Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Potrivit unui studiu realizat de Horváth, compania globală de consultanță în management, activă pe piața din România din 2005, folosirea inteligenței artificiale (AI) este considerată de 66% dintre companii că va aduce îmbunătățiri în creșterea veniturilor.
Studiul „Adaptative IT 7.0” a avut ca principal obiectiv modul de raportare a celor responsabili de IT – Chief Information Officers (CIOs) sau poziții echivalente – la provocările legate de transformarea digitală, avansul inteligenței artificiale, implementarea ESG, riscurile de atacuri cibernetice și altele. Un răspuns adecvat la toate aceste provocări va impune eficientizarea activității departamentelor de IT și o transformare treptată a rolurilor îndeplinite astăzi de CIOs.
54% dintre executivii cu responsabilități în aria IT mărturisesc că vor exista reduceri bugetare în următorii ani, în timp ce 10% dintre respondenți anticipează o creștere a cheltuielilor cu inovația.
În fața presiunilor bugetare, doar 28% dintre companii vor mai folosi soluții „all-in-one” (în scădere cu 12% față de precedenta ediție a studiului), iar 41% (în creștere cu 8%) vor investi în instrumente specializate. SAP, ServiceNow și IBM rămân principalii furnizori, cu toate că soluțiile de nișă câștigă rapid teren.
În privința priorităților, inteligența artificială (AI) și machine learning (ML) au fost indicate de companii ca fiind esențiale pentru 77% dintre respondenți, implementate mai ales în logistică (+8%), operațiuni (+6%) și finanțe (+3%). 69% dintre cei care au răspuns consideră că depun eforturi semnificative pentru a asigura conformitatea și guvernanța AI, iar 61% sunt de părere că protecția datelor și securitatea par principalele obstacole majore.
Creșterea veniturilor prin implementarea AI necesită investiții inițiale, cu 30% dintre companii estimând o creștere de 5% a costurilor IT și 18% anticipând o majorare de 10% a cheltuielilor asociate cu AI. Pe lângă focusul pe venituri, sustenabilitatea și responsabilitatea digitală devin priorități critice. Totuși, doar 24% dintre companii folosesc instrumente avansate pentru automatizarea raportării ESG, iar 43% întâmpină dificultăți în respectarea normelor de protecție a datelor. Deși 79% dintre organizații sunt conștiente de cerințele ESG, doar 37% au strategii detaliate și comunicare completă privind sustenabilitatea.
Până în 2027, rolul celor aflați în poziții de CIO se va schimba: doar 18% vor rămâne în funcții exclusiv tehnice, față de 39% în prezent, în timp ce 82% vor avea responsabilități extinse, precum cele de Chief Digital and Information Officer (CDIO) sau Chief Technology and Information Officer (CTIO). Funcțiile de CDIO și CPIO (Chief Process Innovation Officer) vor crește cu 8% și, respectiv, 9%. Totodată, departamentele IT vor prelua o proporție mai mare din managementul proceselor de business, de la 42% în prezent la 57% în următorii trei ani.
„Studiul Horváth arată că executivii aflați în poziție de Chief Information Officers și specialiștii IT trebuie să se adapteze rapid pentru a face față multiplelor provocări, iar în cea mai mare parte sunt optimiști cu privire la impactul inteligenței artificiale asupra creșterii veniturilor companiilor. Indiferent de mărimea bugetelor sau dificultatea provocărilor, cheia succesului o reprezintă adaptabilitatea echipei, responsabilii IT fiind primii chemați să-și asume noi roluri și să anticipeze tendințele care vor modela creșterea economică în viitor.”,
a declarat Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.
Studiul „Adaptive IT 7.0” a fost realizat pe 312 respondenți (42% executivi și alți responsabili IT), din peste 15 industrii, din opt țări.
Foto: VTEX
VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru brandurile B2C și B2B, subliniază importanța adoptării modelului de marketplace-uri B2B ca strategie vitală pentru extinderea și succesul companiilor în piețele competitive actuale. Aceste marketplace-uri au schimbat comportamentul consumatorilor și au stabilit noi standarde, oferind beneficii, precum loializarea clienților, venituri crescute și o gamă variată de produse.
Conform Digital Commerce 360, vânzările generate de marketplace-urile B2B au crescut de la 24,6 miliarde USD în 2020 la 260 de miliarde USD în 2023. De asemenea, peste jumătate dintre cumpărătorii business au raportat că au avut permisiunea companiei în care activează să facă achiziții de pe cel mai mare marketplace B2B, Amazon Business.
