Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a reduce utilizarea resurselor naturale și impactul camioanelor sale asupra mediului, Renault Trucks continuă să aibă, în procesele industriale, o abordare bazată pe economia circulară, următorul pas fiind Fabrica de Piese Uzate. Aceasta vine după operațiunile de retehnologizare și recondiționare a camioanelor rulate desfășurate în uzinele din Bourg-en-Bresse și Limoges. RT are, deci, numeroase inițiative pentru a prelungi durata de viață a vehiculelor pe care le vinde. De exemplu, camioanele uzate sunt recondiționate în conformitate cu procese industriale stricte la Fabrica de Camioane Uzate, sunt actualizate cu cele mai noi tehnologii în centrul de recondiționare din Lyon și există, de asemenea, modele speciali de serie realizate prin recondiționare. În ultimii cinci ani, compania a investit în economia circulară, având o abordare triplă, care constă în regenerarea, reutilizarea și reciclarea camioanelor uzate.

În noua unitate industrială din Vénissieux, de 3.000 m2, camioanele Renault Trucks cu kilometraje mari vor fi demontate, iar piesele care au potențial de a fi folosite în continuare vor fi recuperate. Prin urmare, este vorba despre un site industrial dedicat în întregime reciclării camioanelor și refolosirii pieselor și materiilor prime recuperate de la ele. Inițiativa a fost susținută de un studiu preliminar de fezabilitate realizat în 2020 de RT în tandem cu specialistul Indra Automobile Recycling și ADEME (Agenția Franceză de Mediu și Management al Energiei).

Producătorul francez subliniază faptul că vehiculele sale și componentele lor sunt proiectate să dureze peste 1.500.000 km, iar la finalul ciclului de viață vor veni la Fabrica de Piese Uzate pentru a fi demontate. Operatorii vor elimina componentele identificate ca fiind adecvate pentru reutilizare (motor, cutie de viteze, cabină, rezervor de combustibil, bare de protecție, deflectoare etc.), iar celelalte vor fi reciclate. Șinele, de exemplu, vor fi tăiate și trimise la turnătoria din apropiere, iar metalul extras din piese va fi utilizat pentru fabricarea unui vehicul nou.

Componentele destinate reutilizării vor fi apoi verificate, curățate și etichetate în scopul includerii pe listă și al trasabilității, apoi vor fi trimise la magazinul de piese de schimb Renault Trucks din apropiere, la fel ca piesele de schimb noi, vor fi vândute cu eticheta „Used Parts by Renault Trucks“ și vor fi acoperite de garanția producătorului, iar costul lor va fi semnificativ mai mic în comparație cu piesele de schimb noi.

În ceea ce privește piesele uzate pentru gama sa de vehicule vechi, Renault Trucks continuă să lucreze cu Indra Automobile Recycling și va oferi rețelei de dealeri componente obținute prin dezmembrarea efectuată de specialistul în reciclare.

Cu această nouă ofertă, compania își continuă progresul către neutralitatea emisiilor de carbon, dar identifică o soluție și pentru criza de componente și de materii prime din industria auto – și nu numai.

Renault Trucks a prezentat în premieră noua sa ediție specială de camioane second-hand T Robust cu motor de 13 l și design unic, a cărei caracteristică principală este robustețea.

T Robust îi urmează seriei speciale second-hand T 01 Racing, al cărei succes dovedește faptul că, în contextul actualei crize de șoferi profesioniști, transportatorii sunt tot mai atenți la designul camioanelor ca modalitate de a atrage și de a păstra conducătorii auto.

Identitatea vizuală a T Robust sugerează identitatea mărcii Renault Trucks, robustețea și durata mare de viață a camionului. Designerii au ales griul, negrul și roșul, culorile caracteristice ale Renault Trucks, și au pornit de la diamantul din siglă, la care au adăugat liniile ce subliniază tăria și longevitatea, dar și experiența RT. Sub faruri și pe trepte se remarcă detalii de culoare roșie, în timp ce capacele roșii ale roților sugerează durabilitatea motorului. Cuvintele „T Robust 13 l“ au fost aplicate pe grilă și pe uși, scrise cu un font gros, ce amintește de lumea industrială sportivă.

La interior, pe partea laterală a scaunului, există o etichetă cu numele seriei speciale. Interiorul ușii, în formă de bumerang, a fost, de asemenea, refăcut cu un finisaj carbon și un marcaj special, iar ornamentele carbon de pe tabloul de bord au fost reproiectate și lăcuite, oferind noi forme triunghiulare și linii care reflectă designul elegant al caroseriei.

O placă „T Robust 13L“ a fost montată deasupra patului de sus, pentru a fi vizibilă din exterior, scaunele au fost acoperite cu huse din plasă 3D brodate cu numele seriei speciale și au fost adăugate covorașe de podea cu inscripția T Robust 13L. Ca și în cazul exteriorului, au fost folosite tonuri elegante de roșu, inclusiv pe mânerele spațiilor de depozitare.

Noua serie specială este echipată cu motor DTI de 13 l, Euro 6 Step D, cunoscut pentru fiabilitatea, puterea și cuplul său și conceput pentru mai mult de 1.000.000 km.

Noul camion este realizat pornind de la un model second-hand tânăr, selectat, pregătit și transformat de experți de la Renault Trucks Used Trucks Center. Iar operațiunile cele mai delicate, ca vopsirea, se fac în fabrica Used Trucks, centrul de transformare și adaptare al producătorului francez, aflat în Bourg-en-Bresse.

T Robust beneficiază de același nivel de servicii ca un vehicul noi și vine cu garanție de trei ani sau 1.000.000 km și cu contract Excellence Predict, care constă din întreținerea pieselor de uzură și serviciu conectat de prevenire a imobilizării neașteptare.

Reamintim că activitatea legată de camioanele rulate este parte a economie circulare, abordare adoptată de Renault Trucks pentru a prelungi durata de viață a camioanelor sale prin recondiționare și transformare, astfel încât ele să răspundă cerințelor pieței.