Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La jumătatea lui septembrie a avut loc prima întâlnire dintre federațiile patronale și sindicatele din transporturi din Franța, pentru a negocia următoarele majorări salariale.

FNTR și OTRE au propus creștere ușoară, de 4,2%, începând cu 1 ianuarie 2024, iar TLF a propus 2,5% de la începutul lunii următoare semnării acordului și noi negocieri în 2024. Motivele invocate pentru creșteri atât de mici sunt scăderea activității firmelor de transport.

Însă toate sindicatele angajaților din domeniu au considerat aceste valori insuficiente. Creșterea de 2,5% propusă de TLF este deja absorbită de creșterea cu 2,2% a salariului minim din mai 2023, iar în octombrie 2023 este planificată o nouă creștere a acestuia, de 2%. Deci nici creșterea cu 4,2% propusă de FNTR și OTRE nu va fi suficientă pentru a crește coeficienții salariali cei mai joși peste salariul minim.

CFTC Transports solicită un plus de 9,2% începând cu luna următoare semnării acordului, pentru a obține cu 5% mai mult decât creșterea salariului minim pentru cele mai mici salarii. Iar FO Transports cere o mărire de 15% și un al 13-lea salariu, dar și o modificare a grilei de vârstă/vechime.

Următoarea negociere va avea loc pe 11 octombrie.

În cadrul celei de-a 4-a runde a consultării privind contractul colectiv de muncă din transporturile din Olanda, delegația patronală a TLN și VVT a subliniat încă o dată că trebuie să existe claritate pentru angajați și angajatori cu privire la evoluția salariilor în 2023 și a venit cu o ofertă finală, pentru a obține un rezultat cât mai rapid.

Asociația de transport și logistică TLN este conștientă de faptul că în prezent există multă nesiguranță din cauza creșterii inflației, incertitudinii economice din ce în ce mai mari și crizei energetică, deci și membrii său și angajații acestora au doar de câștigat dacă se va clarifica în curând evoluția salariilor din 2023.

Oferta finală a TLN constă, în esență, într-o creștere salarială de 7,5 % și o plată unică de 250 de euro de la 1 ianuarie, o indemnizație de călătorie și plata continuă pentru timpul obligatoriu de formare profesională.

Sindicatele FNV și CNV au precizat că vor prezenta neutru oferta finală a TLN membrilor lor și acum se așteaptă un răspuns.