Transportul feroviar în Europa trebuie să devină mai inteligent, mai interoperabil și mai sigur. De asemenea, vor fi finanțate proiecte din alte sectoare, cum ar fi infrastructura de parcare sigură pentru camioane, modernizarea infrastructurii portuare de bază (inclusiv alimentarea cu energie electrică la țărm pentru a reduce emisiile provenite de la navele acostate), îmbunătățirea conexiunilor transfrontaliere pe căi navigabile interioare și o serie de proiecte-pilot pentru spațiul aerian digital european în vederea promovării transportului aerian ecologic și a mobilității în orașe.
Mai multe proiecte din Slovacia și Polonia vor facilita transportul de mărfuri între Europa și Ucraina. Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, a declarat în cadrul congresului de transport Connecting Europe Days de la Lyon, Franța: „Aceste vremuri dificile au arătat cât de importante sunt transportul din UE și rețeaua de infrastructură continuă și bine conectată. În special, proiecte precum modernizarea terminalului de transbordare feroviară și rutieră de la Haniska pri Košicich vor facilita și mai mult legăturile noastre cu Ucraina.”
UE finanțează 12 proiecte de cale ferată din Germania
Programul UE de finanțare a transporturilor a inclus în lista sa 12 proiecte din Germania. Sume relativ mari sunt alocate pentru 2 proiecte: 132 de milioane de euro pentru construcția conexiunii aeroportuare a liniei de cale ferată Stuttgart-Wendlingen, iar 106 milioane de euro sunt alocate pentru extinderea secțiunilor feroviare Voerde și Dinslaken în cadrul proiectului Emmerich-Oberhausen.
Proiectele selectate pentru finanțare sunt toate în Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T). Această rețea include drumuri, căi ferate, căi navigabile interioare, rute maritime, porturi și aeroporturi și leagă statele membre ale UE între ele. Comisia își propune să finalizeze rețeaua centrală TEN-T până în 2030 și rețeaua cuprinzătoare până în 2050, asigurându-se totodată că infrastructura ajută UE să își atingă obiectivele climatice stabilite în Pactul verde european.
Lista completă:
Există și proiecte cu participare germană care sunt finanțate. De exemplu, proiectul germano-danez de extindere a liniei de cale ferată a tunelului Fehmarnbelt. Aici sunt asigurate 540,5 milioane de euro în finanțare, proiectul urmând să reducă semnificativ timpul de călătorie între Danemarca și Germania.
02.10.2020
17.09.2021
Ultimul număr: Martie 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit