Nava gigant Ever Given a sosit în portul Rotterdam la terminalul ECT Delta, acolo unde a descărcat toate containerele continentale sunt descărcate acolo. Containerele destinate orașului Hamburg vor fi încărcate pe „Ever Utile” în acest weekend pentru a-și continua călătoria.
La începutul săptămânii viitoare, „Ever Given” va pleca către portul Felixstowe pentru a livra containerele rămase în Marea Britanie. Sosirea navei portcontainer în portul Rotterdam a decurs conform planului. Terminalele de containere din portul olandez vor gestiona cinci până la opt astfel de nave de containere în fiecare zi în acest an. Potrivit administrației portuare, volumul de containere din Rotterdam a crescut cu 8,7%, până la un nou record în prima jumătate a anului 2021. Ever Given are o lungime de 400 de metri, iar la finalul lunii martie a intrat într-o furtună de nisip și a blocat Canalul Suez, ducând la perturbări serioase în lanțul maritim global de aprovizionare.
Foto: Kees Torn / Port of Rotterdam
După accidentul navei portcontainer „Ever Given” din Canalul Suez, Asociația Germană pentru Protecția Coastei Mării Nordului (SDN) solicită o regândire a transportului în masă de mărfuri.
„Este inevitabil faptul că aceste nave gigant ne pun în pericol din ce în ce mai mult coasta, râurile și porturile”, a declarat, recent, președintele SDN, Gerd-Christian Wagner. În nordul Germaniei, porturile pentru nave portcontainer ar trebui să formeze o rețea, a sugerat Wagner. Până în prezent, Hamburg, Bremerhaven și Wilhelmshaven au concurat pentru acest tip de nave, iar acest lucru înseamnă că cele mai mari nave trebuie să traverseze râul Elba spre Hamburg. „Ever Given”, nava de 400 de metri lungime implicată în incidentul din Canalul Suez a avut un accident în Hamburg în 2019, a spus Wagner. El a reamintit, de asemenea, de „MSC Zoe”, care a pierdut peste 340 de containere într-o furtună pe Marea Nordului la începutul anului 2019. Navele de această dimensiune ar putea „distruge viața și economia de pe coasta Mării Nordului” în cazul unui accident , a mai spus Wagner.
Citește și: Canalul Suez a fost eliberat, dar lanțurile de aprovizionare continuă să se afle sub presiune
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit