Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mobexpert, lider al pieței de mobilier din România, a luat decizia de a-și extinde operațiunile de logistică și depozitare prin închirierea a 1.400 de metri pătrați în cadrul parcului logistic Oresa Industra Park din Iași.

Mobexpert își continuă angajamentul pentru eficientizarea și optimizarea operațiunilor de livrare în regiune, pas care subliniază preocuparea continuă a companiei pentru calitatea serviciilor oferite clienților săi. Magazinul din Iași devine al 4-lea în topul magazinelor grupului, după Mobexpert Baneasa, Pipera și Constanța, iar decizia strategică de închiriere consolidează dezvoltarea grupului. Cu 26 de magazine în rețeaua sa regională, Mobexpert deține 18% din piața de mobilier de casă și 30% din cea a mobilierului de birou, fiind lider de piață în acest sector.

Oresa Industra, divizia de real-estate a family office-ului Oresa, s-a impus ca principalul jucător de pe piața industrială și de logistică din Iași. Anul trecut, a livrat 10.000 de metri pătrați de spații industriale și logistice în cadrul Industra Park Iași, ajungând la o suprafață totală închiriabilă de 35.000 de metri pătrați.

Toate spațiile din cadrul parcului logistic din Iași sunt închiriate în proporție de 100%, reflectând o cerere solidă din partea companiilor pentru facilitățile oferite de acest parc. Printre chiriașii din parcul logistic se numără companii renumite, precum LEAR Corporation, Ropharma, Antalis sau Side Grup.

Oresa Industra își menține activitatea pe piața spațiilor logistice și industriale și anunță planuri de investiții ambițioase pentru acest an. Compania va extinde parcul logistic din Iași cu încă 15.000 de metri pătrați. În plus, Oresa Industra plănuiește ca în acest an să finalizeze un proiect de 33.000 de metri pătrați într-o locație premium din Arad.

Oresa este o companie de investiții controlată de o familie din Suedia, care este activă în Europa Centrală și de Est încă din 1995, având o prezență robustă și activă în România.

„Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de către partenerii noștri si suntem încântați de această colaborare. Misiunea noastră este să dezvoltăm parteneriate pe termen lung și să rămânem principalul jucător din zona Moldovei și nu numai.”,

a declarat Lorena Brehuescu, Investment & Leasing Manager Oresa Industra.

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, a înregistrat o creștere constantă în ultimii 5 ani de la lansarea serviciului Home Delivery, efectuând aproximativ 650.000 de transporturi în acest interval. În plus, anul trecut, compania a demarat un proiect cu impact social și de mediu semnificativ, prin livrarea cu vehicule electrice pentru un client important din portofoliu.

Serviciul Home Delivery a fost introdus pe piața din România în 2018 pentru a satisface cererea de livrare a bunurilor voluminoase la domiciliul consumatorului final, cu o greutate individuală minimă de 25 kg. De la lansare, acest serviciu a atras clienți din industriile de bricolaj (DIY) și mobilier, precum și din sectorul bunurilor albe (en. white goods) – electrocasnice, servind în prezent o gamă diversificată de clienți.

Rețeaua de hub-uri logistice a companiei, amplasate strategic în întreaga țară, asigură avantajul de a oferi un serviciu eficient de livrare la domiciliu în orice zonă a țării. Mai mult decât atât, oferirea livrării la locul de utilizare/domiciliu cu doi livratori, serviciile de livrare expres (24/48 de ore) și în zilele de sâmbătă, împreună cu gestionarea eficientă a retururilor, au avut un impact benefic în dezvoltarea și consolidarea serviciului Home Delivery.

Volumele livrate direct la domiciliu au crescut cu peste 4% în 2023

În ultimul an, serviciul Home Delivery a efectuat aproape 130.000 de transporturi, înregistrând o ușoară creștere de 1,14% față de anul precedent. În același timp, tonajul total al mărfurilor transportate a înregistrat o creștere de peste 4%, atingând aproximativ 36.000 de tone, majoritatea volumelor provenind din industria de mobilier/Home&Deco.

În 2023 Gebrüder Weiss și-a consolidat serviciul de livrare la domiciliu, urmând trendul impus de sectoarele pe care le deservește, și a înregistrat volume comparabile cu cele din anul precedent. Totuși, în acest an s-a observat o creștere a vizibilității în rândul clienților și s-a atras un număr semnificativ de noi parteneri.

Zonele metropolitane ale celor mai mari orașe din țară au continuat să manifeste un apetit crescut pentru serviciul Home Delivery, iar aproximativ 70% din volumul total de mărfuri transportate au fost distribuite în zona central-vestică a țării.

Un alt aspect important al evoluției serviciului Home Delivery a fost introducerea a șapte camioane electrice în fluxul de livrări începând cu finalul lui 2023. Aceste vehicule sunt folosite pentru livrările în zonele metropolitane din Cluj, Sibiu, Brașov, Craiova, Constanța și Iași, realizând peste 2.000 de livrări în ultimele trei luni ale acelui an. Mișcarea strategică nu numai că contribuie activ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dar aduce și beneficii adiționale, așa cum reducerea poluării fonice.

„Desigur, suntem încă în perioada de acomodare și învățare, însă feedback-ul primit atât din partea livratorilor care folosesc aceste mașini și sunt încântați să fie în contact direct cu tehnologia de ultimă generație, cât și din partea destinatarilor, care apreciază grija noastră față de mediu, ne motivează să continuăm și să dezvoltăm acest proiect și în 2024”,

a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Inovare și adaptare la cerințele pieței

Gebrüder Weiss România își propune să-și extindă flota de vehicule electrice pentru clientul cu care a demarat proiectul până la finalul lui 2024, conform declarațiilor sale. În plus, perspectivele companiei pentru acest an vizează optimizarea eficienței operaționale prin implementarea notificărilor automate pentru clienți și automatizarea supravegherii procesului de ambalare.

„Contextul economic și politic la nivel național și internațional și puterea de cumpărare în declin, ar putea influența performanțele serviciului de livrare la domiciliu în 2024. Cu toate acestea, ne-am propus să compensăm acest aspect prin extinderea portofoliului de clienți, concentrându-ne pe consolidarea relațiilor cu partenerii existenți și atragerea unor noi parteneriate pe acest segment de servicii.”,

a adăugat Viorel Leca.