Modelul marketplace-urilor B2B oferă beneficii semnificative companiilor care doresc să-și crească veniturile fără riscurile extinderii tradiționale. Aceste platforme aduc laolaltă mai mulți furnizori pentru a oferi o gamă variată de bunuri și servicii, adaptate cumpărătorilor de afaceri. Comparativ cu piețele tradiționale, marketplace-urile B2B oferă avantaje cumpărătorilor B2C, fiind mai ușor de utilizat, mai convenabile și adesea mai accesibile datorită reducerilor de volum.
Adoptarea modelului de marketplace B2B aduce numeroase beneficii. În primul rând, creșterea veniturilor, prin accesarea unei baze extinse de cumpărători și explorarea unor surse variate de venit, cum ar fi comisioanele, publicitatea, abonamentele, generarea de lead-uri și monetizarea datelor. În al doilea rând, loializarea clienților, prin transformarea într-un “one-stop shop” care oferă o gamă variată de produse și adună date valoroase despre preferințele clienților și performanțele unităților de stocare (SKU). În al treilea rând, extinderea gamei de produse, fără necesitatea extinderii spațiului de depozitare sau dezvoltării unor noi lanțuri de aprovizionare, și creșterea rezilienței prin aprovizionarea de la mai mulți furnizori.
„Modelul marketplace-urilor B2B nu este doar o tendință, este o strategie ce transformă și care le permite afacerilor să se extindă eficient și durabil. La VTEX, credem în capacitatea marketplace-urilor de a stimula creșterea, de a crește gradul de loializare a clienților și de a extinde oferta de produse fără “riscurile tradiționale” ale expansiunii. Platforma noastră este concepută pentru a sprijini business-urile în această călătorie, oferind baza tehnologică și îndrumarea strategică necesare pentru a reuși în economia digitală. Infrastructura noastră de comerț digital asigură o creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume.”,
a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.
Înainte de lansarea unui marketplace, este esențială evaluarea pregătirii afacerii pe câteva criterii. Adaptabilitatea și reziliența sunt cruciale; business-ul trebuie să accepte schimbarea, iar echipa să colaboreze eficient pentru gestionarea transformării. Deciziile strategice privind structura marketplace-ului, implicarea furnizorilor și logistica trebuie detaliate. Considerațiile privind modelul de afacere includ decizia dacă vânzările vor fi gestionate intern sau de către selleri și maturitatea operațiunilor de ecommerce, cum ar fi integrările de inventar și comenzi și rețeaua de aprovizionare. Alegerea partenerului tehnologic trebuie să se alinieze cu evoluția marketplace-ului, un exemplu fiind Macromex, care și-a transformat operațiunile de ecommerce B2B cu ajutorul platformei VTEX.
Unul dintre clienții VTEX, Macromex, fondată în 1994, cu sediul în București, a întâmpinat provocări majore în timpul pandemiei de COVID-19, inclusiv lipsa forței de muncă, afectând modelul său tradițional de vânzări. Pentru a-și digitaliza afacerea B2B, Macromex a ales VTEX datorită flexibilității și adaptabilității platformei la nevoile specifice ale industriei hoteliere și restaurantelor.
Integrarea capacităților B2B ale VTEX a automatizat procesele de preluare a comenzilor, reducând erorile și eliberând personalul pentru sarcini cu valoare adăugată. Această schimbare a adus beneficii pe termen lung și a îmbunătățit eficiența operațională. Lansarea platformelor bocado.ro pentru specialiștii HoReCa și mercadi.ro pentru proprietarii de magazine alimentare a generat rezultate impresionante, oferind asistență 24/7, gestionare simplificată a comenzilor, vizibilitate financiară sporită și prețuri personalizate prin funcțiile avansate ale VTEX.
În calitate de partener AWS, VTEX folosește tehnologii de ultimă oră pentru a oferi soluții eficiente și personalizabile, îmbunătățind infrastructura de comerț digital a Macromex. Parteneriatul a permis companiei Macromex să ofere clienților soluții rapide și moderne de aprovizionare, să reducă costurile operaționale și să își extindă baza de clienți, consolidându-și poziția de lider în sectorul alimentelor congelate.
Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul VTEX, despre cum a devenit VTEX platforma de comerț aleasă de Macromex și de alte branduri renumite, așa cum Colgate, Motorola, Samsung, Under Armour, Whirlpool și multe altele.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).