Sindicatul mecanicilor de tren GDL a cerut angajaților Deutsche Bahn să intre din nou în grevă. Aceasta va începe în transportul de călători miercuri dimineața, 24 ianuarie, începând cu ora 02:00 și va dura până săptămâna viitoare, luni, la ora 18:00, a anunțat sindicatul. Sindicaliștii de la DB Cargo, care se ocupă de transportul de marfă, au fost deja chemați la grevă începând de marți, 23 ianuarie, de la ora 18:00. Acest lucru va duce la perturbări masive ale traficului pe distanțe lungi, regional și S-Bahn al Deutsche Bahn în această perioadă.
Deutsche Bahn a prezentat vineri, 19 ianuarie, o nouă ofertă salarială pentru a readuce GDL la masa negocierilor. Printre altele, aceasta include o opțiune de reducere cu o oră a timpului de lucru pentru mecanicii de locomotivă și însoțitorii de tren (de la 38 la 37 de ore) începând cu 1 ianuarie 2026. Cei care decid să nu accepte reducerea vor primi în schimb un salariu mai mare cu 2,7%, potrivit ofertei. În total, angajații care rămân la actualul program de lucru vor primi un salariu brut cu 13% mai mare decât în prezent. GDL cere 555 de euro în plus pe lună, precum și un bonus de compensare a inflației timp de 12 luni.
De asemenea, este prevăzută o creștere salarială de 4,8% pentru angajați începând cu luna august și o nouă creștere de 5% începând cu aprilie 2025. În plus, plata primei de compensare a inflației este prevăzută imediat după un eventual contract colectiv de muncă. Potrivit ofertei DB, acordul va avea o durată de 32 de luni.
Cu toate acestea, se pare că acest lucru nu a fost suficient pentru noi negocieri. Cu cea de-a treia ofertă, care se pretinde a fi îmbunătățită, Deutsche Bahn AG a demonstrat încă o dată că își continuă nestingherită cursul anterior de refuz și confruntare. Acțiunea sindicală care a fost anunțată pe 22 ianuarie ar fi a patra în cadrul actualei dispute salariale. Înainte de începutul anului, GDL a paralizat mari părți din transportul de pasageri în două greve de avertisment, urmate de o grevă de trei zile în ianuarie, cu un efect similar. Membrii ai consiliului de administrație al DB pentru resurse umane, au criticat faptul că GDL nu folosește grevele ca ultimă soluție, ci ca mijloc de autopromovare.
Membrii sindicatului maritim și al transporturilor din Finlanda au anunțat începutul unei greve până la sfârșitul zilei de marți, după negocierile eșuate.
Potrivit unui comunicat publicat pe site-ul sindicatului finlandez din transporturi (AKT), greva afectează industria de transport rutier, operatorii de terminale portuare, precum și personalul din industria petrolieră și a produselor petroliere.
De asemenea, membrii sindicatului vor primii o indemnizație de grevă de 67 de euro pe zi, timp de 5 zile pe săptămână. Potrivit publicației finlandeze Ilta Sanomat, greva a fost declanșată ca urmare a respingerii a unui acord de către AKT, după negocierile avute cu un mediator național.
Președintele AKT, Ismo Koko, ar fi descris oferta ca fiind insuficientă, atât în ceea ce privește condițiile de muncă, cât și din punct de vedere al salariilor. Cu toate acestea, criticii consideră că așteptările AKT sunt excesive, deoarece cererile lor de creșteri salariale le depășesc cu mult pe cele înregistrate în alte sectoare de piață.
Greva afectează în total aproape 9.000 de angajați și sunt îngrijorări din punct de vedere al comerțului exterior al Finlandei, informează Ilta Sanomat. Porturile afectate de grevă nu vor putea efectua operațiunile mărfurilor existând temeri că fabricile vor fi nevoite să oprească producția în cazul în care vor avea nevoie de aprovizionări. Livrarea coletelor, scrisorilor sau pachetelor vor fi întârziate cu câteva zile sau chiar mai mult de o săptămână. Totodată, membrii vor încerca să rezolve conflictul în zilele următoare.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit