Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producția modelului Opel Vivaro-e HYDROGEN și a modelelor surori din cadrul Grupului Stellantis a început la Rüsselsheim, Germania. Acestea sunt produse de unitatea Opel Special Vehicles (OSV).

Opel și Stellantis beneficiază de o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de vehicule electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen. În plus, Opel are o experiență de peste 2 decenii în domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi CNG și GPL (gaz petrolier lichefiat).

Unitatea de producție de 1.500 mp, cu 70 de angajați cu înaltă calificare, poate construi câteva sute de unități ale vehiculului cu emisii zero pe an.

Forța de muncă calificată și flexibilă a OSV a sprijinit, de asemenea, ingineria în timpul fazei de dezvoltare a produsului actual și a construcției prototipurilor. Know-how-ul dobândit la Rüsselsheim va fi utilizat pentru producția viitoare de volum în uzine.

Conceptul de pile de combustie plug-in al Vivaro-e HYDROGEN permite instalarea întregului sistem de pile de combustie și a motorului de tracțiune sub capota vehiculului. Bateria care asigură puterea dinamică de vârf și frânarea regenerativă este montată sub scaunele din habitaclu. Sistemul de rezervoare de hidrogen de 700 de bari care furnizează hidrogen pentru pila de combustie este instalat sub vehicul, în aceeași poziție în care sunt plasate pachetele de baterii pentru vehiculul electric cu baterii Vivaro-e.

Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)

Gama largă de variante de caroserie pentru cel mai bine vândut vehicul comercial ușor (LCV) electric cu baterie, Opel Vivaro-e, continuă să crească odată cu o nouă ofertă care se alătură gamei. Pe lângă variantele Panel Van, Combi pentru transportul de persoane, Crew Van și Platform Cab, Vivaro-e fără emisii cu baterie litiu-ion de 50 kWh sau 75 kWh este acum disponibil în varianta platformă cu benă. Versiunea este oferită de experții germani, specialiști în vehicule transformate, Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH.

Bazat pe Opel Vivaro-e Floor Cab cu un singur rând de scaune și un ampatament de 3.27 m, oferă o platformă de înaltă calitate cu dimensiunile 2,44 x 1,83 x 0,40 m (LxlxH). Hayonul și pereții laterali din aluminiu cu înălțimea de 40 cm se pliază pentru o utilizare ușoară. Cadrul robust din oțel cu rigiditate ridicată la torsiune beneficiază de o garanție de 10 ani împotriva perforării, grație galvanizării la cald.

Înălțimea redusă a pragului de încărcare, de numai 86 cm, facilitează încărcarea și descărcarea. Podeaua platformei este complet plată, fără a pătrunde între pasajele roților. O treaptă pliabilă pe interiorul peretelui din spate permite accesul în siguranță la zona de încărcare. Panourile basculante de sub platformă completează aspectul high-end.

Este important ca încărcătura, bunurile și uneltele să fie depozitate în siguranță. Din acest motiv, podeaua de încărcare realizată dintr-o singură bucată prezintă o suprafață anti-alunecare. Trei inele de ancorare încorporate în cadrul exterior, pe fiecare parte, permit o fixare sigură a încărcăturii. Echipamentul poate fi depozitat cu ușurință în compartimentul spațios, cu o adâncime de aproximativ 2,4 m, situat sub zona de încărcare.

Capacul compartimentului, cu o lățime de 1,13 m, poate fi blocat și se poate plia pentru o utilizare optimă. În cazul în care clienții necesită și mai mult spațiu pentru depozitarea echipamentelor de lucru suplimentare, Schoon oferă ca accesoriu o cutie practică (1,80 x 0,63 x 0,53 m), care se fixează pe zona de încărcare direct în spatele cabinei vehiculului. Cu bateria de 50 kWh, platforma cu benă Vivaro-e oferă o sarcină utilă de până la 960 kg.

Bateria litiu-ion este amplasată sub spațiul de încărcare, astfel că Vivaro-e nu face niciun compromis în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Un sistem sofisticat de frânare regenerativă, care recuperează energia în fazele de frânare sau decelerare, oferă un plus de eficiență.

Pregătit pentru orice: electrificare fără compromisuri

Sistemul de propulsie oferă o putere de 100 kW (136 CP) și un cuplu de 260 Nm, astfel că gama de modele Vivaro-e oferă un transport electrificat, fără niciun fel de compromis în ceea ce privește utilizarea. Viteza maximă controlată electronic de 130 km/h permite rularea pe autostradă, păstrând în același timp autonomia electrică.

În funcție de versiune, Vivaro-e poate parcurge până la 328 km cu o singură încărcare a bateriei de 75 kWh(WLTP). Încărcarea modelului Vivaro-e este la fel de ușoară ca utilizarea acestuia. Prin stația de încărcare de perete, încărcare rapidă sau chiar un cablu pentru încărcarea de la o priză internă, dacă este necesar, Vivaro-e este pregătit pentru o varietate de opțiuni de încărcare.

De la o stație publică de încărcare de 100 kW DC, bateria de 75 kWh se încarcă 80% în aproximativ 45 de minute. Opel oferă încărcătoare care asigură un timp cât mai scurt posibil de încărcare, precum și o durată lungă de viață a bateriei (acoperită de o garanție de 8 ani/160.000 km). Pe lângă bestseller-ul Vivaro-e, Opel oferă și furgoneta compactă Combo-e Cargo și cea mai mare autoutilitară din familia LCV-urilor, Movano-e. Întreaga gamă de vehicule utilitare ușoare Opel este complet electrică, oferind o mobilitate fără emisii. Cu noul Opel Vivaro-e Hydrogen cu pile de combustie cu hidrogen, Opel continuă strategia de electrificare a mărcii.