Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Categoria Fructe & Legume a devenit principalul motor de creștere pentru supermarketul online Sezamo, unul dintre cei mai dinamici jucători din e-grocery-ul românesc. În primul trimestru (T1) din 2025, 88% dintre comenzile plasate au inclus cel puțin un produs de tip fruct sau legumă, evidențiind importanța acestora în coșul zilnic al consumatorilor, indiferent de sezon. De asemenea, interesul pentru produsele certificate ECO s-au menținut constante, vânzările înregistrând peste 25%. Sezamo oferă zilnic mai mult de 100 de articole ECO, având cea mai amplă gamă de fructe și legume certificate din piața online locală.
„Categoria Fructe & Legume generează un procent de vânzări de peste două ori mai mare decât cel înregistrat în retailul tradițional. În plus, în T1 2025, vânzările acestei categorii au crescut cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut, consolidând poziția Sezamo ca principal jucător în zona de F&V în e-grocery.”, a precizat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.
În prezent, Sezamo colaborează cu peste 40 de producători locali, printre care Nasul Roșu, Coșul cu Fructe, Legume Verzi Băleni, Ferma Lolita, Livada Domniței, Ferma Sarei, Ferma Bolovan, Ferma Stoica, Toma Sparanghel, Livezile de la Lacul Rezii, Ferma Stoian, Serele Dalin, Microgreens, Merry Berry, Cooperativa Roua și alții. În plus, produsele de la fermierii din apropiere, ajung pe masa clienților în șase ore de la recoltare.
Sortimentul de fructe și legume acoperă atât produse locale, cât și internaționale, ceea ce asigură prospețime și varietate pe tot parcursul anului.
În acest an, comportamentul de consum al clienților Sezamo au reflectat o orientare clară către produsele de bază. Cele mai vândute fructe au fost bananele, avocado, portocalele, căpșunile și merele. La categoria legume, roșiile au fost printre preferințele consumatorilor, urmate de cartofi, castraveți, ceapă și pătrunjel.
Prin lansarea categoriei „Fructe by Air”, compania inovează în zona de prospețime și varietate cu produse exotice transportate pe cale aeriană din țările de origine, recoltate aproape de punctul optim de coacere pentru a garanta un gust autentic. Săptămânal, Sezamo include în oferta sa peste 20 de articole premium, chiar și unele dintre cele mai rare fructe din retailul european, precum Sapodilla, Garcinia, Atemoya, Jackfruit întreg sau vidat, Durian.
Recent, Sezamo a listat peste 50 de articole noi în categoria F&V, continuând extinderea sortimentului și adaptarea acestora la sezonalitate și preferințele clienților.
O comandă la supermarketul online Sezamo înlocuiește până la opt drumuri în oraș, la farmacie, măcelărie, băcănie, patiserie, piață, pescărie, pet shop și magazine cu produse pentru diete speciale.
De asemenea, supermarketul online oferă o selecție de peste 16.000 de produse, atât produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, cât și branduri internaționale de tip supermarket. Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 mp, situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, ceea ce permite păstrarea produselor în condiții cât mai bune la costuri reduse de energie.
Potrivit raportului „Quo Vadis E-commerce” realizat de Cushman & Wakefield, comerțul online va continua să fie un motor de creștere în sectorul industrial și logistic, generând oportunități semnificative pentru dezvoltatori și investitori.
România a devenit un nod logistic de referință în Europa Centrală și de Est, datorită poziției sale strategice și costurilor competitive. Principalele zone de expansiune a sectorului logistic includ zone precum București-Ilfov, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, orașe cu infrastructuri dezvoltate și acces facil la principalele coridoare de transport.
Cei mai mari ocupanți din comerțul on-line operează aproximativ 1 milion de metri pătrați de spații industriale și logistice, inclusiv proiecte închiriate și parcuri aflate în proprietate, reprezentând 10% din stocul de astfel de spații la nivel național.
Companiile de e-commerce se află printre primii cinci ocupanți de spații logistice din România.
Creșterea pieței de e-commerce influențează și costurile asociate cu logistica și construcția. Ca urmare, costurile cu forța de muncă din sectorul logistic sunt relativ competitive în comparație cu alte țări europene, ceea ce reprezintă un avantaj pentru investitori. În ceea ce privește chiria pentru spațiile logistice, acestea depășesc 4,5 euro/ metru pătrat/ lună, în funcție de locație și de facilitățile oferite.
”Viitorul comerțului online în România este extrem de promițător. Pe măsură ce țara continuă să se integreze în piața digitală a Uniunii Europene, sectorul e-commerce oferă numeroase oportunități pentru afacerile dispuse să inoveze și să se adapteze la peisajul aflat în continuă schimbare. Companiile din domeniile logisticii, tehnologiei și retailului vor beneficia de extinderea pieței digitale, cu condiția să abordeze proactiv provocările existente și să câștige din ce în ce mai multă încredere din partea consumatorilor. Cred cu tărie că aceasta va genera oportunități semnificative pentru piața imobiliară din România.”, a precizat Damian Kolata, Head of Industrial & Logistics & Head of E-Commerce CEE Cushman & Wakefield.
Piața de e-commerce din România a ajuns la 7,7 miliarde de euro în 2024 și se preconizează că va crește cu o rată medie anuală de 7,5% până în 2029.
”România devine un hub strategic pentru distribuția regională, iar investitorii sunt tot mai interesați de această piață în plină expansiune. România se numără printre țările europene cu cea mai rapidă creștere a comerțului online, fenomen care determină o nevoie acută de infrastructură logistică modernă. Retailerii și operatorii de e-commerce își extind rețelele de distribuție pentru a răspunde cererii consumatorilor și pentru a îmbunătăți timpii de livrare.”, a explicat Ștefan Surcel, Head of Industrial Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Pandemia a accelerat tranziția către comerțul online, multe întreprinderi mutându-și activitățile în mediul digital. În 2024, numărul cumpărătorilor online s-a majorat semnificativ la 10,2 milioane de persoane, reprezentând aproximativ 55% din utilizatorii români de internet.
Piața de e-commerce din țară este estimată să atingă venituri de 47,8 miliarde de euro între 2025 și 2029. Categoriile cu cea mai rapidă creștere includ produse alimentare și de uz casnic, înfrumusețare, auto & moto și hobby-uri.
Platformele de marketplace online, precum eMag, joacă un rol important în creșterea vânzărilor online, atrăgând din ce în ce mai mulți comercianți. Dezvoltarea acestui segment de piață, în special expansiunea rapidă a operatorilor din China, va avea un impact asupra pieței europene de retail atât online, cât și din magazinele fizice. În același timp, aceste companii înregistrează cereri semnificative pentru piața logistică, operând volume de produse care necesită zeci de mii de metri pătrați.
Ponderea companiilor din România care vând online a ajuns la aproape jumătate din media UE, rata de penetrare a internetului fiind de 94%, cu mai mult de jumătate dintre români făcând cumpărături online.
Creșterea comerțului transfrontalier, în special în contextul aderării la spațiul Schengen, va stimula cererea pentru locații logistice în apropierea frontierei, în special în orașele din vestul și sudul României, așa cum Arad, Timișoara, Giurgiu sau zone metropolitane extinse a Bucureștiului.
Un alt trend care poate fi observat pe piața locală, urmând evoluțiile din piețele europene și care ar putea avea un impact asupra pieței logistice, reprezintă vânzarea de produse second-hand. Datele disponibile arată că mai mult de jumătate dintre români cumpără îmbrăcăminte second-hand, nu doar pentru a economisi bani, ci și datorită unei conștientizări crescânde a impactului asupra mediului.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).