Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit marți, 23 ianuarie a.c., la sediul MTI, cu reprezentanții Confederațiilor patronale și Federațiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri.
În ședința de Guvern de săptămâna trecută a fost adoptată Ordonanța pentru modificarea și completarea OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor, în vederea reintroducerii toleranțelor la depășirile de mase și dimensiuni. De asemenea, au fost adoptate o serie de acte normative, promovate de către MTI, prin care s-au soluționat și celelalte cereri ale partenerilor sociali, respectiv:
De asemenea, în ceea ce privește măsurile care nu necesită adoptarea prin acte normative, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a inițiat, în vederea reducerii timpilor de așteptare, implementarea separării fluxurilor UE și non-UE în punctele de trecere a frontierei (care permit acest lucru) și este în derulare identificarea soluțiilor tehnice aferente.
Totodată au fost realizate și următoarele demersuri cerute de transportatori:
În această perioadă, s-au constituit grupurile de lucru pentru modificarea OG nr. 49/2022 privind transportul alternativ, dar și pentru îmbunătățirea cadrului normativ în vederea eliminării ”pirateriei” în transporturi. Tot în cadrul grupurilor de lucru s-a stabilit să fie discutate și găsite soluții pentru modificarea cadrului legislativ privind condițiile de omologare, instalare și montare a tahografelor inteligente generația 2.
După întâlnirea de la Ministerul Transporturilor, reprezentanții asociațiilor patronale din industrie s-au întâlnit tot ieri cu șefii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), respectiv cu președintele Alexandru Petrescu și cu vicepreședintele Sorin Mititelu.
Lista de revendicări a fost clară:
„Dorim ca tariful de referință calculat de KPMG, o entitate terță, să reprezinte prima de asigurare a unui camion în B0 și de acolo să se aplice bonus și malus. Pentru vehiculele cu malus 6 sau 7 nu este nicio problemă să crească prețul poliței la 16.000-20.000 de lei, dar cei cu bonus trebuie să beneficieze de o reducere. Transportatorii nu au beneficiat de bonusul lor în ultimul an. Mai mult, au fost incluși (cu B2, B4, B6, B8) în baza de date a asiguraților cu risc ridicat. Astăzi, în baza de date a BAAR, 97% dintre asigurații înscriși figurează cu bonus. De anul trecut și până în prezent, tariful RCA a crescut cu 30% la transportatori și cu 10-12% la persoane fizice“, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, pentru Agerpress.
În cadrul întâlnirii de aseară, ASF a propus reanalizarea – împreună cu BAAR – a modificării formulei de calcul a tarifului recomandat, a calculului și a valorii factorului N, precum și o informare cu celeritate cu privire la rezultatul discuțiilor purtate cu părțile implicate.
Reprezentanții asociațiilor patronale aveau planificate astăzi, 17 ianuarie 2024, întâlniri cu prim-ministrul Marcel Ciolacu (la orele 16:00) și cu ministrul Finanțelor Marcel Boloș (la orele 18:00).
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit