Nooteboom a lansat de curând, în cadrul programului ASDV de semiremorci semi-joase cu bară centrală, o versiune actualizată a ASDV-40-22W, care include acum în standard suspensie pneumatică și sistem de frânare EBS. Trailerul are și în față și în spate nișe pentru roțile echipamentelor transportate, astfel că poate transporta încărcătoare mai mari pe roți și macarale mobile fără a depăși înălțimea maximă admisă.
În funcție de versiunea aleasă și de opțiuni, trailerul semi-jos cu bară centrală și cu patru axe, două în față și două în spate, are o sarcină utilă de până la circa 31,5 t și astfel încărcat poate atinge viteza de 80 km/h.
Caracterul său flexibil este evident din faptul că poate transporta mărfuri divizibile, containere și echipamente de construcții pe șine, iar dacă este necesar șinele pentru roțile echipamentelor pot fi închise ușor, cu ajutorul unor suporți galvanizați detașabili cu sisteme culisante integrate și al unor plăci din lemn de esență tare, creându-se o podea de încărcare complet plană. Opțional, nișele pentru roți pot fi acoperite complet cu plăci din lemn de esență tare.
Nișele pentru roți au nervuri transversale din oțel ce asigură o aderență maximă, poziția lor permite distribuția optimă a greutății, iar dimensiunea lor se pretează la toate mărcile și diametrele comune de anvelope pentru încărcătoare, distanțe între axe și greutăți.
Trailerul este puternic și are o rigiditate a torsiunii foarte bună, iar șasiul are durată lungă de viață și este pulverizat complet cu zinc, la cald, ceea ce duce la o durată de folosire mai mare și la o valoare de revânzare mai bună.
Componentele folosite sunt de top – axe SAF, sistem de iluminare Hella, anvelope Goodyear și sistem de frânare Wabco – printre echipamentele opționale se numără consolele pliabile pentru extinderea lățimii în zona de încărcare, iar posibilitățile de personalizare sunt numeroase
Numărul utilizatorilor Programului de Calcul al Încărcării pe Axă NoVAB 3.0, lansat de Nooteboom la începutul lui 2019, a crescut continuu, aplicația fiind consultată acum de sute de ori în fiecare zi. Una dintre primele companii care a apelat la ea a fost Ter Linden Transport, din Doetinchem (Olanda), care a fost implicată și în munca de cercetare desfășurată de Nooteboom pentru optimizarea programului.
Conducere Ter Linden Transport crede că Novab este o soluție practică și prietenoasă, ce poate fi utilizată oriunde, inclusiv pe alte platforme, și care a fost îmbunătățită semnificativ din punct de vedere grafic față de versiunea anterioară, Novab 2000.
Operatorul folosește informația oferită de această aplicație pentru a depune cereri de autorizații speciale, datorită faptului că ea permite calcularea exactă a încărcăturii pe axă și a distanței dintre axe. În plus, firma utilizează ecranul cu afișaj clar și sistemul de calcul pentru a-și instrui șoferii în legătură cu planul de încărcare, și ocazional apelează la această aplicație și pentru a face cotații de prețuri.
Și colaborarea cu departamentul de relații cu clienții al Nooteboom a fost foarte bună, mai ales în primele săptămâni de utilizare a aplicației, când apăreau foarte multe întrebări, dar și nevoi de optimizare, la care reprezentanții producătorului au răspuns rapid, astfel că toate funcțiile lucrează foarte bine și de ceva timp angajații firmei de transport nu au mai avut nevoie să sune la Nooteboom.
Ter Linden Transport are multe autotractoare cu șa de cuplare glisantă și ar dori să poată schimba și optimiza mai ușor poziția când se fac calculele, deci aceasta ar fi o posibilă îmbunătățire de adus aplicației, dar pe o scară de la 1 la 10 consideră că NoVAB 3.0 merită +8.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit