Pe lângă eActros LongHaul, Mercedes-Benz Trucks a prezentat la Bauma și eActros 300, ca o variantă pentru aplicațiile de construcții orientate pe transportul pe drumurile publice. Mercedes-Benz Trucks a instalat pe eActros priza de putere electrică „eWorX” dezvoltată de ZF, împreună cu un cârlig electrificat de la Meiller. Sistemul eWorX de la ZF transformă energia electrică a vehiculului în putere mecanică pe arbore pentru a antrena pompa hidraulică pentru acționarea suprastructurii. Pentru a permite o eficiență operațională optimizată, eWorX integrează componente precum motorul electric, invertorul, unitatea electronică de control și modulele software specifice aplicației într-o soluție Plug-and-Work One-Box.
Aceasta funcționează în felul următor: bateria de tracțiune a eActros oferă sistemului ZF eWorX energie electrică folosind o interfață de curent continuu. Motorul electric eWorX antrenează, la rândul său, pompa hidraulică a cârligului de ridicare Meiller. Prin urmare, nu este necesară o conexiune mecanică la motorul de tracțiune. eWorX asigură o comunicare lină între camionul electric și suprastructură prin intermediul unei interfețe CAN bus.
eActros cu suprastructura tip cârlig Meiller este potrivit pentru transportul containerelor. Pompa funcționează numai când cârligul este în mișcare, ceea ce previne consumul inutil de energie. În plus, nu există emisiile de zgomot ale unui motor cu ardere. De asemenea, modelul eActros cu skiploader, prezentat la standul Bauma de PALFINGER, producătorul de soluții inovatoare de ridicare și macara, are integrat sistemul ZF eWorX.
Tehnologie înaltă pentru siguranță și performanță durabilă
La baza eActros 300 stă un ePowertrain (grup motopropulsor electric) sub forma unei axe electrice rigide cu 2 motoare electrice integrate și o transmisie cu 2 viteze. Fiecare baterie din pachetul de 3 baterii oferă o capacitate instalată de 112 kWh , respectiv o capacitate utilă de aproximativ 97 kWh, asigurând astfel o autonomie de până la 300 km. eActros poate fi încărcat cu până la 160 kW: cele 3 baterii ale eActros 300 au nevoie de puțin peste o oră, la o stație standard de încărcare rapidă DC, cu un curent de încărcare de 400 A, pentru a fi încărcate de la 20% la 80%.
Caracteristicile de siguranță includ Acoustic Vehicle Alerting System, în conformitate cu cerințele legale, a cincea generație a sistemului Active Brake Assist cu funcție de detectare a pietonilor și Sideguard Assist S1R. Pentru avertismentele vizuale, asistentul de viraj utilizează ecranul MirrorCam, care este instalat în eActros în locul oglinzilor convenționale. A doua generație MirrorCam, care este disponibilă din aprilie 2022, îi oferă șoferului vizibilitate mai mare, în multe situații din traficul rutier, datorită brațelor mai scurte cu 10 cm și noilor parametri de imagine pentru o reprezentare și mai realistă a împrejurimilor – deosebit de utilă în șantierele de construcții înguste.
Unul dintre avantajele scurtării brațelor camerei este că șoferilor le este mai ușor să meargă în marșarier în linie dreaptă, comparativ cu prima generație. Acest lucru se datorează în principal faptului că perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale din sticlă, ceea ce, la rândul său, face mai ușoară tranziția la MirrorCam. Ciocnirile cu obiecte de-a lungul drumului pot fi de obicei evitate. În plus, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au optimizat culorile și luminozitatea sistemului de camere MirrorCam, ceea ce înseamnă că afișajele pot descrie acum zona relevantă pentru situația de conducere și mai precis, mai ales în locurile slab iluminate.
În timp ce noul Mercedes-Benz Actros F se concentrează în special pe clienții care doresc maximum de funcționalitate de la un vehicul comercial, Actros Edition 2, care poate fi comandat din ianuarie 2021, se adresează unui grup țintă diferit: transportatori și șoferi profesioniști iubitori de inovație, care acordă o mare valoare confortului ridicat.
Cele aproape 40 de opțiuni suplimentare pentru interior și exterior, precum și elementele de design preluate din Ediția 1, îi conferă noii ediții, limitată la 400 de vehicule, un caracter inconfundabil și un aspect premium cu efect „wow”, deosebindu-se clar de modelele de serie.
O gamă întreagă de caracteristici și echipamente evidențiază luxul. Printre acestea, menționăm interiorul elegant, mânerele ușilor acoperite cu piele nappa, părțile interioare cu aspect de fibră de carbon, precum și o trapă cu iluminare ambientală. Noul ecran de pornire din meniul principal al sistemului multimedia, precum și sigla Edition din aluminiu lustruit de pe partea pasagerului, sunt, de asemenea, atractive. Patul de sus, care are o lățime de 900 mm, vine și cu lenjerie, iar o perdea bej migdalat la interior și neagră la exterior asigură intimitatea într-un mod elegant.
La exterior, punctele de atracție includ, printre altele, gravuri pe laterală ale siglei, o inscripție “Edition 2” pe parasolarul lăcuit, emblema Actros în față, inscripția Actros în partea superioară a peretelui din spate al cabinei, patru spoturi LED suplimentare în parasolar, precum și trei lumini de lucru LED în spatele cabinei. Din lateral, treptele de intrare din oțel inoxidabil sunt deosebit de vizibile.
Ediția 2 este oferită pentru toate variantele actualei generații Actros cu două și trei axe cu cabine GigaSpace și BigSpace. Vopseaua cabinei poate fi aleasă în funcție de culorile clientului, în timp ce partea din față a vehiculului este întotdeauna vopsită în culoarea gri metalică a lunii, pentru o recunoaștere facilă.
Actros Edition 2 încorporează o serie de sisteme active de asistență a șoferului, un pachet pentru confort, cu iluminare ambientală LED, oglindă de bărbierit, frigider și alte facilități, un pachet de conducere cu volan din piele, parasolar electric și altele, unul pentru vedere, cu faruri bi-xenon, senzor de ploaie și lămpi spate cu LED, un pachet media cu sistem de sunet, suport pentru notebook, priză suplimentară de 12/15 V și o linie suplimentară cu lumini de poziție LED în MirrorCam, indicatoare LED și lumină de întâmpinare.
Pentru un trafic fără accidente, Ediția 2 este echipată cu cea de-a cincea generație a asistentului de frânare de urgență (ABA 5), cu Active Drive Assist (ADA), opțional, pentru conducerea parțial automatizată (SAE nivel 2), MirrorCam standard, precum și cu Side Assist, disponibil din fabrică. Împreună cu aceste sisteme de asistență, controlul predictiv al propulsiei (PPC) contribuie la economii de combustibil și ajută șoferul pe rutele rurale.
Cei care achiziționează sistemului multimedia interactiv ca upgrade la versiunea standard, vor primi și acces rapid la portalul Mercedes-Benz Truck App. Astfel, companiile pot profita de noile oportunități de conectivitate și-și pot echipa vehiculele cu aplicații care îmbunătățesc eficiența și confortul, cum ar fi serviciile telematice de la Fleetboard sau furnizori terți. Noua aplicație logistică HABBL de la Fleetboard Logistics permite integrarea cu ușurință a camioanelor din propria flotă, precum și de la subcontractanți, furnizarea de date și o comunicare mai facilă cu șoferii, aspecte care generează un nivel ridicat de eficiență și transparență.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit