Așa cum federația operatorilor spanioli Fenadismer a relatat la vremea respectivă, după mai bine de 5 ani de procesare, în martie 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial Decretul Regal 159/2021, care reglementează pentru prima dată în această țară condițiile de prestare a serviciilor de asistență rutieră, o cerință veche a actorilor din sectorul transporturilor datorită implicațiilor pe care le are această activitate – prestată în prezent de peste 2.000 de operatori – asupra siguranței rutiere.
Dar noul decret a provocat îngrijorare în rândul organizațiilor de transport și dealerilor de vehicule comerciale, deoarece una dintre noutăți a fost limitarea activităților de reparare și asistență rutieră pentru vehiculele avariate, indiferent de clasa acestora, cu o preferință pentru remorcare și transfer la un atelier. În cazul vehiculelor de transport, acest lucru reprezintă un cost suplimentar absolut irațional, iar aplicarea sa în practică împiedică funcționarea atelierelor mobile.
Prin urmare, pentru a rectifica această reglementare, Direcția Generală de Circulație a inițiat procesul de modificare a decretului menționat mai sus, stabilind o excepție de la regula generală de remorcare obligatorie a vehiculului avariat sau accidentat pe șosea în cazul mașinilor grele, care pot fi reparate la fața locului atunci când este posibil.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit