Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2021, transportul feroviar de marfă din portul Rotterdam către Germania și invers a crescut cu 7% față de 2020, arată raportul anual „Dezvoltarea traficului feroviar de marfă în Țările de Jos” al administratorului de infrastructură olandez ProRail BV.

Anul trecut, 46.600 de trenuri de marfă au trecut de punctele de trecere a frontierei cu Germania. Aceasta înseamnă că transportul feroviar de marfă către statul german a crescut cu 7% față de 2020, se precizează în sursa citată. Comparativ cu 2020 și 2019, volumele prin portul Rotterdam au crescut cu 10, respectiv 6%, până la 37.600 de trenuri de marfă în 2021. Spre Belgia, datele au arătat un trafic mai scăzut, respectiv 12.200 de trenuri de marfă în 2021, o scădere de 7% și 10% față de 2020 și 2019.

Specialiștii care au realizat raportul susțin că numărul trenurilor de marfă este mai mare decât cel din 2019 în principal datorită unor noi navete container și mai multe călătorii pe liniile existente.

Potrivit ProRail, 2021 este „cel mai aglomerat an pentru transportul de mărfuri pe calea ferată“. Niciodată până acum atât de multe trenuri nu au trecut granița cu Germania și către și dinspre portul Rotterdam ca anul trecut, cu atât mai mult cu cât în Germania sunt în derulare multe lucrări de construcție, care au făcut ca traficul feroviar să fie deviat, iar diversele condiții meteo, așa cum a fost perioada de inundații severe de anul trecut, au reprezentat tot atâtea probleme pentru transportul feroviar.

Comisia Europeana a aprobat, in conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, o schema de sprijin de 70 de milioane de euro pentru incurajarea trecerii traficului de marfuri de pe sosele pe calea ferata in Olanda.
Schema, care se va desfasura intre 2019 si 2023, va fi deschisa tuturor companiilor feroviare care opereaza in Olanda, dar care au un acord de acces cu managerul infrastructurii feroviare olandeze, ProRail.

Sprijinul va lua forma platilor compensatorii catre companiile feroviare pentru a acoperi din costurile tarifelor de acces pe calea ferata. CE a declarat ca se asteapta ca firmele de transport feroviar de marfa care beneficiaza de aceasta schema „sa transfere beneficiile ajutorului catre clientii lor, si anume expeditorii de marfuri, prin preturi mai mici“.