Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania a primit prima comandă importantă pentru noile sale vehicule lungi, articulate, Power Line, din partea producătorului bulgar de containere din plastic pentru băuturi GOTMAR. Aceasta presupune 60 de unități, care vor fi livrate în primul trimestru al anului și vor fi folosite în Bulgaria, mai ales pentru transport de băuturi, înlocuind semiremorcile clasice din flota clientului.

Noile vehicule lungi sunt ușor și rapid de încărcat și descărcat, au o sarcină utilă cu circa 800 kg mai mare și mai multe locuri pentru paleți, datorită creșterii cu 30 mm a înălțimii utile, și au o sarcină pe axa stivuitorului de 7,2 t, aspecte cheie în această industrie, iar prelata cu dispozitiv de închidere Quickslider este mai ușor de manevrat.

Bulgaria, unde se vând anual 2.000 de semiremorci, nivel similar celui din Ungaria sau Slovacia, este tot mai interesantă pentru Schwarzmüller, care are de 20 de ani un reprezentant în Balcani, dar care acum vrea să depășească 10% cotă de piață. Aici se vând mai ales semiremorci pentru construcții, dar și basculante de capacitate mare pentru cereale. Iar acum, cu noile Power Line, producătorul austriac țintește și transportul pe distanțe lungi.

Noua gamă este lansată în mai multe țări din UE și include cinci tipuri diferite de vehicule, disponibile cu peste 20 de variante de design și construite pe aceeași platformă, cu scopul principal de a crește sarcina utilă și eficiența și de a reduce emisiile de CO2 pentru cursele fără încărcătură cu circa 10%. Iar când sunt încărcate la capacitate emisiile de CO2 scad prin faptul că este nevoie de mai puține curse pentru aceeași cantitate de marfă.

Datorită comenzilor pentru noul model, Schwarzmüller va lucra la capacitate timp de câteva luni și odată cu creșterea cererii de astfel de vehicule va scădea cea pentru modele standard, astfel încât compania să se diferențieze mai bine de competitori prin complexitatea produselor oferite.

După un început relativ bun de an financiar 2019/2020 (de la 1 august 2019 la 31 iulie 2020), toate piețele pe care este prezent Krone Group au fost afectate, în prima parte a lui 2020, de pandemia Covid-19, care a eclipsat toate celelalte probleme, precum negocierile pentru Brexit și tarifele protecționiste de import, care au avut, totuși, și ele, un impact semnificativ asupra activității producătorului german.

Divizia de mașini agricole a continuat să crească, de data aceasta cu 4,9% față de anul anterior, dar cea de vehicule comerciale a pierdut din cifra de afaceri, în total cele două generând 1,9 miliarde de euro, față de 2,2 miliarde de euro în anul financiar anterior. Pe piața domestică, unde Krone Group a vândut circa 29,3% din întreaga sa producție (față de 30,9% în anul anterior), 32,9% din vânzări au fost reprezentate de mașinile agricole și 66,8% de vehiculele comerciale. Veniturile din vânzările de vehicule comerciale au scăzut cu circa 24,2%: de la 495,1 la 372,7 milioane de euro în Germania și de la 1,04 miliarde de euro la 793,6 milioane de euro în restul țărilor. În ceea ce privește mașinile agricole, piața germană contribuie cu 25,1% la veniturile din această activitate (față de 28% în anul anterior), piețele vest-europene cu 36,2%/35,6%, cele estice cu 8,4%/8,9%, iar America de Nord cu 15,2%, față de 15,9% în anul anterior.

Krone Group are 5.375 de angajați în peste 15 țări, față de 5.292 în 2018/2019, inclusiv o medie de 293 de ucenici (față de 270 în anul anterior).
Lichiditățile companiei au crescut cu 69,6 milioane de euro, până la 205 milioane de euro, datorită scăderii creanțelor din bunurile livrate, din serviciile prestate și din stocuri.

Capitalul propriu a crescut de la 585,1 la 588,7 milioane de euro, iar rata capitalurilor proprii, de 44,1%, nu s-a modificat mult față de anul precedent. Grupul are capital pe termen mediu și lung de 1.015,5 milioane de euro, față de 1.010 milioane de euro, care acoperă atât mijloacele fixe, cât și stocul și multe dintre creanțe.

Compania a făcut în anul financiar 2019/2020 investiții totale de 60,2 milioane de euro, în scădere față de cele 92,9 milioane de euro din 2018/2019. Pentru a crește și mai mult capacitatea de producție și calitatea, Krone a investit constant în digitalizare, automatizare, conectivitate și telematice, în aproape toate centrele sale. În vara lui 2020 a devenit operațional centrul de validare din Lingen, cunoscut ca Laboratorul Viitorului, care permite folosirea unor proceduri high-tech pentru a testa durata de viață, calitatea și funcționarea componentelor, ceea ce a avut impact asupra calității produselor. Tot aici se află și o pistă de 1,2 km pentru testarea vehiculelor autonome. Centrul de producție din Herzlake, unde se asamblează Dry Liner și cutiile mobile, este acum puternic automatizat și aici este pe cale de a fi dată în folosință o nouă linie robotizată pentru cutii mobile. Iar la fabrica din Dinklage capacitatea a depășit 100.000 de axe/an datorită investiției într-o mașină de sudură cu două capete.

Având în vedere toate aceste rezultate, obținute într-un an atât de dificil, președintele Bordului Krone Holding, Bernard Krone, declară că, deși toate problemele de sănătate, de mediu, politice și economice fac dificil un pronostic legat de ce va aduce următoarea perioadă, vânzările din anul financiar curent vor fi la nivelul din anul precedent.