Prometeon Tyre Group, companie lider în dezvoltarea, producția și comercializarea de anvelope pentru sectoarele industrial, agricol și OTR, sărbătorește victoria extraordinară a lui Martin Macík Jr. în categoria Camioane la cea de-a 47-a ediție a Dakar, legendarul raliu desfășurat în deșertul arab între 3 și 17 ianuarie.
Cu un traseu care acoperă 7.700 km ̶ inclusiv 5.100 km de secțiuni cronometrate împărțite într-un prolog, 12 etape, o etapă specială crono de 48 de ore și o etapă maraton fără asistență tehnică ̶ Dakar 2025 s-a dovedit încă o dată a fi cea mai solicitantă cursă din lume. Anvelopele Prometeon S02 Rally, concepute pentru a rezista în cele mai dure condiții, au oferit performanțe excepționale pentru Macík și echipa sa, atât pe nisip, cât și pe stânci, rezistând la toate solicitările la care au fost supuse și dovedindu-se decisive în victoria lor asupra echipei de pe locul doi, aflată în urmă cu 2 ore și 21 de minute, cu 10 etape câștigate din 12.
Anvelopele de raliu S02 utilizate în cursă sunt rezultatul colaborării strânse dintre echipa de cercetare și dezvoltare a Prometeon și echipa MM Technology, precum și al experienței dobândite de echipa Italtrans Racing Team în timpul ediției 2024 a celui mai dur raliu din lume, unde Claudio Bellina, fondatorul și pilotul echipei Italtrans, a concurat cu anvelope Prometeon. Colaborarea strânsă dintre lumea sporturilor cu motor și centrele de inovație Prometeon a permis companiei să testeze și să optimizeze în continuare fiabilitatea și performanța produselor sale pentru competițiile de raliu, ducând la dezvoltarea unui produs specific pentru această utilizare, anvelopele S02 Rally.
„Sunt încântat de această victorie, care nu ar fi fost posibilă fără sprijinul partenerului nostru general, Prometeon. Anvelopa de raliu S02, pe care am dezvoltat-o împreună, a rezistat în condițiile dure din Dakar și ne-a dus pe primul loc. Aștept cu nerăbdare mai multe provocări pe care le vom înfrunta împreună”, a declarat Martin Macík Jr. pilotul echipei câștigătoare MM Technology Team.
„Suntem mândri că am contribuit la victoria lui Martin Macík Jr. prin echiparea camionului său pentru Dakar”, a declarat Alexandre Bregantim, Chief Technology Officer la Prometeon. „De asemenea, suntem mândri că am sprijinit echipa Italtrans, cu Claudio Bellina, Danilo Petrucci și Marco Arnoletti, în călătoria lor. Dakar reprezintă cel mai bun teren de testare pentru fiabilitatea și excelența anvelopelor noastre, concepute pentru a oferi performanțe superioare chiar și în cele mai extreme condiții, și oferă informații valoroase pentru îmbunătățirea continuă a produselor noastre.”
Anvelopa Prometeon S02 Rally, care a debutat la ediția din acest an a competiției, face parte din noua Serie 02 și împărtășește același pachet tehnologic, special adaptat pentru competițiile de raliu. Flancurile ranforsate, desenul personalizat al benzii de rulare, compusul formulat pentru a asigura tracțiune maximă pe o gamă largă de temperaturi și suprafețe, precum și structura ranforsată a anvelopei și a talonului: totul în această anvelopă este conceput pentru a oferi o integritate structurală excelentă în timpul celei mai extreme utilizări off-road.
Această victorie consolidează poziția Prometeon ca lider în sectorul anvelopelor industriale, subliniind importanța inovației tehnologice și a calității chiar și în cele mai exigente competiții.
Prometeon îi felicită pe Martin Macík Jr., František Tomášek și David Švanda pentru realizările lor remarcabile și așteaptă cu nerăbdare provocările viitoare în timp ce continuă să promoveze soluții de ultimă oră pentru lumea sporturilor cu motor și nu numai.
Pilotul olandez al echipei Boss Machinery Team De Rooy Iveco a fost urmat la mare distanță, 1H14’34”, de Martin Macik (MM Technology), și la 2H40’22” de Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco). Este prima victorie a unui olandez după cea din 2016 a lui Gerard de Rooy, întrerupând astfel șirul Kamaz, care nu a participat la ediția din acest an, și a treia victorie pentru Iveco.
Martin Macik a câștigat primele două speciale, dar o problemă de frânare în etapa doua l-a costat în final titlul, în timp ce Van Kasteren a avut un incident în etapa a 4-a, când a pierdut aproape o oră și a fost al cincilea în clasamentul general, dominat de cehul Ales Loprais, care nu urmărea neapărat victorii de etapă, ci să meargă constant bine și să profite de astfel de probleme ale rivalilor. A fost însă și el nevoit să se retragă înainte de etapa a 10-a din cauza implicării într-un accident în care a decedat un spectator italian.
235 din cele 355 de vehicule care au început Dakar 2023 au ajuns la final: 80 de motociclete (din 121), 10 quad-uri (18), 46 de mașini T1 și T2 (67), 38 de prototipuri ușoare (47), 39 de SSVs (45) și toate cele 22 de camioane, împreună cu 80 din cele 88 de echipaje din cea de-a treia ediție a Dakar Classic, cursa pentru vehiculele din secolul al 20-lea .
În etapa a 12-a, de la Empty Quarter Marathon la Shaybah, cu o lungime totală de 376 km, din care 185 km de cursă specială și 191 km de legătură, echipajele au continuat să meargă prin Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), cu întinderile sale de dune care nu seamănă cu cele din alte părți ale lumii. Dar programul de 185 km de cursă specială nu s-a limitat la acestea, ci, atunci când traseul a traversat chott-uri, le-a permis concurenților să crească viteza. În cursa pentru camioane, liderul clasamentului general după 11 etape, Janus Van Kasteren, a obținut o nouă victorie, la 18’38” de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 31’51” de Martin Van Den Brink.
Etapa a 13-a, de la Shaybah la Al-Hofuf, a măsurat 675 km, din care 154 km de cursă specială și 521 km de legătură, și a marcat despărțirea de Empty Quarter și intrarea într-o zonă vastă și frumoasă de nisip cu lanțuri de dune. Victoria i-a revenit lui Martin Macik, la 3’25” de Janus Van Kasteren și la 10’31” de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra Zm Racing). În această zi Martin van den Brink a ieșit din cursa pentru titlu din cauza unor probleme mecanice, lăsându-l pe Martin Macik drept cel mai apropiat urmăritor al lui Van Kasteren, dar la o distanță destul de mare, de o oră și 16 minute.
Etapa a 14-a, ultima din acest an, de la Al-Hofuf la Dammam, a totalizat 417 km, din care 136 km de cursă specială, și i-a adus victoria lui Vaidotas Paskevicius (Fesh Fesh Team), la 7 secunde de Mitchel Van Den Brink și la 1’46” de Jaroslav Valtr.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit