Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accelera by Cummins, Daimler Trucks & Buses US Holding LLC și PACCAR au finalizat formarea societății lor mixte, cunoscută acum sub numele de Amplify Cell Technologies, pentru a localiza producția de celule de baterii și lanțul de aprovizionare cu baterii în Statele Unite. Această colaborare strategică va avansa tehnologia cu emisii zero pentru vehiculele comerciale electrice și aplicațiile industriale. Amplify va începe în curând construcția unei fabrici de 21 GWh în Marshall County, Miss, cu potențial de extindere ulterioară, pe măsură ce cererea crește. Se preconizează că fabrica va crea peste 2.000 de locuri de muncă în industria de producție din SUA și vizează începerea operațiunilor de producție în 2027.

Amplify Cell Technologies l-a numit pe Kel Kearns în funcția de director executiv. Kearns va conduce Amplify în producția de celule de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) diferențiate care creează valoare pentru clienții de vehicule comerciale din America de Nord. Cariera lui Kearns se întinde pe mai multe decenii, deținând diverse roluri în industriile auto și de producție, cea mai recentă responsabilitate a sa fiind axată pe producția de vehicule electrice la scară largă.

Accelera, Daimler Truck și PACCAR dețin fiecare câte 30% din această afacere. EVE Energy este partenerul tehnologic, cu o participație de 10%, și contribuie la această afacere cu expertiza sa în domeniul designului și fabricării de celule de baterii, lider în industrie. EVE Energy este lider mondial în domeniul tehnologiei de fabricare a celulelor de baterii LFP pentru industria auto.

„Soluțiile de energie ale Cummins se află în centrul economiei și avem responsabilitatea de a ne decarboniza într-un mod care să răspundă nevoilor variate ale clienților noștri, în timp ce aceștia navighează în tranziția energetică”, a declarat Jennifer Rumsey, președinte și director executiv al Cummins Inc. „Amplify Cell Technologies va permite companiei Accelera by Cummins și partenerilor noștri să ofere soluții care servesc cel mai bine clienților noștri și planetei. Acesta este un pas semnificativ înainte, în timp ce conducem industria noastră în următoarea eră a energiei mai inteligente și mai curate.”

„Amplify Cell Technologies va permite companiei PACCAR să ofere clienților trenuri de propulsie electrice cu baterii de calitate superioară, eficiente din punct de vedere al costurilor, care să le satisfacă nevoile operaționale și de sustenabilitate”, a declarat Preston Feight, director executiv al PACCAR. „Suntem încântați să începem această aventură interesantă cu acești parteneri de clasă mondială.”

John O’Leary, președinte și director executiv al Daimler Truck North America, a declarat: „Pentru Daimler Truck, o concentrare strictă asupra costurilor și o alocare inteligentă a capitalului sunt pârghiile cheie pentru a reuși pe calea către un transport cu adevărat durabil. Acest parteneriat permite economii de scară dincolo de Daimler Truck. Este o piesă cheie de puzzle a strategiei noastre de industrializare a bateriilor, asigurând accesul la tehnologia corectă a celulelor de baterii la costul și la momentul potrivit pentru clienții noștri.” Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR conduc tranziția sectorului vehiculelor comerciale către tehnologiile cu emisii zero. Partenerii s-au angajat să reducă emisiile de carbon în concordanță cu Acordul climatic de la Paris. 

În cadrul conferinţei de presă susţinute la Transpotec Logistic & Next Mobility Exhibition, târg care a avut loc luna trecută la Milano, DAF Trucks a evidențiat faptul că toate piețele globale pe care le deservește compania mamă americană PACCAR Inc. a înregistrat modele de creștere pozitivă a vânzărilor de camioane cu masa totală maximă autorizată de peste 16 tone. Prin intermediul mărcilor sale de camioane Kenworth, Peterbilt și DAF, în perioada 2019-2023, cota sa de piață a crescut treptat în Europa la peste 16%, la 25% în Australia și acum aproape de 30% (de la 25%) în America de Nord. Cea mai mare creștere a prezenței sale în vânzări a fost obținută în America de Sud, unde înregistrează o cotă de piaţă de 7%, în creştere de la 3%. Producția sa de camioane a rămas constantă în Europa în ultimii ani, situându-se în jurul a 55.000 de unități.

Cifrele totale ale producției PACCAR la nivel mondial au depășit anul trecut 204.000 de unități, în creștere de la 186.000 în 2022. Principalii indicatori economici europeni evidențiați au fost PIB, care a crescut cu puțin peste 1%, rata dobânzii medie s-a situat la 4% (de la jumătatea anului 2022), iar prețurile spot pentru transportul rutier de marfă, cât și sumele încasate de Germania din taxa de drum au scăzut într-o oarecare măsură din 2022.

Piața europeană de camioane, în termeni de volum, a atins un vârf de aproape 400.000 de unități (autovehicule cu masa totală de peste 6 t), iar indicatorii actuali arată că are loc o încetinire a vânzărilor și că 2024 s-ar putea încheia cu livrări mai mici cu 50.000 de camioane noi faţă de 2023. Interesant este că, în ultimii ani, s-a înregistrat o creștere procentuală mică în segmentele de 6-16 tone, segment din care fac parte camioane care deservesc, de obicei, sectoarele de livrări urbane.

DAF a început în 2021 parcursul său în oferirea de camioane cu emisii de CO2 mai mici cu gama de vehicule grele de nouă generație XF/XG/XG+ și XD și apoi cu cea mai recentă ofertă electrică, care intră în producție anul viitor. Până în 2027, obiectivele privind nivelul de emisii Euro 7 pentru motoare diesel vor fi îndeplinite, odată cu cea mai recentă extindere a programului BEV și noile platforme care vor găzdui vehiculele hibride și tehnologia hidrogenului (până în 2030). Transpotec, târgul de transport şi logistică desfăşurat la Milano la începutul lunii mai, a acoperit șase hale, în care au fost expuse o gamă extinsă de camioane, camionete, remorci, autobuze și produse și servicii conexe.