Departamentul de vânzare de piese de schimb din cadrul PACCAR a obținut un venit înainte de taxe de 222,5 milioane de dolari în al patrulea trimestru din 2020, cu 8% peste valoarea din perioada similară a lui 2019, și de 799,3 milioane de dolari pe întregul an, față de 830,8 în 2019. Iar cifra de afaceri a atins o valoare record de 1,07 miliarde de dolari, față de 993,9 milioane de dolari în al patrulea trimestru din 2019, pentru ca în întregul an să fie de 3,91 de miliarde de dolari, față de 4,02 în 2019.
Cele 18 centre de distribuție din lume deservesc peste 2.200 de locații de dealeri DAF, Kenworth și Peterbilt, iar în 2022 va fi deschis un nou centru în Louisville (Kentucky), pentru o disponibilitate și mai mare a pieselor de schimb.
Rezultatele bune în contextul crizei sanitare se datorează faptului că în a doua jumătate a lui 2020 s-au reluat producția, inclusiv în automotive, construcția de locuinte și consumul, ceea ce a dus la cereri mari de transport și implicit la vânzări bune pentru Kenworth și Peterbilt. În SUA și Canada s-au vândut 216.500 de camioane din Clasa 8, din care 30,1% aparțin celor două mărci, iar estimările PACCAR pentru acest segment în 2021 au fost modificate în plus, până la 250.000-280.000 de unități. Iar cota celor două mărci pe piața camioanelor medii a crescut până la 22,6%.
În ceea ce privește Europa, aici s-au înmatriculat anul trecut 230.500 de camioane de peste 16 t, după creșterea cererii în al doilea semestru, iar în 2021 se estimează că se va ajunge la 250.000-280.000 de unități. DAF și-a sporit cota pe piața europeană a camioanelor de peste 16 t, ajungând la 16,3%.
Piața sud-americană a camioanelor de peste 16 t a totalizat 93.000 de unități și se crede că va ajunge la 100.000-110.000 în 2021, iar DAF Brazilia a atins o cotă record de 5,7%, inclusiv datorită lansării unei game noi de camioane.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit