Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

România este țara cu cel mai mare volum de activități ilicite din Europa, însă lupta cu indolența autoritățiilor, care ar trebui să se preocupe de combaterea acestora, este total pierdută, cel puțin în domeniul transporturilor de pasageri și mărfuri, se arată într-un comunicat de presă al Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).

FORT consideră că reluarea protestelor din transporturi alături de celelalte domenii economice ce se confruntă cu probleme la fel de grave, este inevitabilă și perfect justificată. „Autoritățile statului nu înțeleg că măsurile de presiune continuă de tip E-factura, E-transport și E-sigiliu nu se justifică, atâta timp cât activitățile ilegale înfloresc încurajate de corupție și nepăsare. Presiunea conformării fiscale este pusă exclusiv pe agenții economici care acționează legal.“

După nenumărate întălnirii și dezbateri, atât la nivelul Ministerului de Finanțe, cât și la nivelul Ministerului de Interne, inclusiv în comisii interministeriale, concluzia reprezentanților FORT – prezenți la toate dezbaterile din ultimele două luni – este următoarea: 

FORT solicită public Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Finanțelor să prezinte situația măsurilor legale luate de angajați acestora împotriva persoanelor fizice ce desfășoară activității ilegale, în baza prevederilor legii 38/2003 respectiv a legii 296/27.20.2023. De altfel, legea 296/2023 privind „unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung“ cuprinde un capitol distinct dedicat activitățiilor ilicite, a modului în care acestea pot fi combătute, a sancțiunilor care trebuie aplicate și a instituțiilor care au responsabilitatea să acționeze în acest sens, se mai arată în comunicatul FORT.

Protestele actuale din Franța, precum și protestele recente din alte state membre (inclusiv din România) pot pune în pericol libera circulație a mărfurilor, dar și securitatea șoferilor și a mărfurilor, se arată în cel mai recent comunicat de presă al Uniunii Transporturilor Rutiere Internaționale (IRU). În aceste condiții, Comisia Europeană a fost chemată să intervină pentru a asigura libera circulație a mărfurilor, într-o scrisoare adresată comisarului Thierry Breton.

Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Situația de-a lungul coridoarelor comerciale vitale ale Europei este profund îngrijorătoare. Blocajele rutiere și întreruperile din cauza protestelor fermierilor riscă să provoace întârzieri directe în livrarea mărfurilor, să afecteze lanțurile de aprovizionare pentru producție și să amenințe disponibilitatea alimentelor, a medicamentelor și a altor produse esențiale. Mai mult, având în vedere lipsa parcărilor sigure și securizate pentru camioane în totă Europa, șoferii nu au unde să meargă, punându-și în pericol securitatea în timp ce, pur și simplu, încearcă să-și facă treaba.” IRU solicită Comisiei Europene să îndemne statele membre afectate să ia măsuri preventive instantanee pentru a facilita libera circulație a mărfurilor, permițând accesul nestingherit la rutele comerciale cheie, pentru a proteja șoferii, prin garantarea unei securități suficiente și a unor facilități adecvate, precum și să încurajeze statele membre să furnizeze informații transparente privind accesul la autostrăzi.

Sursa foto: IRU