, sigure, eficiente energetic și durabile. Anvelopele produse cu tehnologia Conti-Re.Tex pot fi găsite la distribuitorii specializați în anvelope din Europa.

Tehnologia Conti-Re.Tex este integrată în anvelopele UltraContact NXT, devenind una dintre cele mai sustenabile anvelope dezvoltate de Continental pentru autoturisme de până acum. Prezentată inițial la IAA Mobility 2021, anvelopa folosește siliciu din coajă de orez și reciclarea sticlelor PET, parte a Conti GreenConcept. Producția a început în iulie 2023 în Portugalia, având până la 65% materiale regenerabile, reciclate și certificate pentru echilibrarea masei. Toate cele 19 dimensiuni au obținut cea mai bună evaluare a etichetei UE pentru anvelope (“A”) în rezistența la rulare, frânarea pe carosabil umed și zgomot exterior. Continental vizează o utilizare cu peste 40% a materialelor regenerabile și reciclate în anvelopele sale până în 2030, UltraContact NXT reprezentând un avans semnificativ către atingerea acestor obiective ambițioase de sustenabilitate.

Produsele Continental se disting prin interacțiunea echilibrată dintre tehnologii și materiale eficiente și durabile, reflectându-se în eficiența din timpul condusului. Tehnologia Conti CityPlus, prezentată la IAA Mobility, amplifică eficiența energetică a anvelopelor auto cu până la 10%, traducându-se în emisii reduse de CO2 pentru mașinile cu motoare cu combustie și o autonomie mai mare pentru vehiculele electrice. Această îmbunătățire se realizează prin optimizarea comportamentului anvelopelor în condițiile traficului urban, unde frânarea frecventă poate extinde autonomia autoturismelor cu până la 3%. Pentru vehiculele electrice, aceasta economisește aproximativ 0,6 kWh la 100 de kilometri. Continental explorează integrarea acestei tehnologii în producție în viitorul apropiat, având deja contact din partea mai multor clienți de echipamente originale.

Continental își propune avansarea în domeniul tehnologiilor inovatoare, produselor și serviciilor sustenabile pe întregul lanț valoric, de la achiziționarea de materiale durabile la reciclarea anvelopelor scoase din uz. Până în 2030, producătorul premium de anvelope vizează utilizarea a peste 40% de materiale regenerabile și reciclate în producția anvelopelor sale. Într-un efort de sustenabilitate continuă, Continental își dorește ca obiectiv obținerea în procent de 100% a materialelor sustenabile în anvelopele sale până cel târziu în 2050.

Compania grupului Volkswagen, PowerCo și grupul belgian specializat în tehnologia circulară, Umicore au obținut toate aprobările de reglementare pentru societatea lor comună anunțată în septembrie 2022.

Partenerii au pus la punct o piesă cheie pentru producția industrială la scară largă de materiale active catodice (CAM) și materiale precursoare (PCAM) în Europa.

Materialele active catodice sunt pârghia tehnologică cheie pentru performanța bateriei, precum și cel mai mare contribuitor la costul total al bateriei. Prin urmare, acestea sunt materiale de intrare importante din punct de vedere strategic, esențiale pentru crearea de valoare a bateriilor și esențiale pentru o tranziție reușită a grupului motopropulsor către e-mobilitate.

Volkswagen: producție anuală de CAM și PCAM pentru aproape 2,2 milioane de vehicule electrice până în 2030

Începând cu 2025, societatea mixtă cu sediul la Bruxelles va furniza fabricilor europene materiale esențiale pentru producția de baterii cu litiu ale PowerCo. Aceasta va acoperi o mare parte din cererea PowerCo în Europa, iar Umicore va oferi acces securizat către o parte importantă a cererii din piața europeană de materiale catodice pentru vehicule electrice.

Parteneriatul își propune să producă CAM și PCAM cu o capacitate de celule de 160 GWh pe an până la sfârșitul deceniului, ceea ce echivalează cu o capacitate de producție anuală capabilă să alimenteze aproximativ 2,2 milioane de vehicule electrice complete, potrivit unui comunicat Volkswagen.