Timp de mulți ani, unitatea de afaceri Food Logistics a fost o sursă de creștere pentru DACHSER. Este o tendință care se reflectă în statisticile privind piața alimentară: analiștii de la Statista Market Insights se așteaptă ca vânzările pe piața alimentară europeană să ajungă la aproximativ 1,936 trilioane de euro în 2024. Până în 2028, se așteaptă ca volumul să ajungă la 2,424 trilioane de euro, pentru o creștere anuală a vânzărilor de 5,78%. Statista preconizează că în 2024 se va consuma în medie 533,1 kg de alimente pe cap de locuitor.
În pofida unor crize precum pandemia Covid-19 sau războiul de agresiune al Rusiei asupra Ucrainei și a pierderii asociate a livrărilor de cereale, activitatea de logistică alimentară a rămas relativ stabilă. Creșterile de prețuri cauzate de inflație și-au lăsat și ele amprenta, dar într-o măsură mai mică decât în alte sectoare ale economiei.
“DACHSER Food Logistics se așteaptă la o creștere moderată a volumului în 2024. Deși economia slabă continuă să atenueze sentimentul în Germania, creșterea inflației, care, în opinia noastră, a fost cea mai mare frână pentru piața alimentară anul trecut, a scăzut recent în mod semnificativ. Ne așteptăm la un stimulent suplimentar de creștere din partea evenimentelor sportive majore, cum ar fi Campionatul European de Fotbal, și a evenimentelor de catering asociate, aici, în Germania”, spune Alexander Tonn, COO DACHSER Road Logistics, care a preluat conducerea afacerii Food Logistics la începutul anului.
DACHSER Food Logistics are întotdeauna în vedere serviciile de logistică transfrontalieră și internațională. Germania, de exemplu, este al treilea cel mai mare exportator de produse alimentare din lume. Principalele sale exporturi includ carne, produse de cofetărie, produse lactate și mâncăruri gata de consum. Aproximativ 70% din aceste exporturi sunt destinate clienților din Uniunea Europeană, în special din Olanda, Franța și Italia.
Această mentalitate la nivel european joacă un rol special în povestea de succes a Rețelei alimentare europene. În 2013, companii de logistică alimentară din întreaga Europă și-au unit forțele pentru a-și sincroniza serviciile sub conducerea sistemului DACHSER. În prezent, 23 de membri ai rețelei conectează piețele din 34 de țări. O etapă importantă a fost momentul în care, în 2016, a intrat în funcțiune hub-ul alimentar european de la DACHSER Erlensee, lângă Frankfurt pe Main. Cu locația sa centrală în regiunea Rin-Main și operațiunile de manipulare a mărfurilor care se desfășoară de luni până sâmbătă, DACHSER Erlensee este un hub important pentru transporturile alimentare transeuropene. Aceasta a permis optimizarea timpilor de tranzit, ceea ce înseamnă că mărfurile se află pe drum în medie cu o zi mai puțin – o economie de timp semnificativă pentru produsele proaspete.
În ultimii ani, DACHSER și-a extins, de asemenea, propria rețea internațională de logistică alimentară. Compania a achiziționat liderul de piață olandez Müller Fresh Food Logistics la începutul anului 2023; în prezent o filială a DACHSER, aceasta a devenit partener în cadrul Rețelei alimentare europene începând cu 1 ianuarie 2024. Este un câștig pentru toată lumea. În trecut, Müller a generat în Olanda un procent bun de 80% din veniturile sale, restul de 20% fiind reprezentat de celelalte țări din Benelux și de Regatul Unit. O astfel de integrare deblochează multiple sinergii, consolidează rețeaua și oferă avantaje pentru clienți. De exemplu, tehnologia informației. În viitor, compania va putea pune la dispoziția clienților săi de export din Țările de Jos portalul DACHSER eLogistics, care oferă informații complete de urmărire și localizare și dovada digitală a livrării.
Rețeaua europeană pentru transportul de alimente va fi consolidată în Olanda
Filiala olandeză a DACHSER pentru logistică alimentară, Müller Fresh Food Logistics, a devenit oficial partener în Rețeaua Alimentară Europeană (EFN) pe 1 ianuarie 2024. DACHSER a achiziționat compania la începutul anului 2023 și, de atunci, a urmat cu succes calea colaborării și a integrării. Cu Müller ca partener puternic în țările Benelux, această mutare consolidează foarte mult rețeaua de distribuție alimentară la nivel european.
Rețeaua europeană de distribuție a alimentelor este o rețea la nivel european de companii logistice de top care oferă transporturi de grupaj, în special pentru alimente cu temperatură controlată.
„Având Müller Fresh Food Logistics ca partener în cadrul Rețelei Europene de Alimente face încă un pas spre o creștere internațională cu fiabilitate și calitate”, spune Alexander Tonn, COO Road Logistics la DACHSER. „Acest lucru ne va permite să le oferim clienților noștri soluții și mai cuprinzătoare și mai eficiente pentru logistica alimentară în țările Benelux și, în cele din urmă, în întreaga Europă. Cele două companii sunt legate nu numai de valorile lor comune ca societăți de familie, ci mai ales de standardele înalte de fiabilitate și calitate.”
Prin aderarea la DACHSER, Müller Fresh Food Logistics obține acces direct la o rețea performantă de parteneri de încredere în 34 de țări europene. Rețeaua europeană de produse alimentare poate transporta și livra transporturi de alimente refrigerate și nerefrigerate rapid, fiabil și de înaltă calitate pe întreg continentul
Îmbinarea expertizei și a calității
Integrarea Müller, compania olandeză de logistică alimentară, în linia de afaceri DACHSER Food Logistics se desfășoară rapid și fără probleme. Cele două companii sunt legate nu numai prin valorile comune ca societăți de familie, ci mai ales prin standardele înalte de fiabilitate și calitate.
În urma unui volum mare de muncă de integrare în ultimele luni, DACHSER și Müller au reușit să își combine expertiza și experiența în domeniul logisticii alimentare, să își sincronizeze procesele și infrastructura IT și, astfel, să le ofere clienților o gamă completă de servicii legate de transportul și depozitarea alimentelor. În special, au fost făcute investiții în sisteme IT comune și concepte ecologice, iar noi proprietăți și depozite au fost puse în funcțiune.
“Müller este de mulți ani lider de piață în domeniul logisticii alimentare în Țările de Jos”, spune Jan-Peter Müller, CEO al Müller Fresh Food Logistics. „Integrarea noastră în DACHSER Food Logistics ne-a transformat într-un jucător european și ne-a dat, de asemenea, un impuls uriaș în ceea ce privește profesionalizarea.” Achiziția Müller de către DACHSER i-a asigurat una dintre cele mai importante rețele de distribuție de produse alimentare din Țările de Jos, cu sediul în Holten. Aceasta nu numai că oferă companiei germane de logistică o nouă flotă de vehicule și o rețea de distribuție la nivel național, dar aduce, de asemenea, acces direct și fiabil pe piața olandeză, acoperind întregul spectru al logisticii alimentare. În plus, activitatea de produse alimentare congelate a Müller Fresh Food Logistics deschide noi perspective de piață interesante pentru DACHSER.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit