Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IB Cargo a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 60,51 de milioane de euro, cu 22,62 milioane de euro mai mult decât în 2020 (+60%), clasându-se pe locul al 8-lea în topul firmelor de expediții și logistică din Romania după cifra de afaceri. Iar profitul net a fost de 2,71 milioane de euro, în creștere față de 2020 cu 804.900 EUR (+42%). Și asta în condițiile în care activele companiei au crescut cu 2,4 milioane de euro. 

Fiind un jucător important pe segmentul transportului maritim, IB Cargo explică creşterea cifrei de afaceri în primul rând prin creşterea ratelor pentru transportul containerizat de 6-7 ori față de 2020, însă şi tarifele pentru transportul rutier au crescut în ultimul trimestru al lui 2021, ca urmare a creșterii accentuate a prețului la combustibil.

De asemenea, dezvoltarea serviciului de transport feroviar, pe segmentul Asia-Europa, ca urmare a congestiilor din aeroporturi și porturi şi a lipsei de echipamente, a avut o influenţă pozitivă asupra creșterii cifrei de afaceri și a profitabilității.

„Am crescut volumele clienţilor existenţi, dar am şi extins baza de clienţi. În acelaşi timp, tarifele de transport au crescut pe toate segmentele. Operarea centrului regional de distribuție de 75.000 m2, în colaborare cu Maersk pentru un client din zona de retail, a avut de asemenea o mică contribuție la cifra de afaceri a anului trecut și asta ca urmare a faptului că depozitul a fost deschis spre finalul anului”, a declarat Cătălin Putineanu, managing director IB Cargo.

Pentru 2022, cifra de afaceri estimată este de circa 70 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult decât în 2021, ca rezultat al cresterii tuturor costurilor care a dus automat la creșterea costului de transport. Marja de profit, însă, nu a crescut în aceeaşi măsură, ci dimpotrivă, a scăzut, întrucât creșterile tarifelor la combustibil, a asigurărilor, reviziilor, pieselor de schimb și a altor costuri fixe nu sunt transferabile clientului final sau cel puţin nu toate şi nu imediat. Provocările principale la acest moment sunt instabilitatea climatului geopolitic care face nepredictibil atat costul de transport (pretul Diesel) cat si viitoarele volume de marfa transportate, disponibilitatea scăzută a şoferilor și infrastructura rutieră insuficient dezvoltată.

Un interviu cu Cătălin Putineanu, managing director IB Cargo, despre dezvoltarea constantă a companiei de freight forwarding în ultimii ani, cât și despre tendințele de pe piața de transport puteți citi în ediția de octombrie a revistei Logistica.

eeSea, o companie ce oferă informații despre transportul maritim și lanțul de aprovizionare maritim, arată că în februarie și martie 2021 au fost anulate 1,7%, respectiv 0,6% din cursele pe cele trei linii principale est/vest, față de 19,9%, respectiv 9,4% în februarie și martie 2020. Și pentru trimestrul al doilea al anului au fost anulate puține curse, în condițiile în care în perioada similară din 2020 procentul lor ajunsese la 14,7%.

Simon Sundboell, CEO eeSea, arată că anularea curselor a fost considerată pe scară largă ca o modalitate de gestionare a capacității de transport în timpul crizei Covid-19, dar acum ea este văzută ca responsabilă pentru creșterea neașteptată a tarifelor și pentru întârzierile semnificative de-a lungul lanțului de aprovizionare.

Sundboell înțelege frustrarea proprietarilor de mărfuri față de capacitatea redusă de transport maritim, dar arată că aceștia au impresia că transportatorii o mențin intenționat la nivel scăzut pentru a păstra prețurile mari, convingere pe care el nu o împărtășește, câtă vreme analiza eeSea, numită Trade Capacity Index, indică o creștere a capacității de transport față de 2020. Pe cele trei rute principale est/vest, capacitatea din ianuarie este cu 7,6% mai mare decât cea din ianuarie 2020, cu aproape același procent de curse anulate, iar în februarie și martie este cu 34%, respectiv cu 17% mai mare decât în lunile similare din 2020, parțial din cauza numărului mic de anulări. Ceea ce remarcă Sundboell este că transportatorii maritimi folosesc la maximum orice capacitate disponibilă, întârzie dezmembrarea navelor și chiar comandă echipamente noi.