China a închis parțial cel de-al treilea cel mai aglomerat port de containere din lume, Ningbo. Motivul este legat de depistarea a noi cazuri de COVID-19 în interiorul terminalului Meidong.
Începând cu 11.08, terminalul de containere Meidong din Ningbo a suspendat operațiunile după confirmarea unui nou caz de COVID-19, informează un comunicat remis Tranzit de către IB Cargo. Sunt sistate toate serviciile portuare, ceea ce înseamnă că navele au rămas blocate în port, iar mărfurile care trebuiau să ajungă în terminalul închis, vor fi redistribuite către terminalele adiacente.
„Deoarece terminalul rămâne închis și în următoarele zile, este dificil de estimat impactul pe termen lung. Pe termen scurt sunt afectate mărfurile care tranzitează acest port, ducând la întârzieri. Se estimează că operațiunile se vor relua începând cu 25 aug. Parte dintre mărfuri, au fost transferate către portul Shanghai, ceea ce a dus și la aglomerarea acestuia.“
Solicitările de testare COVID a echipajelor navelor și eventuala carantină impusă de cazurile pozitive, generează întârzieri ce pot fi de peste 7 zile în funcție de portul în care au oprit. Numarul de nave care așteaptă la operare lângă porturile chineze a explodat. „La finalul acestei luni, o nava de pe serviciul direct către Constanta a fost anulată (blank sailing), acest lucru ducând la creșterea ratelor și aglomerarea spațiului atât la început de septembrie, cât și pe celelalte servicii disponibile in august“, mai arată sursa citată.
Terminalul Meidong reprezintă aproximativ 25% din operațiunile din portul Ningbo. Aceasta este a doua închidere recenta a unui port chinez din cauza COVID, după Yantian din Shenzhen, care a fost închis de la finalul lunii mai pentru aproximativ o lună. Din cauza blocajelor din porturi și a restricțiilor COVID-19, transporturile din China se confruntă cu întârzieri, iar ratele sunt în continuare la nivel record.
Impactul perturbării cauzate de închiderea parțială a portului-Yantian din sudul Chinei, considerat a fi un port cheie în lanțul de aprovizionare globale, este așteptat să-l depășească pe cel al blocajului Canalului Suez de la finalul lunii martie, potrivit specialiștilor din piața de transport maritim.
„Pare clar în prezent că problemele lanțului de aprovizionare se înrăutățesc, impactul problemelor porturilor din China de Sud continuă să se intensifice”, a comentat Lars Jensen, CEO al companiei de consultanță de transport maritim Vespucci Maritime, remarcând faptul că proporția navelor afectate „depășește incidentul de la Suez”.
Aruncând o privire rapidă la patru dintre armatori, în cadrul fiecăreia dintre alianțele majore, acesta a subliniat că Maersk recomandă acum ca 64 dintre navele sale sau navele partenere din alianța 2M să ocolească porturile Yantian și Shekou, menționând că numărul este în creștere, de la 40 de nave în urmă cu doar câteva zile. Totodată și CMA CGM a listat 11 nave de transport containere ce nu mai acostează în Yantian.
Potrivit cotidianului chinez în limba engleză „Global Times“, companiile de retail și logistică trebuie să se pregătească pentru timpi de așteptare mai lungi și provocări mai mari atunci când expediază mărfuri.
Portul Yantian este un port hub din sudul Chinei, al treilea ca mărime din lume, dominat de rute internaționale. Aproape 100 de rute sunt realizate în fiecare săptămână, din care 60% sunt către țări europene și SUA. Portul gestionează peste 27,74 milioane TEU/an.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit