Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Primafrio, un furnizor internațional de servicii logistice și lider de piață european în transportul rutier de fructe și legume cu temperatură controlată, a adăugat 200 de semiremorci frigorifice S.KO COOL de la Schmitz Cargobull la flota sa. Cele mai recente generații de semiremorci frigorifice sunt echipate cu unitatea de refrigerare pentru transport S.CU d80 și cu sistemul telematic TrailerConnect® de la Schmitz Cargobull.

“Această achiziție reprezintă o etapă importantă pentru compania noastră, deoarece folosim pentru prima dată vehiculele inovatoare de la Schmitz Cargobull, ceea ce întărește angajamentul nostru față de o logistică excelentă și servicii impecabile pentru clienții noștri. Reputația Schmitz Cargobull ne oferă o încredere de nezdruncinat în calitatea și eficiența semiremorcilor sale”, a declarat José Esteban Conesa, președinte al Primafrio.

Andreas Schmitz, CEO al Schmitz Cargobull, și-a exprimat satisfacția față de acest parteneriat în timpul vizitei sale la sediul central al grupului Primafrio: “Suntem încântați să lucrăm cu o companie de top precum Primafrio. Această colaborare reflectă angajamentul nostru comun față de excelență și inovație în domeniul transportului frigorific. Suntem entuziasmați de călătoria pe care am pornit împreună și suntem încrezători că acest parteneriat va fi benefic pentru ambele părți”.

Cele 200 de semiremorci frigorifice S.KO COOL au un șasiu galvanizat pentru care Schmitz Cargobull oferă o garanție anticorozivă de 10 ani. Pentru a obține performanțe optime de răcire, semiremorcile sunt echipate cu puternica unitate de refrigerare pentru transport S.CU d80. Aceasta se caracterizează prin zgomot redus și un motor cu emisii optimizate. Un panou solar amplasat pe acoperișul unității de refrigerare pentru transport protejează bateria de descărcarea profundă și asigură o alimentare constantă cu energie.

Remorcile sunt echipate cu caracteristici suplimentare, cum ar fi înregistratorul digital de temperatură, noul sistem de distribuție a aerului și un pachet complet de servicii care include întreținere, reparații de uzură și asistență la avarie.

Primafrio se bazează pe sistemul telematic TrailerConnect® pentru o gestionare eficientă și durabilă a flotei și a temperaturii. Aceasta permite monitorizarea în timp real a parametrilor importanți, cum ar fi temperatura, presiunea în pneuri, locația remorcii etc. De asemenea, oferă operatorului o mai bună imagine de ansamblu și un control îmbunătățit asupra remorcilor și încărcăturii sale. Și, în cele din urmă, este în concordanță cu ambiția grupului Primafrio de a oferi cele mai înalte standarde de calitate și de a asigura livrarea tuturor tipurilor de mărfuri în condiții optime. pentru finanțarea noilor semiremorci frigorifice S.KO COOL, Primafrio a optat pentru un model de leasing de la Cargobull Finance, care oferă o mai mare flexibilitate financiară.

Primafrio se angajează să fie sustenabil și inovator

Grupul Primafrio lucrează de ani de zile pentru a reduce impactul activităților sale asupra mediului prin intermediul unui program de acțiune aliniat la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD). Unul dintre principalele angajamente ale companiei este acela de a fi sustenabilă și de a menține cele mai înalte standarde de îngrijire și protecție a mediului în care își desfășoară activitatea. Compania este lider și stabilește standarde în industrie prin stabilirea unor planuri clare pentru provocările actuale și viitoare. Din acest motiv, au fost implementate diverse linii de acțiune cu scopul de a oferi servicii care să promoveze dezvoltarea unei economii circulare, utilizarea unor surse de energie mai eficiente, decarbonizarea sectorului logistic și de transport și neutralizarea emisiilor.

Piața spaniolă a transportului rutier de mărfuri cu temperatură controlată se confruntă cu noi provocări, dar rămâne puternică și continuă să intereseze fondurile de investiții și companiile străine, arată o analiză recentă a Upply (Spain: the challenges of temperature-controlled road freight transport (upply.com)), care citează, printre altele, publicația spaniolă Transporte XXI. Aceasta a realizat un studiu pe un eșantion de 586 de companii, dintre care 500 de firme de transport, de unde a rezultat că logistica la temperatură controlată a generat o cifră de afaceri totală de 6,7 miliarde de euro în 2021, din care 5,1 miliarde de euro transportatorii și restul, operatorii logistici.

Logistica la temperatură controlată a crescut constant în ultimii ani, cu excepția lui 2020, din cauza pandemiei Covid-19. În 2021 cifra de afaceri a fost mai mare cu 6,3% față de anul anterior și cu 4,5% față de 2019, astfel că între 2017 și 2021 creșterea generală a fost de 15%.

Veniturile de 5,1 miliarde de euro ale transportatorilor indică o redresare clară (+7,2% față de 2020), iar creșterea din 2017 în 2021 a fost de 16%. Potrivit revistei Transporte XXI, transportul rutier de mărfuri la temperatură controlată a reprezentat 23% din cifra de afaceri totală a transportului rutier de mărfuri spaniol în 2021, așa cum arată un studiu bazat pe un eșantion de 3.746 de companii, dintre care cea mai mare este Primafrio. Transportul cu temperatură controlată se caracterizează printr-o fragmentare puternică, aceeași din transportul rutier de marfă din Spania în ansamblul său.

Dinamica pieței de logistică la temperatură controlată se bazează, desigur, pe puterea sectorului agroalimentar spaniol. În UE, Spania s-a clasat pe locul al patrulea printre țările exportatoare în 2022, cu aproape 67 de miliarde de euro, după Olanda (118 miliarde de euro), Germania (93) și Franța (80). Exporturile spaniole au crescut în medie cu 6,6% în perioada 2012-2022, un ritm mai mare decât cel din țările concurente.

Fructele și legumele, cu excepția legumelor congelate și a fructelor uscate, reprezintă principalul grup de produse agroalimentare spaniole exportate, cu 16,4 miliarde de euro în 2022 și o creștere medie de 5% în ultimii 10 ani. Ele sunt urmate de pește și fructe de mare, cu 4,1 miliarde de euro. Însă diversificarea ofertei a dus la o scădere a ponderii fructelor și legumelor în exporturile agroalimentare, de la 31% în 2012 la 24% în 2022, în favoarea cărnii de porc (12% față de 10%) și a altor alimente care nu se află printre primele 15 produse exportate. Spania este prima țară exportatoare de fructe și legume din UE, principalele produse exportate fiind citricele, ardeii, vinetele, fructele sâmburoase, fructele roșii, roșiile și castraveții. UE absoarbe 80% din exporturile spaniole de legume și 93% dacă adăugăm Regatul Unit, ceea ce indică o anumită vulnerabilitate/dependență față de piața europeană.