Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După mulți ani în care locul I în topul celor mai eficiente firme de transport din România a fost acordat de mai multe ori la rând aceleiași firme, revista Tranzit a considerat că este momentul să schimbe indicatorii de calcul ai finaliștilor. Astfel, anul acesta am eliminat mediile pe ultimii cinci ani la cifră de afaceri, profit și active pentru a pune accent exclusiv pe rezultatele anului anterior. Cifra de afaceri a fost înlocuită de EBITDA, alți indicatori noi fiind acum adăugați: raportul dintre active circulante nete și datorii curente nete, rata profitului din exploatare, rata de rentabilitate a activelor, rata solvabilității generale, EBIT ș.a.

Firme de sub top 50 cifre de afaceri au ieșit astfel la iveală, majoritatea fiind implicate și în alte activități în afară de transportul rutier de mărfuri, cum ar fi mai ales expedițiile și transportul de materiale de construcții. Toți au avut însă mai mult de jumătate din cifra de afaceri realizată din transporturile de marfă.

Astfel, Anasped din Suceava, Cartrans Romania din Ploiești, Hagero din Baia Mare și Laguna Technology din Pitești s-au regăsit în top 10 cele mai eficiente companii din transporturile rutiere din România pentru prima oară, alături de Filip Transport, din Arad, nominalizată pentru a treia oară.

Nominalizat pentru a doua oară în topul celor mai eficiente firme de transport din România, Routier European Transport a primit anul acesta premiul de management și dezvoltare. Compania cu sediul în Cluj a terminat 2021 cu o cifră de afaceri de 34,85 milioane de euro (cu care este pe locul 25 în topul firmelor cu cele mai mari cifre de afaceri), în creștere cu 8,6 milioane de euro față 2020. Volumele mari se datorează transportului intermodal, Routier fiind de mai mulți ani operator de transport intermodal, drept pentru care investițiile în mijloace de transport sunt destul de mari, mai ales în ceea ce privește semiremorcile, dar și cu investiții în terenuri și construcții (având un centru logistic la Cluj). Profitul raportat la cifra de afaceri este însă mic – doar 1,2 milioane de euro (în ușoară scădere față de 2020, când a avut 1,45 milioane de euro profit) pentru o cifră de afaceri de peste 34 de milioane de euro, și asta pentru că foarte multe resurse financiare ale firmei sunt îndreptate către dezvoltarea de sedii și activități noi pe alte piețe europene.

Valoarea totală a activelor la final de 2021 se ridica la 47 de milioane de lei. Cu investiții în segmente de transport de viitor, indicatorii de profitabilitate nu vor întârzia să apară în câțiva ani, diversificarea activității pe mai mulți piloni de activitate și pe mai multe piețe oferind premisele pentru stabilitate și dezvoltare chiar și în condiții de criză, despre care toată lumea vorbește de câțiva ani, dar efectele nu sunt încă resimțite pe piața de transport din România.

Premiul pentru management şi dezvoltare a fost înmânat lui Rareş Retegan de către Alexandru Păun, CEO Blue River, câştigătorul titlului de Managerul de Transport al Anului 2021.